• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Mamma Mio

Så sur jag bli när jag ser hur folk tjänar pengar på Me and I på tradera...hoppas skattemyndigheten reagerar....

I alla fall på de "nya" sakerna man säljer där....kan inte fatta att det inte uppmärksammas mer.

• Molly 1974

Oj lite stavfel i mitt lilla inlägg visst.
    Det skall vara Så att man INTE tror att att de som behöver och går på denna kurs har problem. För de flesta som går på kursen har inga problem.
    Hoppas att du nu förstår att jag inte menar något illa med mitt lilla inlägg.
    Ha det så bra

• Tesselessan

Mejrams inlägg nr 68 var riktigt bra.

Det finns ingen som är en super morsa(då ljuger dom eller har ingen självinsikt) och visst fan tappar man behärskningen då och då..det får bara inte överskrida vissa gränser. Men om man gör det så är det viktigaste att man vet ATT MAN HAR GJORT DET och tänker till -Oj det här blev nog inte som jag tänkt mig...

Jag har gått på Viktoriagården..som inte gav särskilt mycket i mitt fall..men en sak lärde jag mig som jag faktiskt har anammat och det är att vi som vuxna måste lära oss att vi också har fel och att vi kan säga förlåt till våra barn.
    Det är inte bara dom som ska säga förlåt till oss när dom gör nått dom inte ska.
    Nu säger jag inte att det är så här bland oss mammor..men det finns vissa föräldrar som ALDRIG ber om ursäkt( har själv en sådann mamma) och det är fel.

men BTW: AOI hur vet du vad vi andra här inne har i inkomst???!!Sitter du på någon upplysningcentral..skulle bra gärna isåfall vilja snoka vad andra jag känner har i inkomst

• Mamma Mio

Tesselessan...visste du inte att alla inkomster i sverige deklareras och det är fritt att kontrollera!
    DVS allt man äger och har är offentligt. Och ja Anna har en inkomst på 900 000 danska kroner per år, i alla fall det som hon tar upp .....
    Just i år nolltaxerar hon dock.

Vi vet det mesta om varandra i den här gruppen.Penga mun

• AnnaOnIce

Tesselessan: Man ska inte tvinga sitt barn att be om usräkt, menar många, det skapar skuld.
    Jag antog att jag tjänade mest eftersom jag och min smabo har heltidsjobb. Vi skulle inte ens ha tid att gå i terapi. *hihi*

Såg en annons i Metro : Immanuel kyrkan håller "äktenskapskurs"! Man får lära sig att uttrycka sina önskningar o behov, respektera den andre, analysera mm mm (minns inte allt).

Det skulle vara nåt? Haha! Som cope fast för vuxna antar jag. Snart kommer det väl psykologi kurser för hundar också. Nej just ja, de fick göra som de ville hemma...

Nej, jag tror jag ska sluta skriva i denna tråd.
    Det blir bara pajkastning hit o dit. Ingen ville komma till Andys heller. Jag skriver i inboxar istället.. jag har tröttnat.

bye bye.

• Katla

Jag frilansar på behövande sjukhus i U-länder och drar ut stoooora strålar där.. så jag tror annas årslön motsvarar min månandslön.. ungefär, ungifär, ungäfer... men inte fan kan jag skriva...... hahha..

Roligt med barnuppfostran på denna sida... jag har det perfekta barnet och är själv den perfekta mamman.... fråga bara MM!! Händelsen med Katlas hand i Mimmis hår var säkert Mimmis fel..... Mitt barn, andras ungar!!!

By the way:  Katla skrev bokstaven K på beställning... har vittnen... jag vinner!!!!!!

• Full av förhoppning

Jag hinner nog inte Andys... måste städa och baka kaka och sånt. Om det nu blir nåt överhuvudtaget... har knappt fått några svar, och de jag fått har mest varit negativa tyvärr. Vi får se

Var bakis igår efter en kväll med mycket rödvin hos goda vänner, så det blev ingen meandi shopping för mig... synd för jag hade verkligen velat ha en piratklänning med tillhörande strumpbyxor.. och jag ger INTE vad de begär på tradera.

Alla vet att jag tjänar sämst iallafall, jag är ju förskollärare och jobbar dessutom bara 75% haha

Isabelle har lärt sig nytt ord igen..... fan är det senaste så jag vinner väl tävlingen om sämsta mamman (fast det var pappa som råkade säga det så det fastnade) och Isabelle förlorar tävlingen som det perfekta barnet... fast hon är perfekt för MIG

Jag tror att alla som träffat J VET att hon inte är nåt problembarn... tror inte att någon här trott eller ens antytt något sådant (isåfall har jag missat det) Alla har vi dagar då vi vill sälja ungen till högstbjudande (eller utropspriset rentutav) och alla trampar vi över gränsen någon gång... vi är bara människor.

nu ska jag sova!
    Tjingeling

• Sommarlycka

Tänkte att det var dags att lämna ämnet innan det spårade ut helt men jag kan inte låta bli...
    Ber man om råd så får man acceptera att råden inte alltid är de man vill/behöver höra. Man får ju vara tacksam för att någon/några faktiskt har tagit sig tid till att läsa om vad det är som tynger en och tänka till om vad som kan tänkas vara till hjälp. Samtidigt måste ju den som ger "rådet" vara uppmärksam på att vissa saker ligger långt utanför ramen för vad som behövs och kan bara tolkas som man totalt misslyckats i sin mammaroll. Inget roligt att höra och hjälper en knappast att ta sig ur ett tråkigt mönster. Reprimanders som "så får man INTE göra" eller "slippa ta tag i problemet några timmar" undanbedes!

Förlåt om jag trampat någon på tårna genom att inte svara på allmänna inbjudningar.  Tupperware är inget för mig. Jag tänker vara bakis till helgen och njuta av att vara barnledig. Den 12 feb hänger jag gärna på!

Nu ska lillibror och jag på Miniplask innan jag ska vidare till skolan.

Kram på er alla!

• Mamma Mio

Och jag ska inte heller till Andys denna helg som kommer...jag jobbar nämligen
    Och tupperware som inte vibrerar är lite tråkigtOskyldig

Och allmänna inbjudningar passar eller passar inte...var nu inte så gammal och bitter AOI!

Mejram kommer hit och ska sova i morgon, så total sanering behövs här.
    Undrar om min fortsatta förkylning är dammallergi????

Vill ngn annan komma hit sent i morgon kväll för att träffa henne så welcome!

• Filur

Faf: Ja, jag kommer inte heller på Tupperwarepartyt på söndag, har två kompisar som säljer så vill jag ha något beställer jag av dem.

MM: Ja, på Tradera ser man många bli lurade att betala massor för sådant som köpts in jättebilligt.

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11