• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Enligt sista mens så skulle bf vara 3 maj och enligt ul 10e så det skiljer exakt en vecka. Jag hoppas ju på att bebis ska komma runt mitt första bf datum men bara för det så får jag väl gå över en massa.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Till tåget? Ska han iväg med jobbet?
    Ja det drar sig närmare snabbare än vad man tror att det ska göra. 11 dagar kvar är ju liksom en fis i rymden! (Men testa påminna mig om det uttalandet när man gått 1 vecka över tiden! )
    Jag förstår att du är glad för UL:et! Tror du ni kommer att kunna se vad det blir för sort då? Eller kommer ni ens att fösöka kika?

• Mandelnougat

Tess, fast tänk då att det kan ju faktiskt bli så att du får närmare ditt första BF datum. Tappa inte hoppet ännu! Jag tror du kanske hamnar någonstans mittemellan de två datumen.

• Emmajohanna

Vi får hålla tummarna på att du får närmare ditt första datum då Tess. Inte ska du behöva gå och vänta...

Japp, han är i Stockholm över dagen på nån kurs. Ska hämta honom på centralen ikväll vid 21-tiden. Undra om han är nervös att vara såpass långt borta ifall vattnet går nu ?

Vi kommer nog att försöka undvika att se könet... Nu är det ju så nära så det känns mindre viktigt. Men liiiiite nyfiken är man ju allt ändå.
    Tror iofs att dom undviker att visa könet, har för mig min granne berättade det när dom var på ett sent UL.

11 dagar är NADA gumman. Du kan ju få NU !!!!!

Nä, nu ska jag till tandläkaren. Uschannemig. Hörs senare girls. kramis

*** med bebis i magen, v 38***
  • Tess82

Ja jag hoppas att det blir i närheten av de datumen. Blir kanske en marknadsbebis, är rättviksmarknad första helgen i maj. Tur att vi bor åt rätt håll så vi slipper åka genom rättvik till bb för då kan det vara tjockt med trafik .

Har lovat min pappa och hans sambo att de ska få bo här den helgen om de kommer upp men de får väl ta en nyckel och sköta sig själva om vi inte är hemma .

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

haha jag kan tänka mig att han är rätt nervös! Sambon är lite smånervös tror jag bara att åka utanför kommungränsen.  (Kan han gott ha jag har ju haft en hel graviditet att oroa mig! )
     Ja nu är det ju så lite kvar så det är ju nästan lite snopet att ha funderat hela tiden och sedan få veta det innan förlossningen iaf. 

Ja 11 dagar är ju ingenting men herregud så jag längtar nu! Jag pratade med en av syrrorna och vi kom på att efter 20:e är bäst att få för då hinner man få barnbidraget innan deras födelsedag! Penga mun

Hoppas det går bra hos tandläkaren! Själv undviker jag dom å det strängaste det här året. Måste väl pallra mig dit i höst misstänker jag. Dyrt och trööökigt.

• Mandelnougat

Å det där Tess hade jag bekymmer med igår (eller har fortfarande idag men jag förtränger det) . Nu märker man att alla verkar börja boka in sina besök här så jag hoppas nästan att vi får tidigare så man slipper ha massor av folk här när den är alldeles nykläckt.

Både mina päron och sambons pappa med familj har planer på att komma under samma period så jag vet inte riktigt hur vi ska kunna stuva in alla under samma tak. Funderar på att fråga en kompis till mig vart bostadsrättsförening har en utlåningslägenhet om den kanske är ledig så slipper man ha alla här. Nåja, som sagt. Jag skjuter det på framtiden!

• Tess82

Ja det kan ju bli jobbigt med massa besök oavsett om bebis kommit eller inte just vid den tiden men de får sova i stugan ute på gården så blir det bara toalett och kök inne hos oss. Vet att de inte räknar med någon service från mig (blir väl tvärtom istället) om de kommer så det känns ganska lugnt ändå.

Tråkigt med tandläkaren EJ men jag hoppas att det går bra. Borde också boka in ett besök men jag väntar också till i höst.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Hej tjejer...här har det ätits lång frukost och läst tidningen. Kissar som en galning om nätterna nu IGEN men somnar om som en stock efter varje kissning - det är nog värmen som gör en lite seg.

Har så jäkla ont i vänstra handen när jag böjer in tummmen mot handflatan. Troligtvis tunnel-grejjen som ställer till lite. Vet inte riktigt om jag orkar ringa o kolla om jag kan få en skena till vänstra handen...böööökigt!

• Emmajohanna

Tillbaks från tandläkaren och INGA hål !!!! Man blir lika glad varje gång...
    Hatar verkligen tandläkaren, men medans jag låg där och pinades så tänkte jag för mig själv att det inte är NÅNTING jämfört med att föda barn. Så jag andades lugnt och blev stolt över mig själv...

Besöken lär falla tätt sen när bebis kommit. Undra om man verkligen orkar ( läs vill ) ha besök dom första dagarna ? Man har ju hört talas om den där 3-dagars gråten.... Den lär vara hemsk..

Hej Lepa. Gött med en lugn morgon. Jobbigt med handen. Men det kanske är lika bra att du får en skena, det kan ju iaf inte bli värre... Meckigt att ringa och få tid.. Jag vet...
    Jag har på båda händerna, kan inte säga att det hjälper, men värre blir det iaf inte.

*** med bebis i magen, v 38***
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3