• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Haha Tess! Vi får väl se hur det blir när vi ska föda fram våra huvud- och fotlösingar! Lite mindre bebis att klämma fram helt enkelt!
    Nä, allvarligt så blir man lite nojig när dom inte hittar olika kroppsdelar. Jag ska dit på tisdag och hittar hon inga fossingar då så får dom lov att göra ett ultraljud för jag tänker inte gå omkring och vara orolig längre! *sådetså!*
    Får se om jag är lika stursk när jag kommer dit! Brukar kunna bli som en liten ofarlig myra när jag väl är hos BM.

Nä, lunch och HTG repris och sedan vila. Är så himla trött idag efter att ha promenerat.

17 dagar kvar nu brudar!

• Tess82

Oj 17 dagar det är ju ingenting. Min räknare står på 30 dagar kvar idag, känns så skönt att säga att det bara är en månad kvar .

Skönt i alla fall att man får göra ett ul om hon inte känner nästa gång, man blir ju lite nojjig. Kan det ha att göra med att jag har moderkakan i framvägg kanske, att bebisen ligger längre in liksom? Huvudet borde ju vara lätt att känna annars iom att det är ganska stort.

Blev strömavbrott här strax efter att jag skrivit förra inlägget så här har det inte hänt så mycket, ska hitta på nån mat nu när strömmen är tillbaka, har ju två barn att utfodra också.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Hej!!!

Idag har jag oxå varit hos BM, bebben e fixerad ;) och hjärtljuden e på 148. Alla värden e som innan så jag ska inte dit förräns den 24/4 men BM trodde nog jag skulle få bebbe innan det men man vet ju aldrig. SF måttet var 33, så det har ju växt sen 3 veckor tillbaka.

Sen var jag på stan med sambons syster o köpte 50-års present till svärmor. Det blev ett jättefint glas hjärta från Murano som jag köpte en silverkedja till. Så det gick lite pengar dit...

Fick köpt lite slemlösande för nu hostar jag så det riktigt river i halsen...not nice!

Vad alla e duktiga o bakar o lagar mat. Får nog baka lite mer nästa vecka för jag har bara en påse kvar med bullar o lasagnen e snart slut den med...

• Tess82

Vad lugnt det har blivit här i tråden. Har ni fullt upp med annat nu eller? Fick i alla fall lov att sätta mig en stund nu för jag känner av fogarna mer än jag gjort på länge. Kan bero på att jag fick ett ryck och städade hela nedervåningen utan uppehåll. Känns skönt att det är gjort i alla fall men idag lär det inte hända så mycket mer..

Min pappa ringde nyss och sa att han skulle komma till Falun i helgen, har inte träffat honom sen nån gång i november så nu måste jag ju åka dit på lördag, jag som är fattig och inte har råd att tanka bilen, får fjäska lite för pappsen kanske så man får ett bidrag.

Hur har det gått med bakningen idag då EJ? Ska nog försöka mig på att baka siktkaka nån dag, enligt svärmor så är det sambons favoritbröd så det vore ju inte fel att kunna göra ibland. Tycker ju också att det är gott. Mockarutor står också på planeringen men jag tror att bakningen får vänta till nästa vecka, har så mycket annat inplanerat denna vecka.

Trevlig kväll tjejer!!

Bf 10e Maj
  • Lepa

Goooodmmmooooornniiiing!!!

Kan inte sova! Vad är detta? Skulle sova middag igår men det gick ju inte heller...

Idag ska det städas iallafall så vi får hoppas att jag tröttar ut mig lite då istället.

Så hur har ni det idag tjejer? Inga tecken på förlossnings dags? Hos mig e det som vanligt SD o mensvärk som går om vartannat och så känner jag ibland ett jättetryck så man nästan kan tro att bebben försöker ta sig ut genom rumpan!

• Emmajohanna

Morrn morrn,

Ja, du var då uppe med tuppen Lepa ! Jobbigt att inte kunna sova när man skulle kunna.. Grattis till fixeringen förresten ! Visst känns det nära nu ?!
    Och Mandel som bara har 16 dagar kvar idag, det är ju för faaaan imorgon. *avis*

Inga tecken på att bebis vill titta ut här iaf...Har väl som du Lepa, lite sammandragningar och sånt, men det är ju som vanligt... Så när slemmisen släppt så känns det närmre. Fast man kanske inte ens märker när den släpper ju. Så då får man väl snällt vänta på vattnet.  

