• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Vad gulligt av din mamma att skicka en liten babybox till er.
    Då har du lite att pyssla med idag med skötbord och så... .Mysigt...
    Har ni köpt blöjor förresten ? Inte vi, men jag var näääära att köpa ett paket igår, men hejdade mig... Vet inte varför dock.

Vad härligt att magen sjunkit !!!! Ett steg i rätt riktning...
    Du ska se Mandel att din bebis kommer snart... I april tror jag iaf...
    Grattis till 10-dagars dagen...

Ang. sexet och myset så förstår jag exakt vad du menar men saken är den att jag orkar inte vara den som "tjatar" och ta initiativet varje gång...
    Nu kan jag dock klara mig utan, sköter mig själv om man säger så...  Generad 

Idag är det jobb till 12, sen vet jag faktiskt inte... En sväng till tippen med lite skit kanske...

*** med bebis i magen, v 38***
  • Mandelnougat

Vi har köpt blöjor! Vi köpte även tvättlappar igår när vi var och handlade.

Japp! Det är skönt att se att det händer saker nästan varje dag! Förhoppningsvis så hinner jag få innan april månad är slut men jag vet inte om jag törs sätta pengar på det.
    Tänk att imorgon så är det bara 9 dagar kvar! Helt sjukt vad lite dagar och det känns inte som om jag riktigt är redo för själva förlossningen. Jag skjuter upp tankarna på att verkligen bli mamma på framtiden.

Förstår att det är jobbigt att alltid få ett "nej". Jag har iaf försökt se till att jag själv tar initiativ för att han inte ska känna att han är helt ointressant. För det är ju inte där skon klämmer. Men det är klart att han varit mer eller mindre självgående iaf.

Å jag har en massa skit så du kan ju kanske svänga förbi och ta med våra grovsopor oxå?

• Emmajohanna

Klart att jag kommer och hämtar lite grejer hos dig när jag ändå ska dit...
    Är väl hos dig vid 12,15 ca...

Vad köpte ni för blöjor ?
    Själv har jag haft en egen liten undersökning hos mina vänner som har barn och Libero leder med 5-1 mot Pampers.
    Men en tjej sa att även dom billigare blöjorna funkar kalasbra på dagen då man ändå ska byta blöja ofta... Men jag vet inte...
    Faller nog i fällan och köper Libero tillslut ändå...

Åh din lyckost där !!! Ensiffrigt för dig imorgon !!! *avis*
    Hur ska du fira detta ? I början firade vi ju hela tiden...

• Tess82

Godmorgon!

Jag har köpt blöjor, köpte det och tvättlappar, amningsinlägg och lite sånt där så allt ska finnas förberett hemma.

Har kommit på att jag inte har någon kudde till vagnen och sen skulle jag vilja ha en leksak att hänga på vagnen också, annars så tror jag att det mesta är köpt. Har förstås börjat tveka angående badkarsskötbordet, blir ju ett himla krångel att flytta det varje gång nån ska duscha eller bada så det kanske får bli någon annan lösning ändå. Ingen panik om det inte är klart när bebis kommer för alltid hittar vi väl nånstans att byta blöjor.

Ang sex så är det inte ofta det händer här heller men helt dött är det inte, ibland kan jag få igång killen . Börjar själv tycka att det är ganska jobbigt också med stora magen ivägen men nån gång ibland kan ju vara mysigt.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Jag har också hört olika men här verkar Pampers leda. Det jag har kunnat fatta är att det är skillnad i passformen på dom så vissa rumpor passar Libero bättre på än Pampers. Jag har iaf köpt Pampers så vi får se vilket som passar vår "Storrumpa".
    Man måste ju ändå börja någonstans iaf så det spelar nog ingen roll vilket man väljer först för man måste nog prova de flesta iaf.

Oj, fira?!  Har ingen aning. Jag tänkte nog inte fira det så mycket tror jag. Gör iordning skötbordet? Eller varför inte helt sonika föda barn dagen till ära? Om det ändå vore så enkelt! 

Hur många dagar har du kvar nu? 

• Emmajohanna

Morrn Tess
    Sovit gott ?

Åh, nu måste jag nog köpa blöjor idag... Spralligt. Vad köpte du för några ?

Kan inte alls uttala mig om den stora magen under sexet eftersom jag inte haft sex på lääääänge, men jag kan tänka mig att den är i vägen och att man inte känner sig så sexig och smidig som innan...

Men har ni inte kollat på ett sånt som går att fälla upp mot badkarsväggen ? Björne nånting ? fast det kanske blir meckigt ändå ?

• Mandelnougat

Godmorgon Tess!
    Amningsinlägg har jag oxå köpt (läcker från och till som en kossa)
    Jag har oxå lite problem med vad jag ska ha på vagnen. Har en musikleksak men jag vet inte om jag vill sätta dit den ännu. Fick en sprattelgubbe i mammas box idag så den tänkte jag sätta vid skötplatsen.

• Emmajohanna

Jag har 17 dagar kvar ju !!!!!!!!! Det är iaf 7 dagar för länge enligt mig...
    Hoppas att bebis lyssnar på sin mamma när hon säger att hyerstiden är på väg ut...

Åh ja.... Klart du ska fira med att föda imorgon Mandel !!!! Kör på bara..

Min tanke är lite att när vi är på UL imorgon så kommer dom se att vi måste sättas igång... Vet inte varför jag har den känslan, men jag hoppas den stämmer... eller inte,....

Jaså, Pampers leder hos er säger du. Ja, man får nog testa sig fram.. Alla är ju olika...

• Tess82

Jag springer fortfarande massor på toaletten på nätterna 3-4 ggr. Jobbigt men det är väl bara att stå ut med det tiden ut antar jag.

Köpte blöjor som heter Bambo Nature. Beställde hem tvättmedel och sånt och det företaget sålde blöjor också, Libero och dessa bambo men de hade inte liberos för nyfödd så jag tänkte prova dessa. Fick allt levererat till dörren till ett bra pris så det kan ju vara värt att prova.

Har funderat på ett sånt väggskötbord också men vi har så trångt i badrummet så jag vet inte var jag ska göra av alla andra grejer. Så synd att tvättstugan inte är klar för då hade det varit perfekt att ha skötplatsen där inne men det kanske blir så ändå, i alla fall över sommaren, sen blir det nog lite för kallt om inte sambon hinner fixa lite där i sommar. Det löser sig, ska kolla lite på blocket om jag hittar nåt billigt skötbord.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3