• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Fru Wadell

Elsa O: Hur lång är du? GRATTIS till dina kilon ner iaf! Du är på väg! Kämpa på!

• Anna ML
    ElsaO skrev 2007-05-28 11:30:43 följande:
    nu har jag vägt mig, passar på att gör det på bvc för där har dom bra vågar:)så nu ser det ut såhär...STARTVIKT: 70kgDAGSVIKT: 66,3kgMÅLVIKT: 58kgJag har alltså minskat 3,7 kg på nästan 3 veckor, inte så bra tycker jag hade hoppats på mer...Men, nya friska tag!Jag ska inte ge upp... än...
    Grattis det tycker jag var jättebra!

Jag har vägt mig idag och har gått ner ytterligare 1,5 kilo sedan förra måndagen, hurra va skönt. Har alltså gått ner över fem kilo på fyra veckor iaf
  • ElsaO

ja, fast jag tror att jag hade gått ner mer om jag inte slarvat så mycket,jag inbillar mig fortfarande att det inte är nån panering runt nuggets, mozarella sticks och ibland t.o.m. lökringar:) Men nu blir det tuffare tag! Sluta slarva, Ut och promenera MINST 5 ggr i veckan, Jag har en flottardag och det är lördagar, har skrivit veckomatsedel som passar hela familjen.

MÅN: Köttfärsomelett
    TIS: Ost & Broccolisoppa, Plättar (cocosplättar)
    ONS: Kyckinggryta ris
    TORS: Pannbiff m. lök Pot.
    FRE: Lax Pressad pot,
    LÖR: FLOTTARDAG!!! (sitter redan och planerar vad jag ska äta... matmissbrukare?!?)
    SÖN: Korv och Ägg

Nu ska jag köra såhär fram till jag nått målvikt sen ska jag ta in lite mer kolhydrater och minska på fettet så jag håller den också:)

Hej hopp, ge mig en slank kropp!!!

• ElsaO

anna ML: finns på hälsokostaffärer, jag köpte en utan smak, en stor burk för 150:- man kan använda den i drinkar och i bak.

• Anna ML
    ElsaO skrev 2007-05-29 09:29:04 följande:
    anna ML: finns på hälsokostaffärer, jag köpte en utan smak, en stor burk för 150:- man kan använda den i drinkar och i bak.
    Tack ska gå till hälsokosten på lunchen då för alla andra ingredienser har jag ju köpt redan
  • Fru Wadell

Kämpa på tjejer! Nu drar vi till Thailand så efter det kommer jag nog tillbax Ha det bra!
    Fru wadell

• Dezzan

Vad kul att det går bra för er.
    Trodde att jag skulle gå upp efter min svullo-dag, men har inte gått upp mer än några gram. *skönt*
    Får se nu om det händer nått mer på vågen då jag börjar om.
    Kände att jag kommit halvvägs så kan man få unna sig lite mat som man saknat

• Anna ML

hej alla

måste bara säga att jag har bakat brödet och efter fem veckor utan mackor så var det ju toppengott

• ElsaO

hej allihopa! alldeles snart ska jag äta en stoooor portion pasta carbonara och det ska bli så gott,ny vägning på måndag jag hoppas på -2kg...

Hur går det för er!?!

• Kapha

Nä, nu blir jag tokigt snart!!!! Ätit GI-riktigt i 1,5 år. Gick ner 35 kilo, blev gravid och för 4 veckor sedan föddes Ludwig. Jag satte fart igen direkt (ammar inte) men går inte ner ett dugg!!!!??? Vad i hela friden gör jag för fel? Nån som har nåt tips?

• Kapha

Nä, nu blir jag tokigt snart!!!! Ätit Atkins/GI-riktigt i 1,5 år. Gick ner 35 kilo, blev gravid och för 4 veckor sedan föddes Ludwig. Jag satte fart igen direkt (ammar inte) men går inte ner ett dugg!!!!??? Vad i hela friden gör jag för fel? Nån som har nåt tips?

• Anna ML

Här går det toppenbra! Har gått ner sju kilo nu Nöjd, mätt och glad! På lördag åker jag till Thailand i tre veckor och där blir det nog lite si och så med Atkins men när jag kommer hem kör jag på igen.

Kapha: vet inte varför du inte går ner men det kanske tar ett tag för kroppen att ställa om sig? Har du lyckats en gång så vet du ju hur du ska äta så det borde inte vara det iafFundersam

Kram alla så dyker jag in här om tre veckor igen..