White Trash
Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL
Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
Vad står begreppet för i dina ögon?
Vind = viento
Jag o mina killar:
Jag tror att du har missförstått grovt. Vill du att jag ska förklara?
Så var det ja lluvia!
tack.
White trash, då tänker jag på vita amerikaner som bor i husvagnar, och har diverse sociala problem. I Sverige kan man väl säga desamma förutom husvagnarna, här bor de oftast i mindre välbärgade förorter och har sociala problem.
Muppet: kan du inte tänka dig att människor som har studerat har för vana att söka information i högre grad än människor som inte har studerat? Oftast är dessa människor också mer källkritiska än outbildade. Avvisar du detta helt eller?
Nej, jag avvisar inte det på något sätt, MEN man kan inte dömma hunden efter håren.
Man kan inte säga som så att "Ja du, den där är riktigt jävla puckad, trashig och låg som ej har någon högskoleutbildning."
Jag har ingen högskoleutbildning, men anser mig inte mindre vetande för det. Jag ser mig själv som allmänbildad och nyfiken på världen. Jag har skapat mig en karriär UTAN att behövt studera på skolnivå. Är fn språkvetare som lever på att bli inhyrd av större företag för att korregera texter m.m.
Muppet: Det samma gäller för mig. Men jag har aldrig sagt att det gäller alla människor eller att jag kallar folk för WT. Det handlade för mig om vad man tänker på när man hör WT.
Muppet
"Jag har ingen högskoleutbildning, men anser mig inte mindre vetande för det. Jag ser mig själv som allmänbildad och nyfiken på världen. Jag har skapat mig en karriär UTAN att behövt studera på skolnivå. Är fn språkvetare som lever på att bli inhyrd av större företag för att korregera texter m.m."
Är det där skon klämmer?
Om man jobbar som språkvetare som korrigerar texter, borde man inte kunna stava "korrigera" rätt?