Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
Adress:
Kör av första avtaget till lödde, sväng ganska direkt höger mot stävie...förbi borgebykyrka!
du kommer till en Tkorsning, sväng höger...på vänster sida finns nu 100m ner en stor byggnad, där är det!
Har inte kommit iväg förrän nu, kommer hem så småningom!
Nej sväng VÄNSTEr i T korsningen...jag är usel på vänster och höger........
Har nu shoppat igen...
Var ngn där????
På me&I?
Jag shoppade...igen....gillar klädernas och kvaliten skarpt. Agusta är här nu (hon är på dass) hon fick med sig kläder till Thailand..sommarkläder och solskyddskläder till Katla.....
I morgon är det jobb och logistik-igen-
Tack MM för kläderna du shoppade!!!!!!!!! Du är så ung o tevlig
Trulsa: Jag klarar inte heller vin-nätterna... var helt sänkt igår. Man ä rinte som förr.. dancing queen. Tack att vi inte gick vidare ut!!
Molly1974 o ni andra "barnpsykologer": Trist om det e nån här inne som har så stora problem så barnpsyk o annat blir inblandade. Detta är en tråd där vi känner varandra väldigt väl o därför e ganska frispråkiga. Vi som varit här från början vet hur man läser av varandra, o det kan verka mer skrämmande än vad verkligehten är. Vi har ganska rå humor också, kanske på grund av att vi litar på varandra o har väldigt olika bakgrunder. Det skulle bli väldigt tråkigt om vi inte kan skriva ärligt o fritt som alltid.
VI finns till här för varandra, därav namnet Järngäng... eh... fattr' u, mannen!?
FaF: Ta med burkarna till Andys? (jag har ingen barnvakt)
Oj anna, då är det trist hos oss...du vet...barnpsyk....
Nåja...mina barn kommer väl att bli normalstörda....
Och jag klarar inte heller alla vinnätter...jag fick ju två i rad liksom....och maken ska till Lousanne i morgon kl 05...och jag har suktat framför TVn och Anders Ekborg...vilken rygg han har....nästan som min mans...men inte riktigt.
Mimmi fick klänning med blått hjärta i nästa storlek, piratflice, prosa klänning med pirater, strumpebyxor, bruna jeans med rosa döskalle....
Ja alla ni som inte kom kan nu fynda på tradera...ser att många har inhandlat och laggt ut där direkt. Tänk på att plaggen inte kostade mer än 100:-
Anna... Molly1974 förklarade bara att COPE INTE hade nåt med barnpsyk eller störda varken barn eller föräldrar att göra. Utan var som ett föräldranätvärk där man kan få tips och råd av varandra. Tror du missförstod henne.
Idag fick Keyla STORA ögon. Hon tittade ut och pekade. "Söar, söar" Mamma fattar noll. Tittar ut och ser att det snöar för första gången denna sidan jul.
MM:
Jodå, efter lite letande (Körde ju höger i korningen) hittade vi Me&I. Handlade mest till Zack. Hade jag vetat bättre skulle jag också köpt mer och lagt ut på Tradera. Jösses vad folk betalar för de kläderna!!
Oj, oj, mouserande är verklingen inget för mig (TACK Katla!). Mådde väl OK när jag vaknade kl 9 (efter en litten vakentid med Maxe-mannen vid 6:30) men när eftermiddagen kom så mådde jag PEST! Nästa helg fyller min käre make 35 och vi ska ha liten Chanpagne-bjudning här hemma och sen Glasklart. Hur ska det gå. Kommer ju vara däckad i en vecka .
Orginalarna från "Järngänget" har kännt varandra i drygt 2½ år och känner varandra vid det här laget ganska väl. Vi dömmer inte varandra utan föröker berätta vad som funkat för oss. Visst blir det en del syrliga kommentarer men det hör till. Det är ju därför som vi kallar varandra VÄNNER och inte bekanta. Vissa här inne verka tolka saker lite värre än vad verkligheten är (kan bero på att vi ibland överdriver lite när vi skriver av oss vår frustration). Det mesta här inne har ju handlat om Julie på sistonde och jag kan bara tillagga att J är INGET PROBLEMBARN! "Problemet" bestod i för lite timmar på dagis och för många timmar med att vänta på att mamma ska amma klart etc. Om någon tolkar det som man (Anna & jag) dumpar övervåra problem på dagis för att slippa ifrån några timmar så tolkar ni FEL! Problemet var för lite timmar i en miljö de stortrivs i och nu är det problemet ur världen. Anna har börjar jobba som smått och jag är tillbaka i skolan på heltid igen.
Så nu har jag också lagt mig i så nu går jag vidare ut på Tradera för att "fynda" Me&I
Lyckliga barn och en väldigt förvånad och försiktig katt hade jag i morse
Snön var efterlängtad, tyvärr lär den väl inte ligga kvar.
Nu i morse var jag på VC de tog bort stygn och aggraffer, sååååå skönt, kanske äntligen kan ligga på den opererade sidan nu
Nu ska jag ringa veterinären och få tid till katten, dags för kastrering.
AOI Jag menar absolut inte att någon han behöver barn psykolog.
Jag ville bara upplysa om COPE och säga vad det är så att det inte misstolkas.
Så att man tror att de som behöver och går på denna kurs har problem för det har de flesta som gär på kursen inte.
Menar absolut inte att det är något fel på er som mamma.
Ville bara upplysa er vad cope är till för.