• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Åh men jag lovar dig att om du räknar dagar dvs mån-sön så kommer tiden att rulla som bara den! Jag går och tänker att "idag är det redan onsdag och imorgon är det torsdag och då är det nästan helg o på lördag så är det prick en vecka kvar!" Smart va?!

Hoppas din känsla är rätt. Man blir lite rädd när man tänker på att man verkligen ska föda snart. Att man verkligen snart har ett litet liv att sörja för! Det känns jättekusligt om du frågar mig!

• Mandelnougat

Vi hade oxå jätteproblem med skötplatsen Tess men till slut så snickrade Kottpappan ihop en skötbricka som vi har på tvättmaskinen. Annars lär man ju kunna byta blöja precis varsomhelst om man ska tro de äldre/mer erfarna föräldrarna.

• Tess82

Jag har köpt en sån här uppblåsbar skötmadrass på IKEA, går ju att lägga i princip var som helst men jag vill nog hellre ha en bestämd skötplats men det kanske löser sig med tiden, inget jag stressar upp mig över direkt.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Nedräkningen är smart... En dag i taget så går det nog fort...
    Fast jag tycker iofs att dagarna går hyfsat fort ändå... Kan vara att jag fortfarande jobbar...?

Har inte hört om dom blöjorna Tess. Är för insnöad på Libero och Pampers tror jag,.
    Du får säga till hur dom är sen då, kanske kan vara värt att testa.....

Sniglar-skötbordet då ? Billigt och bra men det är ju att det står på golvet iofs..
    Eller en byrå som har skötbord uppepå ?

Måste iväg till posten... Snart tillbaks, annars så hörs vi senare...

*** med bebis i magen, v 38***
  • Mandelnougat

Nä, jag tror nog ni har hittat en skötplats när bebisen kommer Tess.

När ska du gå på hel FP förresten EJ?

• Emmajohanna

Jag går på hel FP från och med 1 maj.
    Nu har jag ju lön april ut, mina halvdagar tar jag ut som semester.

Ni då ?

*** med bebis i magen, v 38***
  • Tess82

Börjar också ta ut fp 1 maj, går ju på hp nu fram till 30 april.

Fick hem två provblöjor från libero med posten idag, tycker att liberos minsta verkar mindre än pampers så det beror nog på hur stor bebisen är och vilken form på blöja som passar bäst. Har annars hört att Lidls blöjor ska vara bra, de använde min syster men jag vet inte vilka storlekar de finns i. Blir nog att prova sig fram lite i början så hittar man nog sin favorit efter ett tag. Skulle få nå gratis grejer från Libero också om man skickade in ett svarskort men det blir väl efter att barnet är fött för man skulle ha födelsedag med och vad man tyckte om blöjorna  .

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Nu har jag kommit in igen efter en solig men blåsig och kall promenad.

Jag har börjat ta ut FP from i måndags. Så nu börjar livet som ekonomisk småbarnsfamilj!
    Ska precis som dig Tess prova mig fram. Kan absolut tänka mig att köpa ett billigare märke på det mesta så länge det funkar. Det enda jag håller stenhårt på är schampo och tvättmedel/sköljmedel då jag själv har problem med vissa tillsatser i dessa.

Nu är det lunching och sedan är det HTG och vila. HInner nog dyka in här innan vilan

• Lepa

Hej tjejer, idag var det iväg till stan tidigt för sambons bror fyller år så jag köpte present.

Fick oxå blöjor på posten idag från Libero och rabattkuponger. Synd bara att jag köpte blöjor igår. Vi kommer köra på Libero eftersom alla mina vänninor rekommenderar det...men det är väll smaksak o formen på bebbens rumpa!

Shit, måste söka om FP kom jag på...ska söka from 1 maj.

• Tess82

Usch vilken seg vecka det här blev. Har ingenting inbokat nån dag och inga pengar så jag kan hitta på nåt heller. Dessutom så har jag ont i fogarna så jag knappt kan göra något och bebis brukar klämma in sig under revbenen ibland så jag knappt kan röra mig . Mycke gnäll men jag vet inte vad jag ska hitta på. Jag ska nog försöka baka lite chokladrutor nu i eftermiddag, har varit sugen på choklad i flera dagar nu och alla ingredienser finns hemma. Sen ska jag nog ta ett bad, det brukar lindra foglossningen lite.

Tur att det är torsdag imorgon, då är det snart helg och sen på måndag ska jag till bm och se om hon kan känna bebisens huvud ordentligt, annars får hon boka in ett ul. Borde jag ju få göra ganska snart i så fall eftersom det inte är så lång tid kvar.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3