• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Lepa

Mandel, i helgen började jag storlipa för att jag började "fatta" att jag ska föda ett barn. Alla tankar bara flög runt i huvudet och jag bara satt o storbölade. Sambon vart helt förvirrad men övertalade mig att allt kommer gå bra!

Tess, e helt lost på FL´s uträknare. Där står det att jag har fler dagar kvar än jag igentligen har. BF datumet är rätt men inte dagar till förlossning...mysko.

Idag e det som kroppen rensar på snor, har snutit mig heeeeellaaa natten o vid 4 fick jag nog o gick upp. Gick o la mig igen vid 6.

• Mandelnougat

Å vilken tur att jag har er!
    Jag har funderat i några dagar nu om alla dessa tankar är början på en depression eller något annat så det känns skönt att det inte bara är jag som springer runt och funderar en massa.

Jag minns inte när räknaren slog om Tess men jag minns att den uträkningen som ligger 1 månad innan slår om typ 1 eller 2 dagar innan den jag går efter (dvs den som säger tat sista månaden är månad 9). Svårt att förklara men visst är det irriterande att man får vänta på att få gå in i sista månaden!? Det är som att få vänta vid mållinjen när man snart sprungit ett helt maraton. Det känns som så stort att vara i 9:e månaden tycker jag. Den kanske förresten slår om imorgon när du har mindre än 4 veckor kvar?

Stackars dig Lepa! Ledsen Inte spännande att vara förkyld. Verkar vara värsta epidemin som går runt hela sverige. Börjar själv känna mig lite småtät i näsan men hoppas att det bara är slemhinnorna som är svullna. Är inte sugen på att bli sjuk.. Fundersam

Men vart håller vår EJ hus?! *hoho?!*

• Lepa

Nä inget kul att vara förkyld, det sitter som berget med. Snyter och snyter men händder ingenting tar tom nässpray o det går inte genom väggen med snor.

Ja var är EJ!!???

Här är det kanon väder idag! När sambon kommer hem ska jag åka o kolla utemöbler för idag e framsidan klar!!!

Ja, ni vet väll att det är fredagen den 13 idag!!! Min sambo invigde dagen med att knäcka nyckeln i nyckel hålet imorse!!! Så jag hoppas verkligen vi kan få ut nyckeln för som tur var finns det en lite stump man kan dra i. Känner inte för att punga ut MASSOR av pengar för att byta låset. Kan ju gå ut genom verandan så man slipper ringa dom till helgen...kostar ju multum!!!

• Tess82

Här har dagen börjat bra utan otur men än är det ju många timmar kvar .

Har precis tagit en kopp kaffe och en kanelbulle i solen, var såå skööönt .

Nu tänkte jag att jag skulle städa av altanen så att det går att sitta ute och äta imorgon om vädret blir vad de lovat. Tänkte att vi skulle grilla lite då och då är det så mysigt att sitta ute.

I eftermiddag är det sista träffen med föräldragruppen, eller ja sista träffen innan vi får barn i alla fall, fortsätter väl sen efter sommaren eller nåt med bvc istället. Skulle tydligen få laga barnmat och lite allt möjligt. Får väl se om det är nåt att gå på.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Tess, laga barnmat!? Eran träff låter lite roligare än våran...

Nu ska det städas toaletter inte det roligaste men det är skönt när det är fixat ;)

Ha det gött så länge!

• Tess82

Ja men det är på fortsättningen som blir efter vi fått barn som vi ska göra sånt. Tydligen nåt nytt de börjat med precis så vi blir typ andra gruppen som får göra det.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon brudar!
    Ingen som fött ännu?
    Här är allt lugnt och vi njuter av det vackra vädret (så länge det varar). Var ute och krattade igår och rensade lite i rabatten.  På kvällen fick jag tror jag min första riktiga värk. Den kändes liksom ända från toppen till botten-  man blev lite nödig och den var till skillnad från alla förvärkar jag haft innan så markant. *häftigt!*Cool

Med tanke på den utdelningen så är det jag som ska vara ute idag igen och försöka få iordning på uteplatsen.
    Tror ni det är någon fara att måla med akrylfärg om man står utomhus?

Ha en härlig söndag! (det ska jag ha! )

• Tess82

Hej på er!

Vilken underbar helg det har varit, riktigt sommarväder. Har varit och träffat min pappa och farmor och farfar, annars har jag mest bara varit ute och njutit av solen och värmen.

Så du ska försöka jaga på bebis Mandel, men du har väl inte så lång tid kvar nu heller så jag förstår om du tycker att det är dags. Min kan stanna i magen ett par veckor till men sen tror jag att jag är ganska glad om h*n vill titta ut.

Nu är jag hungrig så nu måste jag försöka hitta på nån mat. Usch, har ingen fantasi alls men nåt måste det bli i alla fall.

Hoppas att ni haft en bra helg allhop!!

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Tjena brudar !

här är jag..... Och inte har det blivit nått bebbe, jag har bara haft massa annat att göra i helgen... Och så var jag ju i Ullared i fredags och shoppade loss.
    Men nu har jag satt mig en stund vid datorn medans M tittar på sporten.

Mandel gumman... Ler lite när du skriver allt det om "tänk om". Vet precis hur du tänker, det är ju så nära nu och inte kan man ta kontrollen över vad som komma skall, precis som tess skriver. Men vi klarar detta hur fint som helst, vi är ju tjejer... Värre hade det varit om det var våra sambos som skulle föda. DÅ hade jag varit orolig....

Grattis till den första värken också Mandel.  här är det lugna gatan fortfarande.. Väntar med spänning på slemmisen.. "slemmis, var ääääär du ????"

Skit med nyckeln Lepa... Hur har det gått ? Och hur har det gått med framsidan ?

Börjar det bli färdigt ?

Vilken härlig helg du haft Tess... Vädret har ju varit underbart, bättre än på midsommar till och med.

*** med bebis i magen, v 37***
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3