• Jag o mina killar

White Trash

Nu ser man ju White Trash överallt på detta härliga forum
    Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL

Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
    Vad står begreppet för i dina ögon?

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden White Trash
  • MissBlaise

Begreppet betyder ingenting för mig. Har bara läst det på fl och skulle börja as garva om någon i min omgivning använde det.

As larvigt.

• MissBlaise

helenagbg

Tycker du jag behöver diskutera varför jag tycker det är larvigt?

Kan byta ord, as töntigt.

• helenagbg

missblase: Vi är ju i ett disskusionsforum så ja jag tycker det vore p åsin plats. jag undrar bara vad du tycker är larvigt/ as töntigt med det?

• azofia

Jag o mina killar: nejdå du låter inte dum, det är jag som är eftermiddagstrött o skriver luddigt...

Jag ville bara förtydliga att jag inte använder orden White Trash (förutom i ironiska sammanhang).
    Men om jag hör någon säga White Trash så tänker antar jag att de menar folk som får all sin samhällsinfo från aftonbladet och efterlyst.
    Tydligare? =-)

• MissBlaise

helenagbg

Nej tyvärr så är jag sån som person att jag aldrig skulle diskutera någonting så larvigt. Tycker bara om att säga min mening.

Hoppas att det retar.

• fisbubbla

Vad står begreppet för i dina ögon?
    Ett wannabe uttryck från USA som står för "vitt skräp". En ganska negativ och fördomsfull beskrivning på andra människor och deras namn.

• helenagbg

Missblase: Inte retar dig mig iallafall jag träffar ofta människor som inte vill gförklara eller stå för det dom säger, framför allt här på FL.
    men då är det väl bara så att du tycker det är as larvigt. Därför!

• Moomin
    Jag o mina killar skrev 2007-02-21 16:16:26 följande:
    Håller med Lövet2. Tycker personligen att det är j*vligt ouppfostrat att kalla en annan människa för White Trash! Skulle aldrig göra det. Tycker inte att för att man har ett barn som heter Tindra eller Kevin så är man White Trash. Hur kan man sätta en WT etikett på en människa dömt på deras namn? Förstår faktiskt inte det? (¯`°•.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.•°´¯)
    Tycker du att det är lika ouppfostrat att kalla någon för snobb?

Sen har du tydligen missuppfattat hela Kevin/Tindra-grejen. INGEN har sagt att man är WT för att man kallar sitt barn det ena eller andra. Däremot är det så att vissa namn är överrepresenterade bland barn från outbildad fattig underklass med dålig uppfostran (WT).  Därför får många såna associationer av dessa namn. Därmed inte sagt att man är WT bara för att man heter Tindra eller Kevin. Förstår du skillnaden?
    Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Helgona

White trasch är männsikor som bara är snäppet ovanför "slödder"

CARPE DIEM
Svar på tråden White Trash