• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Lepa

Mandel hello!

Du jag kan inte ens i min vildaste fantasi förstå hur skete nödig man kommer känna sig vid krystvärkar! Nu trycker ju bara bebben ner sitt huvud lite men sen ska den ut med huvudet oxå...jesus maria!!!

Ja du 16 dgr e inte mycket och du får nog skynda dig att gå igenom BB väskan igen för snart e det nog dags!!!

• Mandelnougat

Nä, jag har ju börjat förstå att jag egentligen inte förstår något av nödigheten eller smärtan vi kommer att gå igenom! Känns tryggt att veta att man inte kan föreställa sig något, då kan man ju inte heller våndas! Tänk om man är en av de lyckliga få som ställt in sig på att det ska vara 1000 resor värre än vad det är? Vad tror ni oddsen för det är?

• Mandelnougat

Glömde säga att jag satt in bilder på "The wagoon" i galleriet ifall någon är intresserad. KOm inte på något annat att fota igår så då tog jag beslutet att packa ner kameran i väskan. "Så man inte glömmer kameran till "the Kodak ögonblick of your life" Cool
    Har ni packat era väskor ännu?
    Ska man stoppa ner lite makeup eller tror ni man bryr sig när man är där? Jag sminkar mig ju inte till vardags men när man läcker som en kantin med tomatsoppa så kanske det hjälper att känna sig lite mer normal? eller?

• Emmajohanna

Här pratas det tryck och smärta...
    Ja, det är en j-a tur att man inte vet vad som komma skall... Och det är med att känna sig skitnödig... Trycket lät ju vara extremt har jag hört. Så ja.... Känner ni er nödiga så kan det ju vara bebis på väg ut...

Ska genast kika in på vagnen Mandel..

*** med bebis i magen, v 37***
  • Lepa

Sicket ride Mandel!!! Riktigt fin vagn, tänk när din lilla bebbe ligger i den o sover gött!

Ja jag "hoppas" oxå att det jag ställt in mig på angående förlossningen e lite i överkant!!! Alltså det jag e lite fundersam över e smärtan, alla hanterar ju smärta o beskriver smärta olika! Det du tycker gör ont kanske inte jag tycker e så farligt o tvärtom...ehhh vi får väll se. Jag e en filosof så jag kan snacka om sånt i dagar...

Väskan e halvt packad med nattlinne köpte ett fint på Gekåås, mjukis byxor och långärmad topp. Om det e JÄTTE varmt så tar jag med mig ett par knickers o en kortärmad topp. Vetekudde och kameraladdare e nedpackad. Bebbens saker ska ner och mitt nessäsär står redo i badrummet med ny duschcreme, schampoo + balsam, tandborste o tandkräm.
    I smink väg tar jag nog med mig ögonfrans böjare iallafall och det enda jag inte kan leva utan Elizabeth Ardens 8 hour cremé. Om man e torr om läpparna o behöver snabbt uppmjukning så e detta det enda som hjälper...för mig iallafall!

• Mandelnougat

Ja det är bäst att se till att tömma tarmen med jämna mellanrum så man inte kommer infarande med krystvärkar som visar sig "bara" vara en rejäl förstoppning!

• Emmajohanna

Fiiiiin vagn Mandel ! Övningskör du mycket hemma ?
    Jag går och putter till våran vagn emellanåt.... *putt putt*

Oj vad bra saker du packat Lepa. Måste nog gå igenom väskan sen efter Ullareds-trippen.

• Lepa

Nu ska det städas övervåning sen blir det nog nap time.

Är det bara jag här inne som missbrukar nässpray!? Jag e så trött på att spruta upp den där skiten i näsan för att kunna andas...försöker hålla mig till 4 sprut per dag men det är svårt! Speciellt nu när man e förkyld oxå...

• Emmajohanna

Jag är inte någon nässprays-människa. Tror inte min näsa tål det... Blir ju helt öm och så svider det som fan när jag tagit det.
    Men en kompis till mig är som du... Beroende av sprayen.

• Tess82

Godmorgon tjejer, idag var det mer fart här i tråden .

Inatt drömde jag om bebis, en liten pojk var det och jag skulle amma honom offentligt första gången, gick hur bra som helst. Kan det vara för att jag och bm pratade amning igår tror ni .

Jag är också fast för nässprayen nu hoppas att det går över när bebis kommit, många säger ju det. Hatar att inte kunna andas så jag klarar inte att sova utan.

Väskan är så gott som packad, fattas bara lite smått. Smink använder inte jag heller till vardags så det tänker jag inte ta med nåt. Det som jag tycker är svårt är kläder till hemresan, man vill ju ha nåt lite finare att ta på sig men vilka kläder kommer att passa? Om det är varmt kanske det går bra med kjol eller klänning för byxor känns svårt.

Har också en övervåning att städa idag och en massa tvätt. Men det verkar bli fint väder idag så jag kan nog hänga ute, då kan jag tvätta flera maskiner. 

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3