• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Skönt att det gick bra EJ, hål i tänderna vill man ju inte ha.

Har fått tips om att man bara ska bjuda hem såna som man känner bra i början. De som kan sköta sig själva och servera dig fika istället för att vänta på att bli serverade. De man kan ha nytta av och som man kan skicka ut om man tröttnar och vill vara i fred. Går ju bra med närmaste familjen för är jag trött och vill sova om bebisen sover så kan jag gå och lägga mig utan att nån bryr sig. Sen finns det ju kompisar man kan köra med också, vill de ha kaffe så kan de ju fixa det själva, annars får de vara utan om inte jag orkar.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Ja, det var bra tips Tess..
    Har ju bakat bullar och kaffe kan dom ju sätta på själva... Smart.

Hungrig !!!!!!!!! Är sugen på pasta med lax och räkor... Och ett glas rött.
    Vad ska ni äta till lunch idag ?

*** med bebis i magen, v 38***
  • Tess82

Är nog lite sen att tipsa om lunch men här blev det korv och potatissallad, enkelt och gott. Tycker att det är så tråkigt att laga mat bara till mig själv så det blir gärna nånting enkelt.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Här blev det nån burito med köttfärs. Helt ok.
    Håller med dig om att det är skit trist att laga mat till sig själv. Blir lätt en smörgås... Inte så bra kanske....

Ska jobba fram till 14 idag, sen blir det handling och hem och baka lite tror jag.

Nya avsnitt av Ugly Betty ikväll såg jag...Men jag vet inte om jag orkar se det.. Har tröttnat på tv:n känns det som.
    Går hellre hemma och viker bebiskläder.

• Lepa

Fick gå och lägga mig lite, e helt seg och tror att det kan bero på att jag glömde ta järntablett igår. Brukar inte missa det...

Nu e det dags för mig att äta lite lunch, har inte alls nån matlust. e det nån mer som känner så?

Japp, ugly betty ska det ses på ikväll och efter det e det Desperete Houswife, vilken kväll!!!

• Emmajohanna

Skönt att vila en stund Lepa. Ska också göra det sen när jag bakat klart.
    Glöm inte tabletten sen då.

Matlust har jag allt. Bara brist på fantasi...

• Tess82

Har också dålig matlust till och från. Igår glömde jag till och med att äta lunch men då åt jag iofs äppelpaj vid 11 och sen frukt senare så jag klarade mig bra ändå. Att fantasin är dålig gör det bara ännu värre, ingen lust att laga mat och ingen lust att äta. Tur att det är fler i familjen som ska ha mat.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

God morgon !

Hur mår ni idag ? Sovit gott ?
    Vaknar ni på natten och kissar lika ofta nu förresten ?
    Inte jag, har inte kissat på flera nätter nu... Skumt.

Fick ni gjort nått kul igår ?
    Jag bakade och gjorde köttbullar... Sen lite vila på soffan, ett bad och bums i säng.

En fråga.... Hur är det med sexet ?
    M vill inte ha det alls nu... Blir lite ledsen faktiskt, men jag måste förstå honom och ja.... en färdknäpp blir det väl inte tal om...

• Mandelnougat

Godmorgon brudar!

Ännu en helt magisk morgon med sol och det är nästan så man förnimmer doften av försommar!

Har hunnit åka och hämta ut en babybox som min mamma gjort. I den fanns allt och lite till! Så skönt att slippa köpa alla smågrejer som nagelset osv. Och så gör hon alltid iordning BB-kläderna så nu har jag dom på en liten galge som bara väntar på att få packas ner i BB-väskan.
    Tittade imorse på magen och herre min je vad den sjunkit under natten! Säkert därför jag hade problem med ryggen/bäckenet igår, det kändes när jag gick att den riktigt borrade ner sig. Så nu längtar jag efter den lilla!
    Det senaste på symptomhimlen är att jag börjat få rejäla flytningar. (sedan igår, får se om det fortsätter under dagen)

Annars händer inte så mycket idag. Ska göra iordning skötbordet med alla sakerna nu när jag fått hem sakerna annars vet jag inte om det är så mycket mer som står och väntar. (Ja, mer än jag själv då)

Hur är det med er andra? Något nytt under solen?

• Mandelnougat

EJ: HÄr är det nada som gäller. Beror mest på mig själv då jag känner mig som Barbamamma och inte alls är kompis med att känna mig som en valross. Däremot så har jag under hela tiden sett till att sambon vet om att jag är tillgänglig på många andra sätt. Kanske kan vara något? Jag menar; en sak kan ju leda till en annan innan man vet ordet av..

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3