• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Vanessa1

Hej tjejer! hur har helgen varit för er?
    Här i göteborg ligger snön vit på marken nu igen.....lite trist men vi ska trotsa vädret och ge oss ut på vår lunchpromenad snart!

Blir säkert härligt när vi väl kommer ut!!!

Matmässigt så har helgen varit fin fin. känns gött när man klarat ännu en helg!
    Jag unnade mig lite yougurt glass i fredags till fredagsmyset och sen åt jag en bit 55% ig anton berg sockerfri choklad i söndags...
    Dessa saker var så goda och de var jag värd efter allt slit!!!!

Frukost idag var : 2 knäckebröd med 1/2 avokado + tea
    lunch naturdiet chokladdryck , 1 banan och tea
    Ikväll blir det köttfärsröra med sallad till kvällen

Jag kör lite nutrilett och naturdiet emellanåt när jag inte orkat/hunnit fixa mat!

Ha det så bra
    nu behöver vi får lite fart i tråden igen, eller hur!!!!!!

• Tuffsluffsan

Hej och hallå!

Idag började mitt nya sundare liv! Herregud va snygg jag kommer bli! ;)

Än så länge har jag proppat i mig:

en smothie gjort på  yoghurt, mjölk, blåbär (recept från jeli81) *TACK-gott*

kaffe med mjölk

2 avokado

en burk tonfisk

lite krossad tomat

2 ägg

en massa vatten

Det känns fortfarande lite rörigt, vad man får äta-vad man inte får äta...

Vad är skillnaden på Gi/Atkins/South beach....?

Vilken diet kör ni? Eller blandar ni?

Grattis "Vanessa 1" till en lyckad helg! Det är alltid svårast då!!!! Och va smart med naturdiet, ibland orkar man helt inte tänka!

Ha det bra!

• Vanessa1

tuffsluffsan; ja vad är skillnaden på de olika dieterna? det vet inte jag heller exakt.
    Jag kör min egen diet, tror det är en blandning mellan lite olika och det funkar utmärkt för mig!

Jag vet att jag kan gå ner i vikt, har gjort det förr det svåra kommer sen när man är nöjd och ska hålla det...hmm det är jag inte bra på.
    När jag är nöjd så faller jag lätt tillbaka i gamla mönster, men men inte denna gång!!!!

Det ser ju bra ut det som du ätit idag.
    Själv äter jag mycket ägg, tonfisk, makrill & avokado....
    äter du pasta, ris, potatis och bröd. Detta har jag nämligen uteslutit helt och kommer när jag är nöjd med min vikt gå tillbaka till att äta det men då endast fullkornsvarianter och inte så stora portioner som förr!

• Ingefaera

Vet inte heller vad som är skillnaden mellan dieterna, men i atkins utesluter du allt bröd, pasta, ris och lättare mjölkprodukter de första 2-6 veckorna. De enda kolhydraterna du får äta ska komma från gröna grönsaker och vissa mjölkprodukter, max 20 g kolhydrater per dag den första tiden.

• jeli81

Hallå brudar!!

Jag gör som ni,kör lite blandat, had enog inte så bra koll som jag trodde när jag började äta, en jag äter det jag tror är bra! :)
    Idag till middag blir det nuggets med sås och brysselkål. Såg att det var mjöl i nuggets, men jag väljer att inte se det ;) Nötter har jag köpt i massor nu, det är mitt kvällsgottis! ;)

Visst är smoothien god, dricker den varje dag till frukost och även ibland till lunch om jag är i skolan och så.

I helgen gick det ganska bra, var ju på 50 års fest då, dock så hade de haft i majs i alla mat och jag orkade inte sitta och plocka ur det så jag åt och njöt! Och så igår var mina svärisar här och då hade de köpt bröd och frukt att äta och jag fick välja att äta då el när de åkt om jag skulle tillaga så då åt jag melon och lite bröd. Men nya tag idag! :D

• Tuffsluffsan

Hej!

Jag tror jag kör nån blandning av alla dieter. Aktar mig för bröd, ris, pasta, potatis, frukt, majs.... kanske glömt nåt.
    försöker hitta produkter med max 5g kolhyderater / 100 gram produkt

Här är ett brödrecept från en Gi- kompis.
    Hon säger att det är super gott!

5 dl dinkelmjöl

2 dl grahamsmjöl

3 dl rågsikt

2,5 dl fyrkornskross ( själv hittade jag ingen tog rågkross i stället)

1 dl vetegroddar

1 tsk salt

4 tsk bikarbonat

5 msk brödkryddor

1 l filmjölk

0,5 dl sirap

Blanda  alla torra ingredienser, rör ner filmjölken och sirapen.

Smöra och bröa formarna (jag bröade med vetegroddar)

Grädda cirka 100 minuter

175 grader

Detta blir 2 avlånga formar       

Har inte testat själv än, men ska baka det i veckan.           

• Vanessa1

God morgon tjejer!
    Har precis kommit till jobbet och solen skiner, underbart!!!!!
    vi hörs under dagen.....
    så roligt med recept det gillar jag !

Fråga var kommer ni alla ifrån
    Själv bor jag i göteborg

• ModerBlå

Hej tjejer,

Inför mitt bröllop 2004 testade jag atkins. Jag gick ner 10 kg på två veckor. Vet ej om jag gjorde rätt men jag hoppade över ALLT socker åt inte ens frukt, ris, bröd, potatis.
    Däremot åt jag allt annat som vanligt. Alltså jag åt ganska fet mat tänkte alltså inte på fettet.
    Första veckan var ju väldigt mycket avgiftning...att inte få i sig en gnutta socker är ingen hitt. Jag fick ont i huvudet och frös väldigt mycket.

Men det hjälpte 10 kg rasade fort och jag var perfekt inför bröllopet.

Idag 3 år senare tänker jag mycket på vad jag äter. Kör ganska mycket med atkinsmetoden fast inte lika hårt...Jag tränade inte så mycket dom där två veckorna vilket jag ska göra nu istället. Har börjat gå med stavar och jag älskar det. Jag äter mycket mer frukt nu och nu ska jag gå ner 10 kg igen fast jag tänker nog inte göra det på två veckor

**ja ser det snöar**
  • ModerBlå

glömde skriva att jag inte åt pasta heller

**ja ser det snöar**
  • Vanessa1

Moderblå,10 kg på 2 v det är snabbt!
    Höll du det efteråt eller gick du upp igen...
    Jag kör som du säger att du gör nu mer långsiktigt, långsammare viktnedgång.
    Äter frukt men inte pasta, ris, bröd och potatis.....
    självklart inte socker, fika bröd och godis osv.....

Har nu gått ner ca 10 kg på 2 månader och är sååå stolt över mig själv..

Svar på tråden Atkins