• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Filur

I morse var J på 2,5 års kontroll med Moa. Hon hade varit på toppenhumör och gjort allt hon skulle Glad

J fick tid till Emily på torsdag, vi är lite oroliga för henne. Hon har gått ner i vikt, är blek, trött och säger i bland att hon är yr.  Tror och hoppas att det beror på att hon är så kräsen just nu och äter dåligt.
    Någon som har tips på hur man får en kräsen 4,5 åring att äta??

• Full av förhoppning

Den 12:e har jag antingen helt missat att det var nåt på eller så har det inte varit en allmän inbjudan
    Helt ok att Tupperware inte är allas grej... det är Binis som ska sälja hos mig som ni nog förstår och jag tyckte jag hörde att AOI ska ha eget party, så jag förstår om hon inte heller vill/kan kommma

Skönt att höften mår bättre Filur, synd att gumman inte mår bra. De enda tips jag har gällande maten är att INTE göra en stor sak av det... utan bara servera och göra det så inbjudande som möjligt... inget tvång för då kan det bli totalt bakslag.
    Hoppas det löser sig.

Hoppas att ingen sett mina tips och råd och inlägg som påhopp eller reprimander för det har verkligen endast varit menat som tips, råd och stöd...

Kram
    Linda

• Filur

Nu vet jag iaf varför Emily var extra blek igår, de ringde precis från dagis och sa att hon hade 38,2 i temp. J hämtar och kör hem henne och sedan kör han till jobbet igen.
    Vågar inte gå dit, är rädd att halka, har inga halkgrejer till kryckorna.

• Trulsa2

Jag är trött på Me&I kläder. Halva klassen går runt i plyschiga döskallar och hjärtan...

Men jag kan tänka mig att gå på vibrerande tupperware party

Det verkar gå någon "light influensa". Två tonåringar hemma med huvudvärk, yrsel, illamående och lätt feber. Eleverna minskar i antal för varje dag...

900 000 danska kronor, ska vi byta jobb, AOI??? Hur nolltaxerar man?

• Mamma Mio

Och jag skulle ge 500 för att få en brun plysch med hjärta till mej själv!

Men kanske det blir trist med samma kläder på alla så småningom.
    Lite som P.O.P......Trist, dyrt men ibland praktiskt.

Nolltaxerar gör bara de med RIKTIGT stora inkomster Trulsa2, om man vill veta hur tät ngn är så titta om de läser conneseur på dass!!!

• Binis

Kanske kan ordna så att någon tupperwaregrej vibrerar, någon som är teknisk

Det verkar vekligen vara så att antingen gillar man tupperwares grejer eller så gör man verkligen ej det, villket som är ju ok Jag gillar dem för att det är så härliga fäger och verkligen bra kvaliteé. Går något sönder får man ju ett nytt, oavsett om de gåt 50 år, vem har det så :-O

Nervös är jag nu, ska strax iväg och hålla en demo för andra gången, går nervositeten nånsin över????

Mamma till Ida 040721 och Kasper 060421
  • Tesselessan

MM: Klart jag vet att alla inkomster deklareras,men jag visste faktiskt inte att det var frittfram för vem som helst att kolla någon annans inkomst. Bra att veta,har en kompis som ur är fattig medans exet säger att han ej har pengar.Trots det så har han nya prylar hela tiden men kan inte lägga en krona till deras gemensamma barn.Hon borde kolla hans inkomst ..

AOI: Jag har funderat på att kanske skulle det bokas tid endå till nån sån där äktenskaps rådgivning för då skulle jag och min man iallafall få en timme och sitta ner och prata utan att någon avbryter eller att jobbet kallar Vi jobbar båda två jämnt,eller så går vi om varandra emd en snabb puss i dörren så vi hinner inte bli ovänner..Undrar om det får plats att skriva in det i min kalender.
    Men om man hade en bokade tid att få umgås..hrmmm nu snurrar jag loss i tankarna..

* Kan inte snön bara försvinna lika snabbt som den kom?!*

• Mamma Mio

Oh...jag tror inte att det är så bra att träffa maken så himla mycket.
    Vi har x antal diskussioner som inte vi kommer vidare i och dessa lägger vi alltid ner.....jag har skrivit ett brev med alla saker jag har på "hjärtat" och han har skrivit ett...sen när barnen flyttat hemmifrån kan vi kanske ta upp det igen! Fundersam

Mitt råd: Boka inte träfftid med era makar, om inte ni vill diskutera skilsmässa då....

Vi har varit ett par sedan 1990.......

Ang inkomster....deklarationer är offentliga handlingar, så det är så löjligt när man hymlar om sin inkomst här i sverige...fram med det bara....inget att skämmas över......att man är underbetald...

• mejram

Är det inte just det som äktenskaps/familjerådgivning går ut på? Att sitta ner och prata utan att bli avbrutna. Och antingen så förstår man varandra bättre efter det, eller så inser man plötsligt vilken idiot man lever med Jag är totalt osocial just nu eftersom jag är dödssjuk (förkyld, men kan männen få gnälla över det, så kan väl jag med). Så jag lägger mig tidigast möjligt på kvällen, vilket innebär ungefär en halvtimme umgänge med maken, varav ca 0 intimt....

www.ratsit.se - för nyfikna

Så här dags i morgon är jag på väg till......MALMÖ!!!

Och Katla är väl på väg till paradiset nu.....

Det löser sig sa hon som sket i vasken
Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11