• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Godmorgon! Har sovit riktigt bra inatt, bara 2 toabesök och vaknat nån mer gång för att vända mig. Har en känsla av att det blir en lur på eftermiddan ändå men skönt att få sova.

Det bidde pizza igår kväll ändå och när jag kom ut till pizzerian så hade de lyckats bränna våran lite så de gjorde en ny, fick dock med mig båda två hem till priset av en så här blir det pizza idag också .

Idag är det bm besök kl 10.30 som står på schemat.

Nu ska jag äta frukost, är jättehungrig. Hinner säkert kika in igen innan jag åker.

Bf 10e Maj
  • Tess82

Ja det ska bli spännande och se om hon kan känna huvet idag .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Guten morgen !

Eller va faaaan. Inte är det en god morgon här inte.
    Måste spy lite galla bara....
    Bil-fan har efter att jag blev påkörd inte velat starta, utan man har fått sparka igång skiten. Tar ca 20 minuter....
    Imorse skulle den lämnas in... den startar inte förren efter 30 minuter, skulle eg. till BM vilket jag inte hann, körde till verkstaden... Lämnade in bilj%&&%/#(. Och givetvis så säger dom att detta nog inte beror på krocken.
    Så där åker man på felsökning på 900 och sen blir det ju mer antar jag... TRÖTTSAMT.
    Sen blir bilen inte klar förrän v 19..... 
    Och så måste vi byta avgassystem på M:s bil.... Jösses.... Snart lägger dom in mig...

Såååå.  Nu är jag klar. Inga kommentarer nödvändiga...

Hur mår ni andra idag ? Några mer känningar ? Det är nära nu...

Lycka till hos BM idag Tess.
    Gött med pizza idag med... Den är alltid lite godare dagen efter tycker jag.

Hoppas det går bra hos sjukgymnasten Mandel. Några nålar idag kanske ?

Har du fått sova något inatt Lepa ?

*** med bebis i magen, v 39***
  • Tess82

Åh vad trist med bilen EJ, förstår om humöret inte är på topp. Hoppas du kan få en ny tid hos bm då, var det vanlig koll eller?

Vi hade istället en himla tur med bilen igår, sambon råkade ut för samma sak som mig att bilen bara hoppade fram och ville lägga av hela tiden så han var in under huvn och kikade lite, visade sig vara nån grej som ramlat lös som hindrade bensinflödet (eller vad det nu heter). Det var i alla fall en helt oviktig grej så han plockade bara bort den och nu går bilen som den ska .

Jag har kommit på att det är fullmåne den 2a maj och eftersom det visar tydliga tecken på att barnafödande och vattenavgång ökar vid fullmåne så tycker jag att det låter som ett bra datum för bebis att komma eller åtminstone för förlossningen att starta under natten . Passar ju perfekt till mitt första bf datum också. Sa till sambon igår att jag beställt bebis då men han skakade mest på huvet och trodde inte på den teorin.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Vilken tur att din sambo verkar ha lite koll på bilar och sånt. M är heeeeelt lost vad det kommer till det. Tror också att det är något så enkelt att nån grej ramlat loss.. Men när man inte vet vart man ska kolla så blir det genast svårt.
    Skicka hit din sambo så kanske det löser sig på 2 röda.

Åhhh, fullmåne den 2:e... Ja, alla teorier är välkomna så jag håller tummarna för att det sätter igång för dig och oss andra då.
    Tänk om vi alla skulle få samtidigt.... Hur stora är oddsen tror ni ?

Jag skulle bara lämna urinprov och ta BT så jag åker dit efter jobbet istället. Eller åker.. Jag tar spårvagnen....

• Tess82

Ja bilar det kan han, i alla fall lite äldre bilar, i alla nyare bilar är ju allt datastyrt så det blir lite svårare att fixa själv. Säkert uträknat av biltillverkarna för att tjäna mer pengar på minsta lilla fel. 

Helt omöjligt att vi skulle kunna få samtidigt är det ju inte eftersom vi alla plussade i samma vecka men att alla skulle få samtidigt är nog ganska osannolikt ändå. Det lär ju visa sig inom de närmaste veckorna om några lyckas pricka in samma dag.

Nu måste jag göra mig klar, hoppas att sambon kommer ihåg att han ska hämta mig idag, han tog bilen imorse.

Lämnar rapport senare. Ha en bra förmiddag! 

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Hej tjejer!

Dessa ***** bilar! Ni har ingen garanti på er bil Johanna? Tänkte om det kanska kan gå under den isf, det var väl inte så länge sedan ni köpte den? (eller det kanske var den lilla bilen ni köpte?)
    Här verkar bilen vår fått spel. Airbag lampan började blinka och lyste så läste jag att det kan bero på att en kabel åkt ur så J började trycka in alla sladdar och då slutade den. Sedan tog det bara 1 dag så började den lysa igen och J testade att trycka in kablarna under passagerarstolen men det hjälpte inte. Dagen efter när han skulle starta bilen på morgonen då har den slutat lysa?! Jag blir helt knäpp. Ja missförstå mig inte jag är inte alls sugen på att kasta ut 700:- på en felsökning och ev åtgärd så jag är bara glad så länge den inte lyser. Men man hoppas ju att det bara är glappt i någon sladd eller något. Äh, just nu är jag glad alla dagar när den inte lyser!

Hur som helst; Ja det blev nålar fulla ländryggen idag så sa vi att vi avslutar behandlingarna nu. Dock har hon skrivit in att det bör göras en utredning av ryggen då jag har haft problem med den så länge och den blev totalt paj under grav. Så jag ska väl ta kontakt med läkare osv efter förlossningen och när man kommit i gängorna igen och försöka få dom att börja felsöka mig. Det bästa med felsökning av människor är att det max kostar 900:- på ett år, kanske något för verkstadsbranschen?

• Emmajohanna
    Flåt att jag skrattar, men det verkar vara något dåligt omen över allas våra bilar för tillfället ju... Vem vill spela oss såna spratt nu när vi ska ha bebis ???
    Man blir ju så j-a förbannad liksom.... Bilar och datorer ska bara funka..
    Hoppas era sladdar inte hoppar ur igen nu då Mandel.... Är det airbagen på pass.sidan ?
    Nä, ingen garanti på bilen. Det är en 04 så vi får glatt betala.

Låter härligt med massa nålar.... Not. Ska du ta akupunktur då på förlossningen kanske ?
    Det är ju jättebra att dom följer upp även efter förlossningen.
  • Mandelnougat

Ja jag skrattar också för någonstans känns det såååå bra att jag/vi inte är ensam!
    Datorn struntar jag i om den pajar (sambon är tekniker) men bilhel***et är så pass nytt att man måste lämna in för alla småfel. Annars har sambon alltid skruvat i våra bilar men nu vill man ju ha allt på papper så man har något andrahandsvärde när man säljer den en dag.
    Vet inte vilken av airbagarna det är som tjorvar men nu skiter jag i vilket för jag orkar inte ens tänka på att lägga ut några extra tusen på det.
    Jag sa det åt min sambo att våran karma måste ju vara usel men jag förstår inte varför. Jag försöker ju vara snäll så fort jag kommer på att jag kan men man kanske har någon skuld från ett tidigare liv? Fundersam  Tror ni Fru Fortuna har tid att ha ett möte så man kan gå igenom botgöring så skulden försvinner någon gång?

Har funderat på akupunktur på förlossningen men isf vill jag ha den i avslappnande syfte och så vill jag prova att få den berömda "Whiskeypinnen" mest för att se om den funkar på mig

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3