• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Jag såg Lepa att dom hade dom där dinglisarna på Barnens Hus. Men jag vet inte om jag kanske vill ha ett annat djur (jag veet, aldrig nöjd är mitt mellannamn! )
    Ceratet är verkligen jättebra då man känner att det inte lägger sig som en fuktig hinna på läpparna utan det går in på ett helt annat sätt än de andra ceraten jag provat. Har för mig att det ligger på runt 100 bananer.
    Om man däremot (som jag till vardags) gillar läppglans så är Cre and Shine från Labello att rekommendera. Den blir det en blank hinna av och jag tycker den sitter kvar bättre än andra cerat. (Tror jag snart har provat all cerat som finns) Till förlossningen har jag dock köpt en vaselinburk! Här ska smörjas så vi inte spricker!
    Sambon fnissade rejält när han såg att jag köpte vaselin istället för ett cerat.

Visst blir man väl irriterad när man får plats 155 i kön när man ska prata med någon handläggare eller annan viktig person. Telia och skatteverket verkar vara de som har de längsta köerna ever! *tummen ner!*

• Lepa

Oki mandel, du kommer nog hittat nått att ha i sufletten.

Ja köpte min tub EA för 4 år sen och den e inte slut ÄN!!! Använder den minst en gång om dagen, på sommaren e det så skönt om man har "bränt" läpparna. Jag använder inte så mycket annat på läpparna men om jag vill vara fin så använder jag Lancomes läppglans, sitter som berget.

Telia vinner priset luuuugnt! Men det är nog många som jobbar där för en gång ringde jag och jag blev nr.78 i kön o efter knappt en minut var jag nr.2...eeehhhh!

Vad ska man hitta på nu tro? Ingen sol ute och dunder förkyld...tänk om det skulle sätta igång nu!? Tror ni man får gå inom en sväng på Öron och näsavdelning innan för att få nån vitamin injektion, kanske har nån sån super duper medecin!?

• Emmajohanna

Ska strax till rehab och få skenor till mina händer så jag fattar mig kort...
    Skriver mer ikväll......

Kopierar in från min blogg... Orkar ju inte skriva om...

"Inget gick bra hos BM idag.... Jag som hade en så bra dag tills nu....

Blodtrycket var för högt : 120/95. Fick vänta en halvtimme så tog hon om det och då låg det på 120/90, gjorde ett till och då blev det 120/85.
    Lite lägre för varje gång alltså.
    Fick kissa i mugg, men där såg det bra ut.
    SF-måttet var 32 denna gången, alltså 2 cm mindre än sist....
    Så nu fick vi en tid för tillväxt-UL nästa torsdag på Östra.
    Jag känner mig dock inte så orolig, men M blev ju helt ifrån sig och blev nervös och ännu mer rädd... Stackars M.

Ska tillbaks till BM på måndag och kolla upp trycket och måttet igen...
    Det innebar att jag fick nu avboka min gravidmassage på Gildaskolan och inte hade dom någon ny tid så det blir inget med det alltså... Jag som hade fått ett presentkort av mamma och pappa i julklapp.... *ledsen* "

*** med bebis i magen, v 37***
  • Tess82

Åh vad trist att det inte gick bra hos bm. Kan det inte vara så att magen sjunkit då för då kan den bli mindre har jag hört. Skönt att de kollar upp med tillväxt-ul iaf. Ditt sista blodtryck var ju unghefär som mitt igår (125/80) och det sa min bm var normalt, har legat runt det hela tiden så det kanske beror lite på hur du brukar ligga också? Och trist att missa massagen, det lät ju roligare än provtagning hos bm.

Nu har min bebis hicka igen, stackarn. Tycker själv att det är jobbigt med hicka och bebisen har det 1-2 ggr/dag.

Nu är jag nästan klar med städningen, ska bara skaka lite mattor och bädda i nya lakan i sängen. Härligt!! Gick bra att hänga tvätten ute också, ca 15 grader så den ska nog torka bra så nu är maskinen igång för andra gången idag.

Skulle vilja putsa mina köks fönster idag också men jag vet inte vad mina fogar säger om det. Kanske bättre att sätta sig i solen och läsa en bok och spara fönster putsandet nån dag.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Emma, det kommer gå bra ska du se! Som tess säger så sjunker magen lite i slutet och jag har faktiskt hört att man kan få lite högre blodtryck i slutet oxå.

Synd på massagen, men tänk så att du verkligen måste kolla upp detta hos BM!

Massor av styrkekramar till dig, nu får du iallafall skenor så slipper du har ont i dina prinskorvar ;)

• Mandelnougat

Nämen EJ!
    Alla kramar till dig! Det går säkert jättebra på måndag. Att trycket går ner litegrann för varje omtagning är (i mina öron iaf) bra. Så jag skulle nog inte oroa mig alltför mycket över just trycket. Men som sagt så vet jag hur det är att vara nervös över sådant som är avvikande. Hoppas att det bara är det att bebisen som sjunkit som påverkat ditt SFmått.

