• Jag o mina killar

White Trash

Nu ser man ju White Trash överallt på detta härliga forum
    Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL

Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
    Vad står begreppet för i dina ögon?

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden White Trash
  • Muppet

Rökning har BARA med dålig karaktär att göra, inte huruvida man är bildad eller inte. Rökare är en grupp människor som inte har ett uns självförtroende och känner att de måste göra som alla andra.
    När det gäller bildning och sökandet av information så är det väll inte om man är outbildad eller inte som gör om man är intresserad av omvärlden eller inte, herregud, en outbildad människa kanske har VALT att vara outbildat och vill göra nått annat, eller hur??? Den är inte dum för det!!
    En bildad och vettig människa som JAG ser upp till är:

Intresserad av saker i största allmänhet.
    Allmänbildad.
    Trevlig att prata med.
    Har intressanta saker att säga.
    Kämpar för att komma någonstans i livet.
    Har kärlek till dem i sin närhet.
    Hyser ej agg mot personer den ej träffat.
    Kan ta i hand som normala människor (inte ett ytligt litet fis tag)
    Kan föra sig i normala salonger.
    KAN uppfostra sina barn och är själv bra uppfostrad.

De jag ej kan förstå är:
    Ytliga och fördomsfulla människor.
    De som bara ser till det yttre i sitt dömmande av folk.
    Dryg
    Mobbare
    De som svär, skriker och ej VILL lära sig om omvärlden.
    De som ej vill kämpa för att nå ditt dem kan.
    De som sitter och undrar vilka som är trashiga och inte.

• helenagbg

muppet: fast där har du fel. Rökning kan man klart och tydligt se en överrepresentation hos människor som är lågutbildade.
    Människor som är outbildade har OFTAST svårare att ta till sig och söka information.

Vad är det som är så svårt med att förstå det? eller är det så att folk känner isg träffade?

• lluvia

Bluescreen:

"Iluvia; Att döma ut människor till att bli kallade White Trash beroende på samhällsgrupp tycker jag ÄR en läskig uppfattning. Du svarade ju dock själv nu att uttrycket är onödigt och det var ju bra, dock förstår jag inte varför du då använder det."

Vad trodde du white trash betydde? Hade du missat att det var starkt förknppat med klass och social status?

Att olika samhällsgrupper existerar är vi överens om? Trodde du att överklassen kallades för white trash? Jag förklarade hur jag tolkade uttrycket white trash och det tyckte du var läskigt? Herregud.

Därför att uttrycket har blivit ett begrepp för en viss typ av människor. Du ska inte ta det ordagrant. Jag tycker inte att "överklassen" står över andra människor men jag använder uttrycket.

• Muppet

Själv kommer jag södermalm i stockholm och mina föräldrar gav mig allt jag pekade på, MEN de gav mig också läran om vett och ettiket och läran om hur man tänker på och behandlar andra människor. Och sedan att man faktiskt visar ett intresse för samhället i sig.
    Många föräldrar i dagens samhälle skiter totalt i om deras barn mobbar, beter sig illa, föräldrarna själva beter sig illa mot barnen och svär, röker och skriker i sina barns närhet. DET är tecken på en människa som är obildad, oavsett utbildning eller inte!

• Butterscotch

"Rökare är en grupp människor som inte har ett uns självförtroende och känner att de måste göra som alla andra."

Om det vore så skulle ju rökare INTE röka, eftersom majoriteten av befolkningen inte röker? Vad självförtroende har med saken att göra förstår jag inte.

• lluvia

Jag o mina killar:

"Tycker inte att för att man har ett barn som heter Tindra eller Kevin så är man White Trash."

Oj! Finns det någon som tycker det?!

• Muppet

Men om man VÄLJER att ej högskoleutbilda sig och tar sig upp med sin egen tankekraft och allmänbildning. Det tycker jag är mer tecken på status än de som utbildar sig inom skolväsendet. LIVSERFARENHET kallas det och kämparglöd!

• Muppet

nä, men alla vet om att rökning ej är bra ändå så finns det dem som gör det. MEST för att några andra gör det och vill visa sig på styval linan. Och då har man ju inget självförtroende.

Svar på tråden White Trash