• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • jeli81

Vanessa1 jag menar så klart att jag äter som du gör! Förutom att jag inte äer frukt just nu!! Ibland tycker man att man formulerar så himla bra ;)

• Ingefaera

jeli81: Jag käkar alla sorters nötter, även saltade. Ett tips om du vill göra snabb dessert eller fika att ha med om du sak bort på kalas:

Vispgrädde el. liknande (går bra med vispbar lättare variant)
    Kakao
    Sötningsmedel
    1 tsk Kaffepulver (Nescafe el liknande, gärna koffeinfritt)

Vispa ihop allt utom kaffepulver, det vänder du ner när allt är färdigvispat.

Supersmarrigt och mycket mättande så du kan bara äta lite av det. Jag brukade plocka med mig detta när vi var bortbjudna på kalas så att även jag kunde få något smaskigt.

Jag åt ofta grillad kyckling med rucolasallad eller broccoli. Något annat som är mycket gott är färsbiffar (gärna oxfärs) med coleslaw.

• Ingefaera

Jag kör igång igen om ungefär 1,5 vecka och vill gärna bli av med 7 kg och gärna få hålla mig där i fortsättningen.

• jeli81

Ingefaera:
    Tack så jättemycket för receptet!! Det ska jag verkligen tänka på! Ska iväg på en 50 årsfest på lördag så då skulle jag kunna göra det då!! Sötningsmedel, köper man det på en vanlig affär?

Har du några tips på hur man kan behålla vikten efter att ha kört den här dieten?  

• jeli81

Kanon, då kna jag äta mina nötter med gott samvete :D

Hur mycket är max dos att äta varje dag eller varje vecka?

• Vanessa1

hej på er !!
    Lilla tjejen håller på att bada så jag springer lite fram och tillbaka till datorn och läser.

Tror de säger 1 näve nötter om dagen

• jeli81

Kanon det!! Då har jag koll på läget :D

• Sofia27

Chokladmousse:
    Bryt 100 mörk choklad av så hög kvalitet som möjligt i bitar och smält den i en djup tallrik över en kastrull med kokande vatten på spisen eller försiktigt i mikron.
    Låt svalna lite och blanda ned två äggulor och 1 tsk pulverkaffe (och 1 msk koncentrerad apelsinjuice och 1 msk konjak)
    Vispa 3 dl vispgrädde lätt och vänd ner den i chokladen. Blanda varsamt. Häll upp i portionsformar och ställ kallt i kylen. Om man ställer den i frysen blir det chokladglass.

Jag brukar hoppa över både kaffe, apelsinjuice och konjak; det blir gott ändå. Nån enstaka gång har jag hällt i lite konjak och det blir helt klart gott som attan, men det är gott utan också

• Sofia27

tillägg: så länge man äter minimalt med kolhydrater så är det ok att ösa på med fett. Dessutom orkar man inte äta så mycket chokladmousse, för den är mäktig!

• Sofia27

Och förresten; det finns ett jättebra forum med bl.a. recept på kolhydratsnål mat: kolhydrater.ifokus.se/
    Det är gratis att bli medlem där, man måste registrera sig för att få läsa fler än två inlägg tror jag.

Svar på tråden Atkins