Vilket skit att du inte fick din massage! Inte nog med att man ska känna sig som en ballong i sina leder man ska tydligen få sota för det på fler än ett sätt oxå. Å andra sidan så kanske du kan få byta ut det mot en vanlig massage om det går?
    Jag blev ju snuvad på min ansiktsbehandling och frans o brynfärgning när jag upptäckte att jag inte kan ligga på rygg. Men nu tänker jag använda det presentkortet efter förlossningen (och behöver man inte lite flärd efter förlossning och en parasit som äter av en så vette 17 när man kommer behöva det!)

Förresten brudar: Nu vill jag oxå vara med i eran prinskorvsklubb. Mina fingrar ser inte kloka ut och det blir bara värre när jag är ute och promenerar! Jag får på mig förlovningsringen iaf.. på lillfingret!! Skrikandes Det är ju så man vill utöva akupunktur själv för att dränera händer och fötter på vatten. Helt sjukt vad fult det är med svullnader!

Nä, nu ska jag lägga mig och vila en stund och vänta på att herrn kommer hem så vi kan åka och handla.

Kikar in sedan!

• Tess82

Här blev det en lugn eftermiddag. Blev läsa bok istället för att putsa fönster .

Båda barnen är borta också, pojken åkte till sin mormor och flickan är och leker med kusinerna som bor nästan granne så jag fick en helt lugn stund alldeles ensam nu. Skönt att koppla av lite innan det är dags att göra mat och plocka in tvätten.

Har klarat mig från svullna händer och fötter än så länge men så ligger jag ju lite efter er andra också så det kanske blir min tur snart också, hoppas inte.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Mina blir oxå värre när jag varit ute och gått, det är väll för att man går med händerna vid sidan om kroppen! Allt vatten bara flödar neråt...

Nu har jag gjort lite chokladbollar som ska intas snarast möjligt!

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Så är man då en dag närmare BF-datumet. 15 dagar idag och det känns som om min attgöra lista inte alls blir kortare.
    Däremot har jag kommit på (efter frukost) att man borde ha en telefonlista på dom man ska meddela när h*n tittat ut. Så man inte glömmer någon tänker jag.

Är det bara jag som har lite kalla fossingar? Det känns lite som "föda barn? jag? näää...eller?" Jag får liksom inte in i huvudet att det ska komma ut någon ur min kropp och att denne någon kommer att vara stuck med mig resten av livet.
    Så börjar jag få lite ångest för själva förlossningen känner jag. Eller ångest, jag börjar känna att jag vill börja styra upp den och återta kontrollen (jag vet att man inte kan det men ändå). Sedan har jag börjat tänka "Tänk om"...inte bra.. "Tänk om något händer"...inte bra!
    Usch, jag har som sagt lite ångest fast jag vet att det är en väldigt liten chans att bebisen eller jag kommer att fara illa men tankarna är där ändå. Tänk om den verkligen inte har några fötter? Tänk om det händer bebisen något under förlossningen? Tänk om det är en 7 kilos klump så mycket godis och sött som jag har ätit? Tänk om jag får en hemsk BM och känner mig jätteutsatt på förlossningen? Tänk om jag inte blir så där förälskad när bebisen kommer? Tänk om jag och sambon tappar bort varandra och gör slut?
    Ja som sagt, gissa om jag har lust att föda barn med mina nya tankar? Det är helt sjukt, jag som varit så lugn inför allt och verkligen tagit allt med ro. Varför börjar hjärnan spöka just nu för?

Nåja, nu ska jag gå och krypa ner under täcket och ha helgmorgon på en fredag! Dvs morgonteve, korsord och lite pyssel.
    Kikar in sedan!

• Tess82

Godmorgon!

Mandel, jag tror att det är helt normalt att få såna tankar när förlossningen närmar sig. Det är ju helt klart en stor händelse och en omställning i livet att få barn så det är nog mer ovanligt att man är helt lugn. I alla fall när det är första barnet. I och med att man inte vet hur det kommer att kännas under förlossningen och efteråt så är det klart att man har funderingar.

Jag känner mig än så länge helt lugn och jag tar det som det kommer men jag kanske känner som dig när jag kommer lite närmare. I alla fall v 37 idag, 28 dagar kvar. När slår det om till 9e kalendermånaden egentligen, det borde jag ju vara i nu, är ju mindre än en månad kvar. Inte så viktigt egentligen men jag förstår mig inte riktigt på hur fl's räknare fungerar ibland. Nu har jag i alla fall kommit så långt att jag får åka till förlossningen i Mora, den som är närmast och dit jag var på studiebesök. Känns skönt att veta.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3