• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • ModerBlå

Vanessa1

Nja jag höll väl vikten nån månad.....jag körde ju så hårt så jag tyckte det var så skönt sedan efter bröllopet att få äta lite söt osv. Speciellt på bröllopsdagen....då blev det ju tårta och så där...

10 kg på två månader låter mer lämpligt *grattis* och då tror jag även att du kan hålla din vikt också....

**ja ser det snöar**
  • ModerBlå

Vanessa1

Hur mycket vill då gå ner? Vad väger du idag och hur mycket VILL du väga? Vi kanske kan peppa varann...

Själv väger jag nu nästan 70 kg och ska gå ner till strax över 60 hade jag tänkt.

**ja ser det snöar**
  • Vanessa1

Moder blå, vi kan absolut peppa varandra!!!
    Väger nu ca 75 kg och vill ner till iallafall 70 kg.
    Jag har gått upp och ner i vikt tidigare , varit mer i viktväktarna 3 gånger men har inte kunnat håll vikten efteråt. Det är det jag oroar mig för mest om jag ska kunna hålla det eller ej!

• ModerBlå

Vanessa1

Kul att vi kan peppa varann

Jag tror att man får inte vara för hård mot sig själv....man ska göra det som känns bra....och kunna avstå och motstå frestelser.....både du och jag vet ju när vi äter och tränar fel. Har du ett par stavar? Att gå med stavar tar på hela kroppen.

Man måste även hitta goda roliga bra recept....Det ska vara kul med mat och kul med motion Fasen vad hurtig jag låter

**ja ser det snöar**
  • Vanessa1

Ja men det är bra, jag kan oxå låta hurtig ibland och det hjälper mig att peppa andra!!!!

Nej jag har inga stavar, ännu.... det kanske vore bra att inhandla!
    Vi går alltid vår lunch promenad här på jobbet , 40 minuter sååå skönt och svettigt!

Tyvärr känner jag att jag inte har så mycket tid över för promenad när ajg kommer hem, men snart kommer äntligen våren och då tar jag fram min cykel.
    cyklar till och från jobbet och det är 50 min om dagen!!!!!!!

• ModerBlå

Vanessa1

om du tar stavar de där 40 min på lunchen så tar det ännu mer Och det räcker ju om du gör det 1 gång om dagen på lunchen. Och att ta cykeln till jobbet är ju toppen

**ja ser det snöar**
  • Tuffsluffsan

Hej alla duktiga tjejer!

Stavgång är super! Man tror inte att det ska ta så mycket, men det gör det!!!! Jag har kört det lite innan, ska damma av dem nu när våren kommit!

Jag känner mig bara så töntig när man går runt med dem... Men det finns alltid ett val: vara fet eller en snygg tönt!!!! ;)
    Då är valet enkelt!!! Ha Ha!

Ha en underbar och kolhyderatsfri dag!

• Vanessa1

Tuffsluffsan; jag är oxå heller en snygg tönt! hahahaha
    får nog köpa mig ett par stavar

• Ingefaera

Ni är så superduktiga! Har inte börjat än, väntar till studiemedlet dyker upp eftersom vi behöver byta ut en hel del mat här hemma. Jag äter aldrig annat än fullkornsprodukter, men inte ens det verkar fungera, jag behöver nog dra ner på kolhydraterna ännu mer. Därför blir det Atkins för mig. Vill också tipsa er att träna pilates eller yoga, det orkar man oftast med även i de första stadierna. Jag tränar båda hemma, finns superbra dvd att köpa. Snabba resultat dessutom! Hoppas att ni får en fin dag!

• jeli81

Hallå allihopa!!!

I Uppsala bor jag. Jag väger nu 108,6 kg, från början vägde jag 120 kg. Jag ska ner minst till 100 kg innan bröllopet, men gärna mer! Har ju gått ner 3 kg på 1 vecka. Känner att nu går det väldigt bra med det här så jag kommer nog fortsätta mer än de här 2 veckorna om det går så här bra i fortsättningen!

Nu ska jag fortsätta plugga här. Kramis

Svar på tråden Atkins