• Jag o mina killar

White Trash

Nu ser man ju White Trash överallt på detta härliga forum
    Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL

Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
    Vad står begreppet för i dina ögon?

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden White Trash
  • Ciccin3

Gud vilken trevlig tråd, kul att se att så många skriver i trådarna som handlar om wt. Intresset verkar stort! Glädjande må jag säga.

Wt kan se olika ut, här är ett exempel:

Ett par, hon 21 han 25. Hon blev gravid med sitt första barn när hon va 17, dåvarande pojkvännen och bebisens pappa ligger nu för tiden med hennes fd. bästa kompis. Men i julas träffade hon Jimmy och snart ska dom ha bebis, det bli hennes andra och Jimmys tredje. Jimmys andra barn bor med sina mammor.
    Jimmy gick fordonslinjen men skolkade jämt och fick inga slutbetyg, men vet hur man byter oljefilter och växellåda så han jobbar svart på sin farbrors mack ibland.
    Hon hoppade av skolan när hon blev gravid och "ska väl" plugga på komvux sen. Jobbade extra på ett äldreboende ett tag, men blev utbränd andra veckan. Jobbigt va det.

Nyheterna är nåt dom vet att politiker tittar på, inget dom själva är intresserade av. Men Outsiders är ett skoj program. Förra veckan va Jimmys bästa kompis med och berättade hur det är att leva med en uppblåsbar flickvän.

Hunden har dom fått av hennes pappa, hans schäfer satte på grannens pudel, och valparna blev SÅÅÅ söta, dom kunde ju bara inte stå emot. Tindra heter hunden, det är fint. Det ska bebisen heta om det bli en flicka, sonen heter... tadaaa... Cevin. Det är lite coolt, sticker ut, lite annorlunda stavning. Man hänger ju med i svängarna, liksom.
    Jimmy vill dock ha en rottweiler som ska heta Rocky.

Ingen av dom har någonsin röstat. Det är iaf samma skit alltihop, politiker bara lovar men gör inte ett jävla skit. Tex så fick dom grina sig till socialbidraget fast dom självklart har rätt till det. Vad ska dom annars göra, bo på gatan eller??

Här råder det brist på: Intresse för samhället de lever i, ointresse för hur de själva kan påverka sin situation. Brist på utbildning, brist på intresse att skaffa sig en utbildning.

Detta mina vänner, va ett av tusentals exempel.

Och detta va bara min entré i tråden.

Lit de parade
  • fisbubbla

Okej Ciccin3, men när man ser orden WT här på FL så handlar det ju oftast om namn, och jag har svårt att tro du m.fl. här på FL vet om allas livshistorier.

• lluvia

fisbubbla:

Man vet att vissa namn är vanligare i vissa samhällsgrupper än andra. Det är ett faktum.

• Sicali

Svarar bara på Ts. Det är några stycken mest som upprepar och tjatar om wt konstant, inte hela Fl. Det är lite som när en treåring fixerar sig på ordet bajs och tjatar om det ständigt, så tjatar de här personerna om wt istället

• fisbubbla

Iluvia

Måste man ha ett namn på det eller kan det inte bara få vara vanligt..?

• lluvia

Nu får du förklara. Vad ska man ha ett namn på och vad ska vara vanligt?

• mammutten81

För mig hänger det inte ihop med namn utan uppförande.

• Muppet

Men det är det som är det sköna i kråksången! Om man är säker på sig själv kan man få stava som en kråka ibland. Och just på sådana här forum kan man ju få slappna av o stava illa när man suttit med texer dagen i ända.

• fisbubbla

Måste man ha ett namn på sammhällsgrupper som redan ligger långt ner i systemet? Varför kan inte vanliga namn bara få vara vanliga?

• lluvia

Har du någon pasande synonym som man kan använda?

Svar på tråden White Trash