White Trash
Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL
Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
Vad står begreppet för i dina ögon?
Använder aldrig uttrycket WT, och har tidigare bara sett det i amerikanska program som handlar om fattiga alkisar som bor i husvagn. Däremot har jag på FL sett att uttrycket framförallt används av snobbar och/eller människor med psykiska problem.
familjen bundy från våra värsta år
Människor som får all sin samhällsinformation från Aftonbladet, Expressen och Efterlyst.
Som vägrar lära sig nya saker och är rädda för allt nytt.
lövet2:
![]()
Håller med Lövet2.
Tycker personligen att det är j*vligt ouppfostrat att kalla en annan människa för White Trash! Skulle aldrig göra det.
Tycker inte att för att man har ett barn som heter Tindra eller Kevin så är man White Trash. Hur kan man sätta en WT etikett på en människa dömt på deras namn? Förstår faktiskt inte det?
Jag säger som min far:
-Sverige har blivigt aldeles för amerikaniserat ![]()
Jag kallar inte folk för Wt men jag har ju en uppfattning om vad det betyder för mig. Däremot så har ju folk på FL och i verkliga livet en benägenhet att stämpla vissa typer av människor.
En liten förtydling som riskerar att låta mesig efter tidigare inlägg haha men here goes: jag anväder inte uttrycket själv, men när ngn säger det är det personer i mitt ovanstående inlägg jag tänker på...