Det bidde ingen bakning igår. När jag skulle handla så fanns det inte vallmofrön så jag blev sne  och åkte hem och la mig på soffan istället.. Idag kanske jag ger mig på det igen.

Vad skönt att det såg bra ut för er båda, Lepa och Tess,hos Bm igår. Ska dit idag kl. 11 och mäta "lilla" magen. OM den inte har växt nått mer sen förra veckan så får man väl gå på tillväxtkontoll va ?

*** med bebis i magen, v 37***
  • Lepa

Hej Emma, jag vet inte om jag tycker att det känns nära för jag har börjat tänka att om jag går över tiden så är det 5 veckor kvar...max då!!!

Synd på brödet, hos mig är det mer att jag glömmer köpa det så jag inte kan baka! Men det värsta va när jag skulle göra lussebullar o det fanns ingen jäst i affären eller midsommar när jag hade planerat att göra värsta jordgubbstårtan o det inte fanns tårtbottnar!!! Då vart jag lack så det sprutade rök ur öronen...

Jo jag tror man kollar upp det om det inte växt något mer, min BM sa att from nu så sjunker magen lite så kurvan blir lite rakare eller dalar.

Oooh, mina fingrar e som små grillkorvar...såååå svullleeennn!!!

Jag har ingen som helst ork att städa men MÅSTE verkligen. Dammsuga får nog sambon göra eftersom det orkar jag inte.

Pratade med pappa igår o dom har 30 grader där ner och min söta bror har köpt ett par mjuk puma dojjor till bebisen!!!

• Emmajohanna

Nä,det är klart... Går vi över tiden så kan det ju faktiskt vara 5 veckor kvar.. Hemska tanke...

Det lät ju inte fel med 30 grader ! Fast igår när jag såg på vädret så skulle det ju bli helt galet bra väder här hemma i helgen. Ca 20-22 grader. Bättre än på midsommar då med andra ord.

hihi, mina fingar är också som korvar. Ska vi grilla dom tillsammans ?

Gulliga skor din bror köpt... Allt som är mini är ju bara såååå gulligt. Skor speciellet.

*** med bebis i magen, v 37***
  • Lepa

Ja jag sätter igång grillen nu så fixar du bröd!

Ja jag läste oxå att det ska bli riktigt fint väder i helgen, hoppas dom hinner klart med framsidan så kan man sitta där o glassa lite!

Ja, allt e ju såååå gulligt när det är tiny. Jag vill bara handla massa men jag måste hejda mig hela tiden. Om jag inte vetat bättre så hade jag handlat en klänning för lääääänge sen!

Usch, nu känns det som man får SD för minsta lilla...torkade av bordet o va tvungen o sätta mig ner för SD o mensvärk...*gaaahhh* tänk sen då när det "riktiga" sätter igång!!!???

Näää, vi ska INTE gå över tiden! Nu får bebben komma då den lovat eller tidigare, hade ju INTE skadat ;)

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Idag 16 dagar kvar och jag känner att kroppen börjar förbereda sig mer för varje dag. Från att aldrig ha haft mensvärk till att vakna av det på nätterna till att ha det till och från under dagarna och nätterna. Från att inte ens kännt av livmodern till att ha sammandragningar när man tar i för hårt ,till att ha sammandragningar till och från hela dagarna.
    Det är ett litet äventyr att vänta barn och man börjar så smått inse det stora i det ens kropp klarar av, alla små bekymmer till trots.

Har också kännt av det där trycket du beskriver Lepa! Och då brukar jag tänka att om det här är förkänningar- hur skitnödig menar då alla föderskor att man känner sig som när krystvärkarna kommer?!

Här har det inte heller bakats ännu, dock har jag kommit liiite längre i städningen och igår kväll sydde jag min första riskudde till förlossningen samt sydde på alla banden till spjälskyddet. Sedan har jag packat någorlunda BB-väskan men jag måste gå igenom allt igen för tat veta att jag satt ner det mest nödvändiga.

Å vad roligt med BM besök! Vi ska inte dit förrns på tisdag Fundersam Känns som en evighet!
    Vet inte hur det är med tillväxtkontroller, all vård verkar bero på vilket landsting man tillhör.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3