• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Påstod tidigare att jag var ganska pigg idag men jag tar tillbaka det, har precis vaknat efter att ha sovit ca 1 timme på soffan .

Nu är det dags för lite lunch. Har slutat regna här nu i alla fall, men det är grått och trist så det kanske börjar igen snart.

Bf 10e Maj
  • Tess82

Var och handlade nyss och trodde inte jag skulle ta mig hem igen med bilen, den la av flera gånger och bara hoppade fram. Med lite lirkande så lyckades jag i alla fall ta mig hem, tur att vi har nära till affären. Ringde och meddelade sambon att bilen krånglade så han vet vad han har och vänta när han kommer hem. Kan vara så enkelt att det är slut på bensin, mätaren stod lågt men inte i botten. Svårt att veta när bilen är ny för oss hur mätaren beter sig på slutet, men är det så då vet man ju till nästa gång så man tankar i tid . Bara det inte är nåt allvarligt fel, det har vi varken råd eller tid med nu. Sambon ska åka bort på lördag så då vill jag gärna ha bilen hemma och fungerande utifall jag får lust att göra något.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Åh Tess jag hoppas verkligen du/ni slipper det rena h****** som det innebär när bilen går sönder. Vi har hittills lagt ut 8000:- på våran bil denna månad och nu blinkar airbagslampan så om det inte är rätt felkod jag fick tag på igår så vi kan fixa det själva så är det bara att lämna in den igen. SÅ jag hoppas verkligen  att det inte är något allvarligt varken för er eller oss.
    Vi får helt enkelt hålla tummarna åt varandra!

Nu sitter jag och är väntar på att EJ ska komma och avlägga rapport! Måtte hon logga in direkt hon kommer hem så vi får veta hur det gått!

• Tess82

Mandel, trist att ni också har problem med bilen, håller tummarna för att ni fixar det själva nu då.

Är grön plutt på EJ så hon har nog kommit hem, kanske rapport är på gång

Bf 10e Maj
  • Tess82

NU har jag varit duktig och ringt fk och bett dem ändra skatteavdraget på föräldrapenningen. De skulle bara dra 29% vilket låter väldigt lite så för att slippa restskatt nästa år så bad jag dem dra lite mer, valde 34% för jag tror att skatten ligger på det här, hellre betala för mycket än för lite i alla fall. Trist bara att pengarna jag kommer att få ut minskade en del också men blir det för lite så får jag väl ta ut fler dagar/vecka då.

Ja visst har vi tålamod, sitter inte alls nyfiket och väntar på rapport .

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Tess, jag gjorde så att jag valde att dom skulle dra typ 200:- extra i skatt när jag begärde FP. KOmmer att fortsätta välja att dom drar lite mer/månad så man slipper hamna på minus på skattekontot.

• Tess82

Ja det blir ju så trist om man måste ut med en massa extra i en smäll sen, då betalar jag hellre lite för mycket varje månad istället.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Tråkigt med bilar som krånglar, hoppas det löser sig med eran Tess o att ni kan fixa det själva med lampan!

Somnade framför tvn när jag kollade på Miami Ink e lite trötter på eftermiddan!

ska också fixa med FP men vi inte om jag kommer dra mer skatt, fick ganska mycket tillbaka detta året från huset så jag tror inte jag kommer få betala tillbaka...

• Emmajohanna

Skit också...Internet hemma strulade förrut... Men nu så....

Så var jag hemma efter UL. Alltså ingen igångsättning. 

Allt såg bra ut, fast bebis var lite liten... Viktuppskattning var 2750.
    Hon mätte huvudet som var precis på dagen enligt kurvan, det enda som var lite litet var magen på lilla bebben. Men inget fel på nått sätt sa hon.
    Flödet i navelsträngen var bra, även fostervattnet fanns i bra mängd.

Vi fick en ny tid om en vecka, ren rutin enl. henne. Så nu får vi se bebis igen om en vecka.,
    Tänk.... trots att man ser på skärmen att där är en människa så fattar man ändå inte.. Iaf inte vi.

Tråkigt med bilen Tess.... Vet precis hur det är när bilen krånglar.. Det är det sista man vill nu. Hoppas att det bara är bensinen som är slut. Det är ju så trist att behöva laga bilen nu, inget man vill lägga pengar på direkt.
    Själv ska jag lämna in bilen på måndag, efter den där krocken förra veckan. Så jag hoppas att bebis inte kommer då... Fast vi har ju iofs M:s lilla skruttbil...

Jösses vad tidigt du vaknade Mandel. Kanske ligger du och tar en siesta nu ?

*** med bebis i magen, v 38***
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3