• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

På tal om E.Arden Har du provat deras cerat? Luktar typ samma som 8 hour cremen (frågar du mig så luktar det allt annat än mumma!) men är jättebra.

• Mandelnougat

EJ: Nja, jag övningskör inte mer än när den ska in och ut från förrådet när man behöver något därifrån. Men då gör man det med andakt! Oskyldig
    Funderar på att sätta fast något litet mjukdjur där på suffletten men jag vet inte vad jag ska sätta ännu.

Lepa: Den enda nässpray jag använder är den som det bara är koksalt i. Men det är tragiskt när man inte kan andas på nätterna!

Godmorgon Tess!
    Ja det där med hemresekläder till sig själv har jag inte ens tänkt på men det beror nog på att jag kallt räknar med att vi inte kommer att ha gäster första dagen.Sedan vet man ju inte vad det är för väder och framförallt: Vad man kommer i! :-s

• Emmajohanna

Morrn Tess.
    Kul dröm... Man drömmer så konstigt nu tycker jag...

Hemresekläder ja... Vad ska man ha då ??? Räknar ju kallt med att det är 20-25 grader då så en kjol och linne ska jag väl ha då.
    Och då har man väl även gått ner alla extrakilon ????
    Vägde mig förresten igår och den står på 14,5 kg plus nu... Trodde faktiskt det var mera....  

*** med bebis i magen, v 37***
  • Mandelnougat

Åh vad jag avundas dig EJ! Själv har jag systematiskt undvikit Hr Våg eftersom jag har ett så enormt sötsug och hur mycket jag än äter verkar jag aldrig bli mätt! Gråter Helt sjuk känsla att hela tiden känna att det går ner mer mat.

Nåja, snart blir det mer motion och mindre portioner!

Haha på tal om drömmar! Inatt har jag oxå varit till frissan (kan ha att göra med diskussionerna här igår) och skulle bli snygg som J-Lo i håret med värsta hårspännet och allt. Jag hade jättelångt hår och så sa jag att jag vill inte att ni klipper av allt hår utan jag vill ha rätt långt ändå. Vad tror ni människan gör?!
    Naturligtvis tar hon ett stadigt tag om manen och klipper av håret till strax nedanför axlarna.  Jag får lite panik och säger att nu får hon inte klippa av något alls mer på längden och så vänder jag mig bort från spegeln och vi fortsätter att prata på medan hon klipper. När jag sedan slänger ett öga i spegeln så inser jag att hon klippt jättekort på vänster sida! (hon hade ju inte hunnit till höger sida ännu) O helvete vad arg jag blev!! Sedan kom frissans kille och försökte försvara henne så jag sopade till honom och så vaknade jag av att sambons mobil ringde.  (Snacka om att vakna på fel sida!
    Huu vilken hemsk dröm!

• Mandelnougat

Nä, nu ska jag sätta igång med att plocka lite till här hemma så jag närmar mig slutet på denna städning som aldrig blir färdig.
    Snart slutar ju du för dagen Johanna! Helt sjukt vad skönt det måste vara att bara jobba halvdagar!

• Emmajohanna
    Underbar dröm Mandel !
    Förstår att du blev sne, inte fan kan man klippa håret kort bara sådär...
    Gå inte dit igen vad du än gör.

Motion.... Vad är det ?????? Har inte rört på mig för femöre sen jag blev gravid... Nån prommis nån gång då och då...
    Men sen Mandel... Efter att vi fått bebis. Då ska vi ut och gå med våra vagnar och bränna av lite av hullet... Nu får vi passa på att njuta bara tycker jag....

Dags för BM-besök.
    Hörs senare brudar... Ha en härlig dag i solen !!!!!
    *** med bebis i magen, v 37***
  • Tess82

Lycka till hos bm EJ. Du får rapportera sen.

Här har solen försvunnit men jag hoppas på att den kommer tillbaka snart, ser dock lite molnigt ut så jag vet inte .

Nu är tvättmaskin igång i alla fall och dammtrasan ligger och väntar här bredvid men först ska jag dricka en kopp kaffe, behöver lite extra energi innan jag sätter igång .

Det är otroligt vad mycket konstigt man kan drömma. Undrar om man drömmer mycket mer än vanligt eller om det är så att man kommer ihåg drömmarna mer eftersom man vaknar så ofta. I alla fall jag är upp på toaletten varannan - var tredje timme varje natt. 

Bf 10e Maj
  • Lepa

Roliga drömmar ni har...

Mandel, har inte provat ceratet men har hört att det ska vara likadant fast i fast form. Japp, luktar allt annat än jordgubbar ;) men det är så bra så man skiter i lukten efter ett tag. Tom sambon använder det o älskar det...i smyg då alltså!

Försökte vila lite men somande inte eftersom jag har sån rethosta nu istället...

• Lepa

Mandel, vi har köpt ett jättefint dingeldjur som man sätter fast i suffletten. Säljs på Babyproffsen (finns säkert på fler ställen) Kolla in bilden på min sida, köpte tigern på bilden och sen köpte jag samma tiger fast med speldosa i. Man drar i svansen.

www.teddykompaniet.se

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3