• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Morrn Tess !

Usch då...snöblandat låter inget vidare... Hoppas det försvinner fort...
    Hur är det med fogarna idag förresten ? Skit att dom jävlas nu igen.

Vi ska dit 13.30. Har fått för mig att dom kommer sätta igång mig idag.... Men det är väl bara önsketänkande...

*** med bebis i magen, v 38***
  • Tess82

Jag känner av fogarna typ hela tiden nu, eller rättare sagt framfogen. Det gör att det är lite svårt att vända sig i sängen och ännu värre att ta sig upp ur sängen men annars går det ganska bra.

Bäst att du kikar in här i eftermiddag och avger rapport om det inte blir igångsättning då, annars så kommer vi ju stenhårt tro att det blev så . Nån speciell anledning till att du tror det? Är det för att magen inte växt så mycket?

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Du få be att sambon masserar dig lite, det kanske inte hjälper så mycket ändå ? Men det är ju alltid lite skönt med massage.
    Hade du inte TENS hemma ?

Näää, ingen spec. anledning... Mest en känsla bara....
    Men jag lovar att rapportera så snart jag är hemma igen... För det lär väl bli så ändå.

Vad händer idag annars ? Vila hoppas jag.

• Lepa

Emma, du får berätta hur det gick sen...

Här sitter jag med sammandragningar o "mensvärk" till och från, frustrerande när man bara väntar på att det ska hända nåt!

Tess, tråkigt med fogarna, ja be om massage!

• Tess82

Jo jag har en TENS men det hjälper inte när det är i fram jag har ont, man ska ju ha en elektrod ovanför och en under där man har ont men de får inte placeras på magen/livmodern fattade jag det som så det är lite svårt när det gör ont vid blygdbenet. Annars var TENS bra när jag hade mer ont bak, ska nog använda det på förlossningen också funderar jag på. Har läst om de som sagt att det fungerar bra tillsammans med lustgas och de har sluppit ta EDA.

Har inga planer idag heller, ska ta det lugnt bara tror jag. Får se hur länge det dröjer tills jag blir rastlös .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Men Lepa... Ska du föda redan ?  
    Ingen som slemmisen gått på än ? Jag väntar med spänning.

Skit att du inte kan använda TENS Tess. Då får du allt be sambon om massage när han kommer hem sen... Det är du värd.

Vart är Mandel idag tro ??? Sömntuta...

• Tess82

Lepa, det verkar som att det börjar närma sig .

Här är det nog inte dags än på ett tag, räknar med en majbebis.

Tror inte massage hjälper heller, gör ju bara ont när man petar på blygdbenet. Är jättejobbigt när bm ska mäta magen för hon trycker för att känna varifrån hon ska mäta. Jag brukar rycka till varje gång hon hittar rätt men då vet hon var hon ska mäta iaf. Hon brukar be om ursäkt för att hon gör illa mej men hon är ju tvungen .

Bf 10e Maj
  • Lepa

Emma, nä jag vet inte kanske nästa vecka? Eller? Det hade varit skönt om bebben ville komma ut nu ;)
    Nu har jag iallafall tagit en låååång dusch och ska gå o kolla lite tv. Har inte så jätte mycket energi känner jag...

• Mandelnougat

Godmorgon Brudar!

Haha EJ! Du borde veta bättre än att kalla mig sömntuta! Jag var nog uppe först av alla idag (04:55). Störtomöjligt att somna om. Så jag har varit vaken varannan timme hela natten fram till ca 5 då jag gav upp. Vilket iofs ledde till att jag sovit ca 1 timme nu mellan 8-9 tills telefonen väckte mig.

Nu är jag vaken iaf och ska hoppa i duschen.
    Tycker bebisen är väldigt lugn idag.H*n har inte tumlat dess mer under natten heller så h*n har nog insett att det inte blir tal om att komma lös med huvudet!
    Hade extrema ilningar i bäckenet igår kväll så jag fick stå upp och gunga för att det skulle lätta. Men man får se det som att det går åt rätt håll iaf!
    Har oxå haft mensvärk på natten när jag gått på toa men det ger med sig när jag somnat.
    Tack för gratulationerna förresten!

Spännande med UL EJ! Väntar med spänning på rapport!

• Lepa

mandel, oj 04:55 det är tidigt...det är rätt konstigt nu för innan när jag gick upp för att gå på toa så hade jag sådana problem att somna om men nu så däckar jag totalt efter jag gått på toa...

Har oxå märkt att det är väldigt lugnt hos bebben sen några dagar tillbaka. Känner ett knä eller fot nån gång då och då men det är nog svårt att röra sig när man gjutit fast huvudet ;)

Nu blir det iväg till svägerskan på te, bor bara 4 hus härifrån så det är skönt att inte gå längre i det här vädret!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3