• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Lepa, ja det är en ny upplevelse. Men jag försöker hålla mig cool och inte hetsa upp mig för mycket. Det verkar ju vanligt att sånt här kan hålla på bra länge innan det verkligen sätter igång, så man får vila så mycket som möjligt.

• Tess82

Mandel, vad häftigt att det börjar hända grejer. Kan ju som sagt vara ett tag kvar ändå men det måste ju kännas att det närmar sig nu Glad.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Ja det är det som är lite spännande Tess! Man vet mycket väl att det kan dröja länge än (men hur länge är max 4 veckor jämfört med 40 veckor?) men man blir lite sådär nervöst glad över att kroppen påminner en om att nu börjar framtiden att närma sig. Allt blir som så påtagligt. En speciell och väldigt härlig känsla!

• Emmajohanna

Hej tjejer,

Åh vad jag saknar er när jag inte är här inne så ofta nu.,,.,.

vad roligt att uteplatsen är färdig Lepa ! Nu kan ni sitta där och bara njuta av vår/sommarvärmen och grilla en massa smarrigt. Och sen så kan du och bebis sitta där och bara slappa. Härligt !  
    Och vad skönt att ni fick ut nyckel... ett j-a meck om man skulle behöva byta allt.
    Krya på dig med allergin gumman. Inte alls kul att gå runt och snörvla såhär.

Hihi, håller med dig Mandel att man svettas som en griiiiis nu. Och inte nog med det... Svetten LUKTAR ju också,.   Hade till och med stans svettfläckar på en tröja här om dagen.. Snacka om att man känner sig ofräsch då...   
    Åhhhh, du är ju så nära nu Mandel ! Shit vad spännande detta är. Du är ju nere på en-siffrigt snart väl ? Sååååå spralligt !!!!!!

Med mig är det bra.
    idag var BT bättre, 125/80, så min Bm var inte orolig. Inte jag heller för den delen. Ska bli kul att se bebis på torsdag.
    Idag har jag varit ledig hela dagen så imorgon jobbar jag hela dagen. Känner mig faktiskt förslappad nu när jag varit hemma flera dagar i rad.
    Så imorgon är jag väl här inne lite mera.

Hittade lite skit på Ullared. Glömde givetvis att kolla efter dom där vetekuddarna, men jag köpte iaf lammskinn och lite annat smått och gott.   

Vi hörs imogon tjejer.,
    kramis

*** med bebis i magen, v 38***
  • Mandelnougat

Godmorgon brudar!

Helt sjukt vad jag hellre skulle ligga och sova än att sitta här med en riskudde på axlarna. Vaknat av att jag antagligen bitit ihop käkarna under natten= svårt ont i nacken samt spänningshuvudvärk.
    Har varit vaken sedan typ 05:30-05:45 och klockan 8 ska jag vara hos BM så det är lika bra att stiga upp försöka kolla om riskudden hjälper och sedan hoppa in i en varm dusch.

Ja snart har jag bara ensiffrigt kvar. 11 dagar idag om jag inte räknat fel.
    Åh, jag vill oxå se lillskrutten!
    Men jag misstänker att jag får vänta som alla andra till födelsen.
    Det blir spännande att se vad kroppen erbjuder för nyhet på symptomhimlen idag. (se bloggen för vidare info)

Vad kul med Ullared EJ och vad skönt att trycket var bra!

Nu ska jag kurera mig lite och sedan skutta i duschen.
    HÖrs sedan amigos!

• Emmajohanna

Morrn morrn,

Du var då uppe med tuppen Mandel. Inte kul att behöva vara vaken när man skulle kunna legat och nana i varma sängen nu... 

Själv är jag på jobbet... Rise and shine.
    Vad roligt med Bm idag, berätta ALLT sen....vill ju ha rapport.
    Jag ska läsa din blogg gumman.

• Tess82

Idag var det vaket här i tråden i alla fall

Hoppas att det går bra hos bm Mandel, du är väl där nu antar jag. Var in och läste i din blogg också, skoj att det börjar hända grejer. Här är det bara foglossningen som gör ont och lite svag mensvärk ibland, en och annan sammandragning men det har jag ju haft ganska länge så det är inget nytt. Men 24 dagar kvar nu tror jag så det börjar ju ändå att närma sig

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Nu är hon tillbaka!

SFmått: 38
    Hjärtljud: 155
    "slut"vikt: +19 kg (Har inte en aaaaning om hur det gått till! )
    Bltr: 14*/8* (minns inte exakta siffrorna)

Hade samma SFmått som förra gången jag var där så BM sa att h*n hade sjunkit. Följer fortfarande kurvan perfekt. Skönt att veta.

Oj vad tidigt du var på jobbet EJ! Börjar du alltid så tidigt?

Tess, dom där 24 dagarna springer bara iväg ska du se! Hur många dagar skiljer det på ditt bf datum om du jämför datumet efter sista mens och efter ul?

• Emmajohanna

Jag har precis som du Tess. Lite mensvärk och sånt, men inget som gör att jag tror att det är på g...
    Hos dig händer det mycket grejer Mandel... Men du är ju såååååå nära nu.

Fin-fina siffror Mandel. Jag gissar också på att min bebis sjunkit då SF-måttet blir mindre. Men är ändå glad för UL:et på torsdag.

Nej nej... Jag körde M till tåget imorse så istället för att åka hem så åkte jag till jobbet direkt. Orkade inte åka hem emellan..

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3