• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Whiskeypinne ??? Är helt väck... Ska du dricka whiskey på förlossningen.
    Jag ska isåfall ha rödvin.......

Ja, man blir less som fan när det krånglar... Det kostar ju skjortan för minsta lilla. Man skulle blivit egen företagare i verkstadsbranchen... Massa pengar ju. Eller tandläkare...

Jag har beställt tid hos Fortuna, ikväll kl. 19. Ska du med ?

*** med bebis i magen, v 39***
  • Mandelnougat

Åh, jag är förste man på plan för jag måste ha en lååång lista på oförrätter!

Ja fråga efter en rödvinspinne och se vad dom serverar dig! Jag funderar starkt på att följa Gudrun Abascals exempel i "Att Föda" Hon blev less på att vänta så hon for med en väninna (hade gått över tiden) och drack 1 glas champagne och tog en promenad och då satte det igång! Jag är 1. jäkligt sugen på en lightfylla och champagne behöver jag bara lukta på så är jag fnittrig som få! 2. Less så det förslår att gå runt och ha ont överallt och nu vill jag bara snusa bebis! En kompis till mig hade drömt att hon träffade mig utanför sjukhuset och jag stod och rökte. (Jag hade redan fött en liten gosse)   Gissa om jag blev sjukt sugen på att röka 1 enda cigg då! Nu finns den bilden på min näthinna konstant! Sommaren då måste man tjuvröka. (Sedan till vintern lägger man ner för det är ju kallt att stå utomhus)
     Åter till whiskeyn: Det är iaf en nål dom sätter i huvudet som tydligen ska vara effektivt om jag förstått andra rätt. Samma den som dom sätter mitt emellan ögonbrynen vill jag prova (det är oxå en sådan som ska ha avslappnande effekt)

• Emmajohanna

En nål i huvudet ??? Jösses... Det slipper jag helst...  
    Men jag följer gärna med dig i Gudruns spår så ett glas skumpa kanske ska intas i helgen då. Har ett par flaskor hemma, varav den ena ska vi öppna när vi kommit hem från BB. Det har M lovat mig...

Jag rökte ju (tyvärr) på heltid innan jag blev gravid och jag längtar sååååå efter den där ciggen med det där glaset rödvin. Det liksom spritter i kroppen.

Ja, den där lightfyllan är inte fel... Ett par glas så man blir sådär mjuk i kroppen liksom. Det längtar jag efter.

*** 12 dagar kvar***
  • Mandelnougat

Hah jag behöver bara 1 glas vin eller champagne så är den närmaste timmen tillpiffad!

Jag snusade innan vi började försöka men sommaren som gick rökte vi järnet! Det är något med sommar och cigaretter! Jag vill bara röka en enda cigg så är jag nöjd! Det har nästan blivit en sån där fix-idé som sätter sig i hjärnan.

• Emmajohanna

Vi får längta en liten stund till... Men sen.... Då ska det intagas vin och cigg.
    Man kan ju pumpa...

Nä du gumman... Jag måste jobba på lite här... Har inte fått gjort ett piss idag känns det som... Bra att får betalt av att sitta på FL hela dagarna...
    Och du.... Vad är du nere på nu ? 6 dagar va ? Du ska ju föda denna veckan !!!!!!

Vi hörs senare eller imorgon.
    Hoppas ni alla får en härlig dag !!!!

Berätta hur det har gått hos BM Tess. Nyfiken ju !!!!

Stor kram !!!!!

*** 12 dagar kvar***
  • Lepa

Hallo, precis hemkommen från arbetsterapeuten. Jag har fått en inflammation i senan vid tummen så jag fick en skena att ha på mig. Hon trodde nog det skulle försvinna - hoppas det gör det snart!!!

Inatt sov jag som en gudinna men det berodde nog troligtvis på att "känsliga läsare varnas" jag tömde HELA tarmen innan jag skulle lägga mig. Det började som mensvärk o övergick till nån diffus smärta så jag sprang till toan o satt där i en kvart!!! GUD, det var helt galet...men sen vart det helt lugnt!

Vad ni har problem med era bilar...*peppar* *peppar* våran krånglar inte och får fan inte göra det heller...

• Mandelnougat

5 dagar idag. Helt sjukt vad less jag är på att vänta, det är så man överväger att ställa in sig på att få vänta på igångsättning om 19 dagar! (tiden går ut på lördag)

Jobba lite du så ska jag laga lite lunch och gå och vila en stund.
    Vi hörs sedan!

Kram!

• Tess82

Tillbaka från bm nu.

Blodtrycket var lite högt 135/90
    SF-mått 35
    Hjärtljud ca 150
    Vikt 65,5 (+ 12,5kg)
    Huvud fixerat (ja idag hittade hon på det )
    Urinprov visade ingenting.

Fick en ny tid nästa måndag för att kolla urin och blodtryck men tydligen så är det normalt att blodtrycket går upp lite mot slutet och det var inte för högt enligt bm. Skulle kontakta förlossningen om jag började känna av andra symptom som kan tyda på hf.

Akupunktur vill jag inte ha under förlossningen, gillar inte nålar så jag vill ju gärna slippa edan också men tänker inte tveka om det gör väldigt ont. Min syster rekomenderade den häromdagen, hon hade tagit det båda gångerna. Vill ju helst klara mig på TENS och lustgas men det kanske inte alls passar mig när vi väl är där. Vill inte planera för mycket utan det får bli som det blir.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Håller med dig Tess om att det får bli som det blir när man väl är där.
    Dock störde det mig lite att min BM inte verkade bry sig om min oro över att jag inte vet om dom kan sätta EDA pga min rygg. Jag vill gärna veta innan jag kommer dit om jag kan få EDA så det slipper bli en otrevlig överraskning men hon i princip viftade bort det.
    Nåja, det är inte så mycket jag kan göra åt det själv. Jag kan ju knappast ringa upp närmsta narkosläkare och fråga om han har tid att titta på min rygg. Jaja, jag får kanske ställa in mig på att inte använda EDAn alls. Frågan är ju bara vad man använder istället?

Annars händer inte mycket. Sitter och funderar på om jag ska baka bullar då jag får besök av en kompis idag! Kul att träffa lite folk! Träffar ju inte så många när man inte är ute i farten så man sitter ju mest hemma eller går en sväng runt området.
    Nåja, vi får se!
    Hoppas ni andra har det bra!
    Någon som fött ännu?

• Emmajohanna

Morrn !

En dag närmare BF.

Har ni nanat gott ?
    M fick sova på soffan inatt för den var någon som snarkade som en hel karl så han kunde inte sova.... Fundersam  Men JAG sov underbart... hihi.

Ang. magen Lepa så är jag helt med dig, magen är lite halvrisig och har varit det ett tag nu. Har läst nånstans att kroppen förbereder sig så man kan bli lite taskig i magen i slutet. Inte skoj, men då vet man att det närmar sig kanske ?
    Drömde förresten om slemmisen i natt och den kom ut när jag kissade. Såg ut som en liten röd manet !!!! 

Det var ju bra värden Tess ! Skönt att BM hittade huvudet på din lilla bebis tillslut.
    Har din BM hittat fossingarna Mandel ?

Vad jobbigt att inte veta om du kan få EDA Mandel. Hoppas dom kan lösa det iaf, dom är säkert vana vid såna saker.. Eller vad vet jag, men vi får hoppas såklart.

Bullbak är inte fel, det luktar ju himmelskt gott !!!!

*** 11 dagar kvar***
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3