• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • jeli81

Hallå brudar!!

Det har gått åt skogen för mig i helgen.. Jag drack vin ochvin och vin, så jag mådde som jag förtjänade i går.. Sen igår så trillade jag dit på lite lösgodis, dock inte mycket men tillräckligt fr att känna mig skyldig. Men gud så sött det var, jag älskar lysemelk och nu igår när jag åt dom, urk.. fy så sött det var. Så samtidigt som jag trillade dit kanske det var bra att inse det. Nu blir det nya tag från och med idag, och förhoppningsvis kommer min kokbok idag el imorrn.

Hur går det för er andra?

Kram

• carro 81

Här hänger jag gärna på...har börjat idag. Har tänkt gå ner 5-10 kg (helst 10 ) innan sommaren.
    Såg tips om linfrön...har tänkt köpa det, men vad äter man det i? Kan ju inte vara speciellt gott att äta ett par matskedasr direkt ur paketet precis.

• diddisen

carro 81
    Köp krossade linfrön och blanda med vatten och drick.
    Annars kan man blanda det o juice men det är ju för mycket socker.

• carro 81

diddisen - Okej, då kör jag på det.

Hur är det med korv annars då? Funkar det att äta eller är det för mycket annat i? Kanske korv med hög köttmängd i? Tycker det är så svårt att komma på vad man ska äta för protein till maten. Det är så svårt att variera sig tycker jag. Kyckling, kött, något med nötfärs, osv. Vad brukar ni äta för något? Vill ha massor av inspiration!

• diddisen

carro 81
    Ingen korv. eftersom kolhydrater och proteiner är blandade. Man ska heller inte äta nåt som innehåller nitriter, alltså tex rökt skinka.
    Man ska bara äta rent protein.

Jag brukar äta rent kött/fisk/fågel men tillåten mängd grönsaker/sallad till.
    Och glöm inte dricka mycket vatten.

• diddisen

Tuffsluffsan

vad tycker du om boken??
    Jag tycker att det är ett väldigt bra hjälpmedel.

• jeli81

Nu har jag nog missat, vad är linfrön bra för? :)

• Ingefaera

Linfrön är bra för att få igång magen. Den kan ju ha en tendens att stanna upp vid en sådan här diet.

Hoppas allt går bra för er, själv är jag på semester hos mamma i skåne och stoppat i mig både vin och annat busigt.

• upptäcksresande

Hej!
    Far jag vara med har?

Borjade med Atkins i sondags.... kommer inte vaga mig ( vet inte ens min startvikt)
    men kanner redan skillnad.  Verkar helt klart vara dieten for mig.
    har inte varit hungrig ngn gang! Till skillnad mot lagkalori dieter, denna lagkalhydrat diet ar ju perfekt!!!!!

Jobbig dag i gar, lunch pa jobbet, fick ga forbi med lunchbrickan ; pannkakor, couscous, muffins och annat mums.
    Men tonfisk salladen var helt OK!

Hur ar det egentligen med alkohol?  Vin ar battre an sprit, och ol helt forbjudet.
    Men i fas 1 - ska man eg. undvika alkohol helt?

Lycka till ni alla!!!!!  Underbar trad med massa tips!

(Ps - bor inte i sverige, sa hoppas ni fattar utan alla svenska tecken..)

Today is the tomorrow you worried about yesterday
  • jeli81

Tack Ingefaera!

Och välkommen hit upptäcksresande!! Ja egentligen ska man väl undvika alkohol, jag drack alkohol förra helgen (rödvin) och jag blev mer påverkad än jag borde, och antagligen för att kroppen fick en chock med alla kolhydrater den fick i sig då.. Men vin är bäst att dricka om du vill dricka.

Svar på tråden Atkins