Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Sommarlycka

Orkar inte ventilera mina åsikter om 15-timmar, aktiva barn, föräldrarledighet etc... får bli en annan gång.

AOI - Shoppa lite Gullpengar till Matilda också så blir hon överlycklig!

Med risk för att Katla hinner inom tråden och "tjuvläsa"... ska vi köpa något ihopa (ja, AOI, jag vet att det inte heter så men nu ÄR vi i Skåne Räcka ut tungan) till henne?
    Det är ju roligare om vi är några stycken så kan vi ju köpa något riktigt fint

• mejram

Och så får ni inte glömma att ge doktorskan minst en kram var ifrån mig!!! Skulle gärna susa ner i min privata jet efter jobbet i morgon, men, men....

Dagis är bra. Och lekkamrater är bra. I dag hämtade jag med mig två ungar från dagis och åh, så mycket jag fick gjort på eftermiddagen. Att ha två barn är ju busenkelt - de underhåller varandra, så mamma får vara i fred Men det är väl skillnad när de är syskon och den ena hänger vid mammas bröst hela tiden

Anna - ta en tur upp till Stockholm, så kan du slänga in stortjejen här medan du glassar runt på stan med Bugaboovagnen och sover på hotell.

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Mamma Mio

FAF,,,det tycker jag är lite oförskämt att fråga faktiskt!
    Kanske man kan förstå att man inte kan bjuda med hela FL om man tar examen m.m.....oftast handlar det om platsbrist.

Jag bjöd in AOI, SL på Mimmis kalas, därför att vi gillar att ses och barnen har fin kontakt.

Därmed INTE sagt att det INTE är kul och intressant att träffa andra av järngängets mammor i olika sammanhang.

Men låt oss få träffas när det passar och gör så att vi inte måste ha hemliga träffar för att inte folk ska sura....
    Du måste väl också känna att det passar oftare med ex Exiteme, pga livsomständigheter, nära boende, likheter i vardagen.....intressen, ja name it!

Olikheterna och debatterna som vi just fört, ang dagis, uppfostran m.m är det som roar mej allra mest här. Jag är HELT ointresserad av vad folk äter och vad de köper på ullared och vem de träffar på fredagkvällen.
    Men Jätteintresserad av hur du ex FAF ser på föräldrar och ditt jobb och barnuppfostran.

• Full av förhoppning

Jag trodde att det var utgång som gällde, inte mottagning. Så oförskämd var jag absolut inte, bara missförstådd och har tydligen själv missförstått.
    Jag uppfattade det som att det var att gå ut och fira Katla som gällde... försökte inte alls bli hembjuden till någon, för det förstår jag givetvis att man inte kan.

Tänkte på en gång då jag blev tillsagd i tråden att det var ofint och taskigt av mig att skriva att jag såg fram emot att gå på sweden rock med exitme (eller om det var att jag tackade för en trevlig dag) för att inte alla i järngänget var inbjudna.. och tyckte att detta var ju exakt samma sak... skillnaden var att det denna gång var halva järngänget och inte bara 2 pers ...

Så det gällde absolut överhuvudtaget inte att ni skulle träffas utan mig på något vis... det är inte ens nåt jag reflekterar över.... Det ser jag som en helt naturlig grej.
    Det var endast att jag trodde det gällde utgång på typ pub eller restaurang eller nåt liknande och ni skrev om det i tråden.

• AnnaOnIce

Mejram: Jag nappar på erbjudandet !!!!
    Det ska bara bli lite varmare! Att ha två 2½ åringar är enklare än 1, om de leker bra ihop.

Ibland har SL hämtat Julie på dagis o de har fått åka i samma bil hit, det har varit jättekul.

Jag är nog shopoholic, kan inte läsa MM "name it" utan att tänka, menar hon kläder?

VIll hänga på o säga att ingen blir bortvald på grund av sina åsikter, utseende, hudfärg, religion här! Möjligen om man shoppat för mycket på Ullared eller har kamphundar med sig.
    Till en examens fest väljer man ut sina nära vänner o de som följt en genom tårar o svett. Precis som man bjuder in till dop o andra privata saker.
    Annars håller vi inte på att "välja" ut folk. När vi går ut o tar ett glas vin eller träffas med barnen är alla välkomna, då är det självvalt som gäller!

Jag tycker diskussioner är roligare än kallprat. Men jag tycker inte om att bli jämförs med socialt utslagna, dvs problembarn eller de som har sociala problem. Jag lovar jag e en bra mamma o har koll, däremot är Julies humör/temprament lite speciellt o jag får mina prövningar.
    Jag tycker om att jobba o ha kvar min identitet som vuxen, jag vill inte vara långtidsjukskriven eller arbetslös, därför vill jag inte gå in i väggen (citat från Trulsa2).

Hopaps vi kan ses live snart! Den 12e februari har dagis stängt... nån som e ledig? Jag vill också ordna en utflykt till bokskogen en dag när alla kan (söndag), förslag?

• AnnaOnIce

Viktminskning?
    Kolla vem jag har fått till granne !
    www.itrim.se/dyndefault.asp

Kanske jag ska börja träna... Tycker dock att min lilla diet (som jag bryter varje kväll) går rätt så bra, vet itne om jag gått nr i vikt, men det har minskat lite i omfång (magen). Idag köpta jag en tröja på Lindex i strl SMALL! Förut har jag bar akommit i L.
    Men jag skulle behöva träna för hjärtats skull.

• Full av förhoppning

oj, vem har jämfört dig med socialt utslagna? Det är inget jag känner igen iallafall... Om du syftar på länken till Nannypedagogerna så var det enbart för att kunna få tips och idéer från proffs på särskilda situationer... Det var absolut inte menat som något annat, det hoppas jag du förstår!!!

Som jag skrev ovan AOI Jag trodde det var gå UT och festa som gällde (du skrev ikväll ska jag ut och festa) inte mottagning hemma hos någon... jag missförstod.
    Tycker bara att det är onödigt att ta det i "järngänget" tråden när bara halva järngänget är medbjudet då
    Keyla var bjuden på Isabelles kalas här hemma, så det andra har jag full förståelse för och är helt med på

• Mamma Mio

Missförstånd förgyller livet...tänk vad lite adrenalin kan göra!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11