• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Lepa

japp håller med tess, väldigt seg vecka. har bara kalas ikväll implanerat annars e det inget. vädret är ju inte så jätte fint längre så man kan ju inte sitta ute...

har oxå bm nästa vecka på onsdagen men BM trodde inte jag skulle komma eftersom jag skulle ha bebbe innan dess... ;)

• Tess82

Har bakat nu men glasyren blev alldeles för lös så kakorna blev kladdiga. Frös in dem ändå, får väl se till att inte tina dem så länge så de hinner bli rinniga så går de nog att äta, själva kakan blev då bra i alla fall.

Sen tog jag ett bad, jätteskönt för ryggen men herregud vad tung jag kände mig när jag skulle resa mig upp ur vattnet, känns att det är en hel del extra kilon man bär runt på.

Lepa, lite inte för mycket på bm när hon säger att bebis kommer tidigare, har haft flera kompisar som fått höra samma sak och sen har de gått över i alla fall och det har de tyckt varit jättejobbigt. Bättre att ställa in sig på att gå längre så kanske de sista dagarna inte känns lika långa. Men jag hoppas ju att din bm har rätt och att du snart har din bebis hos dig.

Hittade en annons på blocket med både skötbord, babygym och babysitter som jag sitter och funderar på, var här i närheten också. Har ju dock fått tipset att inte köpa saker som babysitter och babygym för att de är populära presenter men om jag talar om för närmaste släkten (är väl de som köper sånt) att vi redan köpt det så kan de ju komma med annat istället. Har inte råd förrän 26e så då kanske grejerna redan är sålda också.

Bf 10e Maj
  • Lepa

tess när jag vet, litar inte ett dugg på BM!!! Alla i min omgivning säger oxå att jag kommer få tidigare men det säger dom ju för att vara snälla!

Kakan blir nog bra när du tar ut den ur frysen sen...

Ja det är ju populära presenter men som du säger så kan du ju få annat istället - lika kul det. Själv har jag sagt till mamma att köpa babysitter och får väll säga till nån annan att köpa babygym...annars får man väll köpa det själv!

• Tess82

Ja det är ju svårt att veta vad man får för presenter till bebisen men förhoppningsvis så frågar de ju vad vi behöver. Har ju redan fått saker av min mamma och mormor så det är bara pappa och sambons föräldrar kvar. Kanske kan be om ett bidrag nu i förskott istället så jag kan köpa dessa saker, är ju också ett alternativ. Hmmm, vilka problem man kan ha .

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Nu har jag lagt till i TS de BFdatum som jag kunnat hitta. Tänkte att det kan vara kul att ha det i trådstarten nu när det drar sig mot slutet för oss!

• Lepa

Mandel, va bra!!!

Usch, jag har "mensvärk" till och från nu och inatt vart det massa konstiga "strålningar" från toppen och ner!

• Tess82

Nu har jag gjort upp om att köpa skötbord, babysitter och babygym för 900 kr, har sett bilder på sakerna och de såg riktigt fina ut. Skötbordet var ett sånt med trådkorgar eller vad det heter, går ju att använda och sortera tvätt i senare tänkte jag för det går nog att ta av själva skötdelen. Babygymet var ett "lilla spöket laban" och bara ett sånt kostar väl runt 600 kr nytt tror jag så priset kändes helt okej. Hon lovade att hålla på grejerna till den 26e om jag inte löser det med pengar tidigare så det var ju snällt.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Godmorrn!!!

E jag först...;)

Kunde inte sova mer, har sen igår kväll efter jag gått på toa fått sammmandragningar och "mensvärk" som har trappats upp lite och gått ut i ryggen för att sen bara försvinna! detta har hänt efter varje toa besök men nu är det borta...

Idag ska jag ta det lugnt, vill ju gå ut o gå lite senare men det regnar jätte mycket här så vi får väll se. Har ju igentligen vattengympa men jag hoppar den för jag känner att det inte ger så mycket nu. Ringde till arbetsterapeuften för en tid om min hand men fick inte förräns på måndag...

• Emmajohanna

Morrn morrn !

Ja, du är först idag Lepa.
    Här regnar det också, men dom säger ju att det ska bli bättre i em så vi hoppas på det.
    Hoppas att handen blir bättre om du får skenor. Synd att du fick vänta ända tills på måndag dock.. Man vill ju liksom ha det fixat på en gång...
    Hade du kalas igår ? Vem fyllde ? Du ?

Känner igen det där med mensvärken förresten. Den sitter i 10-15 minuter sen så försvinner det bara... Dessa förberedelser.....

Vad roligt att du hittade så bra saker på blocket Tess. 900 för allt det låter ju kalasbra.
    Och kakan blir nog bra ska du se.... Vad sugen jag blev på choklad nu då !!! Kl. 08,30.

Får passa på att säga GRATTIS till ensiffrigt idag Mandel !!!!  Jösses....

Idag ska vi på tillväxt-UL. Är lite pirrig faktiskt... Men på ett bra sätt...

*** med bebis i magen, v 38***
  • Tess82

Godmorgon!!

Här är det snöblandat regn idag, jättemysigt .

Har också mensvärk idag och haft en del sammandragningar i natt men inget som gjort ont. Har sovit lite dåligt och med en sambo som låg och snarkade igår kväll så blev det ju inte lättare att sova. Fick sova till 8 nu imorse i alla fall så jag är ganska pigg ändå.

Grattis till ensiffrigt mandel, vad häftigt att vi börjar komma så nära nu och lite läskigt samtidigt.

EJ Spännande med tillväxt-ul, hoppas att allt ser bra ut. Vilken tid ska du på det?

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3