• Jag o mina killar

White Trash

Nu ser man ju White Trash överallt på detta härliga forum
    Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL

Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
    Vad står begreppet för i dina ögon?

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden White Trash
  • fisbubbla

Tycker också det är aslöjligt.

• Myrongen

Skönt att höra att inte alla på detta gudsförgätna forumet tror att vissa namn etc. gör folk till en speciell klass skräp, man börjar ju undra efter alla Kevin-trådar....

• Bluescreen

Moomin;

"Däremot är det så att vissa namn är överrepresenterade bland barn från outbildad fattig underklass med dålig uppfostran (WT). "

Få se om jag fattat dej rätt. Människor som avser att inte uppfostra sina barn väljer att ge dem namn som Tindra eller Kevin? Eller blir barn med de namnen ouppfostrade per automatik?

Eller, också enligt ditt inlägg, outbildade fattiga människor kan inte uppfostra sina barn?

• Helgona
    Bluescreen skrev 2007-02-21 16:50:39 följande:
      outbildade fattiga människor kan inte uppfostra sina barn?
    Korrekt! Undantag finnes dock
    CARPE DIEM
  • Bluescreen

Helgona; Förstår inte sambandet. Varför skulle outbildade människor vara sämre på att uppfostra barn än utbildade?

• Helgona

För att bildade vet mer...ganska självklart iof

Se er omkring de barn som behöver hjälp, som det inte går bra för i skola dagis osv vilken socialgrupp kommer deras föräldrar ifrån?

CARPE DIEM
  • Rigmor Mortis

När jag hör White Trash brukar jag tänka på många av människorna som är med i Jerry Springer
    (rätt eller fel - det är så JAG associerar)

• Bluescreen

Helgona; Men där finns ju fler bakomliggande orsaker än att föräldrarna är outbildade i och för sig.

• Helgona

Jag tycker bara att svenska språket som vanligt ar in förmycket engelska White trasch står för : Slödder, patrask, o likn Varför inte använda de svenska orden?

CARPE DIEM
  • Moomin

Ts: Jag undrar fortfarande. Är det lika ouppfostrat att använda epitetet snobb på någon?

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
Svar på tråden White Trash