• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Och jag ska strax åka och handla lite och hämta gubben på jobbet. Sen står matlagning på schemat och efter det ska jag nog inte göra så mycket mer idag. Vara slö och titta på TV.

Trevlig helg

Bf 10e Maj
  • Tess82

Min gulliga pappa ringde nu på kvällen och sa att jag skulle få pengarna jag lånade istället för att han skulle köpa en present till bebisen sen. Han tyckte att det var bättre att han betalade de här grejerna som jag ville ha än att han köpte nånting annat. Det var en mycket bra idé tyckte jag. Har inte behövt lägga mycket pengar alls på bebis saker för jag har fått bidrag av halva släkten redan, bättre det än att alla ska komma med kläder sen så man får i överflöd och inte hinner använda allt.

Sambon sitter och kollar på en tråkig film och jag har kryp i benen och ont typ överallt så då hamnar man här på fredagkvällen . Ont i fogar både fram och bak och massa sd till och från men inga som gör ont. Ska nog snart gå och lägga mig och hoppas att jag mår bättre imorgon.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

God lördagsmorgon tjejer!
    Här har natten varit lugn så nu känns det helt hopplöst. Herregud! Jag har 7 dagar kvar och det känns som om jag skulle kunna göra mig olycklig över någon! Tänk hur det ska vara när man är på BF+13!
    Hoppas ni andra haft en bra natt!
    kram!

• Tess82

Godmorgon!

Ingen bra natt här. Somnade tillslut runt 12 men sen har jag vaknat varannan timme och knappt kunnat vända mig i sängen. Undrar om det är foglossningen som blivit så mycket sämre bara eller om det är bebisen som sjunkit ner lite och trycker mot blygdbenet, har i alla fall förbannat ont mellan benen så nu kan jag knappt göra nånting längre .

Ska det vara så här så vill jag att bebis kommer NU!!!

Hoppas ni andra är piggare och gladare idag .

Kram!

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Tjena tjejer !

Vilka fina saker, Tess & Lepa.
    Och vad snällt av din pappa att du fick dina inköp av honom Tess. Det är ju alltid välkommet.
    Stackars dig som har så ont gumman. Hoppas det är lite bättre idag.

Klart bebis kommer tycka att det är mysigt i den fina vagnen Lepa. Och med dom fina lakanen... Jättefint !!!

Hur är det med tarmen Mandel ? Tömd och klar ?

Jag har också hört att kroppen försöker tömma ut innan det är dags.. Igår var jag på toa säkert 3-4 ggr och trodde att NU är det väl dags.. Men icke.. Man inbillar sig mycket nu.

Har helgen varit bra för er förresten ?

Vi har haft en lugn och skön helg med kinamat i fredags, pizza igår och idag ska vi snika till oss söndagsmiddag hos mina föräldrar tror jag.

F.ö. så regnar det här idag. trist.. Men det är ju bättre det kommer nu än när bebis är här.. Då vill vi ju vara ute i det fina vädret.

kramis

*** med bebis i magen, v 39***
  • Tess82

Har haft en ganska bra helg men inatt var det mindre roligt. Sambon var ju borta igår och jag väntade hem honom inatt nångång. Vaknade 4.45 imorse och han hade fortfarande inte kommit hem. Stax efter 5 så ringde jag hans mobil för man blir ju lite orolig att nånting har hänt, han svarar inte och jag blir ju ännu mer orolig. Låg och nojade mig över vad som kunde ha hänt tills kl 6 då jag äntligen hörde bilen komma. Försökte vara arg på honom för att han inte hört av sig men jag var mest lättad att han kommit hem så vi kröp ner under täcket och somnade ganska snabbt båda två.

Har inte lika ont nu för jag har mest tagit det lugnt hela helgen. Fortfarande ont mellan benen (fram fogen/blygdbenet?) så jag knappt kan vända mig eller ta mig upp ur sängen. Inbillar mig att magen sjunkit lite så det kan vara därför att det trycker mer neråt men jag vet inte. Ska ju till bm imorgon förmiddag så jag får se vad hon säger.

Härligt att slippa laga mat EJ, känns som att det kan bli en pizza här idag också, sambon brukar vilja ha det när han är bakis men han ligger fortfarande och snarkar så vi får väl se. 

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon tjejer!
    Här har man varit uppe med tuppen som vanligt, men återvände till sängen vid 8 och somnade om så nu har man vaknat och duschat.
    Annars intet nytt under solen.
    Någon som testat färdknäppen ännu?  (Om inte så är ju helgen inte slut än! )
    Vad gott med pizza! Måste ha!
    Men nu först en promenad i det mulna vårvädret och sedan är det lunch och sist pizzamiddag!
    Måste ju njuta av vad som kan vara sista helgen som två sambos! (Måtte det inte dröja alltför många helger då vet jag inte riktigt hur vikthistorien slutar!)

Trevligt veckoslut o kram på er!

• Lepa

Hej tjejer...

Har precis städat toaletten på övervåningen där vi kommer ha skötbord till bebben...e helt slut. Så nu bör det iväg till Silvan, ska byta en lampa som vi köpte förra veckan att ha på framsidan - 4 halogen lampor har gått sönder på 1 vecka!!! Måste ju vara ett stort fel på lampan - *suck* - den var riktigt fin med! Men det får bli en annan...

Sen ska vi till tippen, kul!!!

Sov INGENTING inatt låg och vred o vände mig hela natten, uppmanande bebben att inte komma just då för jag var så trött men kunde inte hitta ro att sova! Vilket liv!!!

Det blir nog pizza här med, man vet ju inte när det blir nästa gång!

Ha en skön söndag tjejer!

• Tess82

Idag har jag inte gjort annat än att äta och sova tror jag. Sambon har varit trött (läs bakis) och legat på soffan så jag hamnade där jag med och sov en stund. Sen blev det korv och stuvade makaroner. Hoppar nog över pizzan idag och gör en egen imorgon istället, vill inte utanför dörren idag i det här vädret, blä, regn och kallt.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3