• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Nu är jag tillbaka från frissan, blev bara klippning för pengarna räckte inte till mer denna månad men när jag var klar så såg hårfärgen jättetrist ut så jag köpte med mig färg hem från affärn så jag kanske ska ta och göra det själv hemma. Hur är det med hårfärgning egentligen, är det okej att göra när man är gravid? Tänkte inte på att fråga frissan. Annars får jag vänta tills bebis kommit ut. Skönt i alla fall att fixa håret för det var jätterisigt, kommer inte ihåg när jag klippte mig sist. Tog väl av ca 1 dm på längden och klippte upp det lite. Vill ju ha en lättskött frisyr som inte kräver så mycket tid och ansträngning nu .

Bf 10e Maj
  • Tess82

Var förresten hem till ett par kompisar igår som har en liten på 6 månader. De hade två gåstolar så vi skulle få den ena, kan ju vara bra längre fram när liten vill börja röra på sig lite mer. Känns som långt fram i tiden men bäst att passa på när man får såna erbjudanden .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

God kväll girls.,

Blir man såhär effektiv av att jobba halvtid så kommer jag vara sysslolös dom närmsta veckorna.,.

har gjort jättemycket hemma efter jobbet idag. Känns riktigt bra.

Bakade kanelbullar som blev smarriga och imorgon ska jag baka rosenbröd och några pajer. Det ni..

Hur gick det hos nål-doktorn Mandel ?

Vad bra att du fick en gåstol Tess. Ja, man ska allt ta dom erbjudanden man får., Det är ju inte billigt om man ska köpa exakt allt nytt.

Ang., frissan så säger iaf min att det inte är någon fara att färga/slinga håret när man är gravid. Jag kör på och ska själv slinga mig nästa måndag. Längtar !!!!

Nä, dags för soffan.,.,

Hörs imorgon. Sov gott !

kram

*** med bebis i magen, v 37***
  • Mandelnougat

God afton ladies!

Jo det gick bra hos "sömmerskan" blev ordentligt nålad i ryggen. Nu hoppas jag bara att jag får samma avslappnande effekt på nätterna som jag brukar få när jag varit där.
    Har sovit en stund på em så nu är jag hyfsat pigg och funderar på att ringa en kompis så jag har lite sällskap medan jag dammtorkar hallen.

Jag har inte heller färgat eller slingat håret under graviditeten. Jag tänkte att jag ska vänta med att klippa mig tills jag vet om jag kommer att tappa mängder av hår när jag börjar amma.

Åh, EJ! Skicka hit några bullar är du hygglig!
    Något tips på en skinkpaj som är hyfsat lätt att laga? Har en bit skinka i frysen som jag tänkte använda till att göra någon paj eller dylikt på.

Nä, nu ska jag dammtorka innan House börjar.
    Kram på er!

• Emmajohanna

gooood morgon !

Vad skönt att det gick fint hos sömmerskan Mandel ! Känns det bättre på en gång eller tar det ett tag ?

Är urusel på att göra paj egentligen, gör nästan bara tacopaj. Så skinkpaj kan jag inte hjälpa dig med... Men om du gör en äggstanning och sen har i skinka och tex broccoli ?? Kanske kan vara något ?

Drömde förresten inatt att jag ammade min bebis. Och jag tror till och med att vi gav bebis flaska med mjölk i och bebis tog den bra. Ja, man drömmer skumt nu.

Vad händer idag för er tjejer då ?

• Mandelnougat

Godmorgon!

För det mesta tar det ett tag innan man märker att det hjälpt. Oftast märker jag bara att jag inte är riktigt lika stel när jag går precis efter men det tar ju inte länge innan jag är stel igen. Däremot så har jag fått sova hyfsat inatt. Har sovit till 7:30 iaf och somnade vid 00 igår.Dock har jag vaknat 3 ggr och varit på toa men det kan jag leva med bara jag får sova!

Jag har inte heller provat något annat än Tacopaj så jag tänkte att jag ska prova något annat för en gångs skull. Får se om det blir paj eller om jag gör en pizza i långpanna som man kan frysa in lunchbitar av.

Här händer inte mycket idag. Ska promenera nu kl 10 och sedan tänkte jag skura hallen och matrummet (som ett led i min städning som aldrig varken blir av eller tar slut
    Vad ska du pyssla med hela eftermiddagen?

• Tess82

Godmorgon! Kikar in en snabbis före bm besök, ska vara där 10, tänkte kika in på gamla jobbet som ligger i samma hus en snabbis också innan.

Vågade mig på att färga håret igår så nu känner jag mig lite snyggare .

Ska nog också försöka ta tag i lite städning när jag kommer hem. Har sambons barn här i veckan också, de har påsklov så jag kanske kan sätta dem i lite jobb också .

Hoppas ni får en bra förmiddag så kikar jag in och lämnar rapport från bm besöket sen.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Hoppas det går bra hos Bm Tess. Alltid lika kul att gå dit.
    Vad kul att färgningen av håret gick fint. Det kan göra så mycket att få lite färg i håret. 
    Snyggaste mamman idag då.

Idag ska jag baka bröd hade jag tänkt. Rosenbröd... Får se hur det går för jag har aldrig bakat bröd innan. Ska till Ikea en snabbis också. Ska köpa såna där små tvättlappar... Fast det kanske dom har på Ullared också ? Jä, jä.....   

Ja, pizza kan du ju göra. Och frysa in.... Smart bruden !  

• Mandelnougat

Å vad seriöst det lät att baka!
    Här är det världens blåst så efter promenaden blir det inneaktiviteter (som städning).
    Får se om sambon ens kan ta sig hem idag för det blåser tydligen värre inåt landet. Fundersam
    Hoppas att det lugnar ner sig så han kan åka hem.. Är så segt att vara ensam.

Å vad najs med Ikea! Jag har inte varit dit på 100 år känns det som men det är för att man inte orkar med alla människor. Man blir avskräckt varje gång man ser parkeringen som är överbelamrad med bilar och under helgerna är det ännu värre med alla bussar som är fullpackade med människor som inte vet vad dom ska ha och valsar omkring på varuhuset.

Nä, nu måste jag hoppa i kläderna och bege mig ut!
    Hörs sedan!

• Tess82

Tillbaka från bm nu, allt verkade bra idag också.

V. 35+5
    Blodtryck 125/80
    SF-mått 34
    Hjärtljud ca 140

Sen skulle hon känna hur bebisen ligger men hon kunde inte känna huvudet. Det du Mandel, var det inte din hon inte hittade fötterna på? Min har inget huvud!!! Dock så gissade hon utifrån de andra kroppsdelarna att den ligger precis som jag trodde med huvet neråt, ryggen till vänster och smådelar som hon sa (troligtvis fötterna) högt till höger. Om hon inte kan känna bättre nästa gång om ca 2 veckor så får jag göra ett ul.

Var in på jobbet och hejade också, där var det rörigt värre så jag längtar inte tillbaka . Massa ny personal, nya boende och allmänt rörigt verkade det vara. Var i alla fall mest gammal personal där idag så det var kul att prata lite med dem. De "beordrade" mig att komma in med bebis sen och visa upp och det ska jag så klart göra. Är ju bvc i samma hus också så man är ju ändå dit ibland.

Blåsigt väder här också men ändå ganska varmt så jag ska nog sätta mig ute i solen lite sen nånstans där det inte blåser.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3