• Jag o mina killar

White Trash

Nu ser man ju White Trash överallt på detta härliga forum
    Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL

Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
    Vad står begreppet för i dina ögon?

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden White Trash
  • fisbubbla

Måste det finnas namn på allting?

Prova säg Vitt Slödder istället. Det är ju i alla fall svenska.

• Jag o mina killar
    lluvia skrev 2007-02-21 19:26:42 följande:
    Jag o mina killar:Jag tror att du har missförstått grovt. Vill du att jag ska förklara?
    nej du behöver inte förklara det är lugnt, jag hoppas verkligen att jag har missförstått det hela, det vore ju hemskt annars
  • Jag o mina killar
    azofia skrev 2007-02-21 16:42:12 följande:
    Jag o mina killar: nejdå du låter inte dum, det är jag som är eftermiddagstrött o skriver luddigt... Jag ville bara förtydliga att jag inte använder orden White Trash (förutom i ironiska sammanhang). Men om jag hör någon säga White Trash så tänker antar jag att de menar folk som får all sin samhällsinfo från aftonbladet och efterlyst.Tydligare? =-)
    Japp 
  • lluvia

fisbubbla

"Måste det finnas namn på allting?"

Svårt att prata om det annars. Och jag menar att samhällets strukturer och grupperingar är något som det är viktigt att tala om.

"Prova säg Vitt Slödder istället. Det är ju i alla fall svenska."

Jaså var det engelskan som störde. Ja, där kan jag hålla med dig, samtidigt så är ju uttrycket white trash (tro det eller ej) relativt väletablerat i Sverige.

• fisbubbla

Vem sitter och säger "Fan vad white trash" då? Hör ingen hur n00bigt det låter?

Uttrycket är ungefär som när man var liten och hörde andra barn skrika pluggis efter varandra. Lika barnsligt.

Om ni nu ska prata om personer som ligger dåligt till i systemet så kan ni väl åtminstonde snacka på svenska.

• lluvia

Vilket språk som är lämpligast är en annan diskussion.
    TS ber oss definiera white trash.

• Muppet

Ja, detta om att kalla andra white trash är otrolig mobbing på hög nivå. Och ni kallar er vuxna?

• lluvia

muppet

på vilket sätt är det mobbing? Fenomenet existerar ju. Ska man inte tala sanning?

Svar på tråden White Trash