• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Tuffsluffsan

Hejsan svejsan!

Välkommen "Marsmamma"!!

Diddisen- Den boken har jag beställt!!! Kommer nog vilken dag som helst.

Måste bara skryta lite... har ju vägdag på måndag, men jag var tvungen att smygkolla och jag har gått ner 1,5 KILO SEN I MÅNDAGS!
    Har hållt på i 4 dagar och det känns superbra! Är bara så jädrans trött, i hela kroppen. Hoppas att det bara är nått nu i början. Är det nån som känner igen tröttheten?

Nån som har bra kycklingrecept? Är sugen på kycklingfile ikväll, men jag vet inte vad jag ska göra.....

Vet inte nåt om stenbitsrom, men kaviar (typ Kalles) innehåller mycket kolhyderater...

Kram på er alla!

• jeli81

Välkommen marsmamma!!

Ja jag ska ta och kolla upp om jag får äta el inte.

Boken ska jag nog ta och beställa också tror jag!! tack för tipset!!

Hmm någe tips till kyckling vette tusan om jag kan ge. En sallad med avocado och någon god hemmagjord örtsås el liknande?

• jeli81

Så nu är den beställd och klar, sen jävlar slipper man använda fantasin mer än nödvändigt ;)

• Ingefaera

Tuffsluffsan: Gör en variant på Flygande jakob men hoppa över bananen och eventuellt nötterna (jag brukar behålla nötterna) och servera med sallad eller broccoli.

• Tuffsluffsan

Tack för tipsen! en annan gång kanske...
    Det blev kycklingwok med svamp, purjo, broccoli, wokgrönsaker. Sen hällde jag på lite kokosmjölk och kryddade med ingefära och gurkmeja. GOTT GOTT!

Snart är det helg... hoppas man klarar det.
    Ska unna mig chockladmoussen! Jag längtar redan!

Hur är det med alkohol?
    Vad är bäst att dricka?
    Kan tänka mig att öl innehåller mycket kolhydrater, men vitt och rött vin?

Kram

• Sus69

Hej!
    Jag tänkte köra igång ordentligt idag, ja en fredag , hur ser era dagar ut, har ni några enkla och snabba tips på frukost, lunch och kanske middag?!?

• Ingefaera

Rött och vitt vin är bäst.

• Tuffsluffsan
    Sus69 skrev 2007-03-23 10:17:10 följande:
    Hej!Jag tänkte köra igång ordentligt idag, ja en fredag , hur ser era dagar ut, har ni några enkla och snabba tips på frukost, lunch och kanske middag?!?

Va kul att du också hänger på! Jag började i måndags, så jag lär mig under tiden...

En bra frukost för mig är
    1 avokado 2 ägg

Enligt Atkins ska man äta mycket omelett, men jag tycker det är för maffigt till frukost.

Lunch kan bestå av en grönsallad med tex tonfisk, eller kyckling

Till middag
    aubergingratäng (receptet finns i tråden)

TIPS:
    Jag brukar försöka äta produkter som inte har mer än 5g kolhydrater/100g innehåll
    Byt ut margarin till smör (margarin innehåller transfetter)
    Drick mycket vatten
    Ät linfrön, magen kan bli hård

Idag kom min bok "Atkins Dieten Kokboken". Den verkar super. Bra recept, förklaring om Atkins, de olika faserna och tips på att äta i de olika faserna. 180 kr på www.bokus.se

Tack Ingefaera för svaret! Då ska ja banne mig ta mig ett glas ikväll! Det är ju fredag och "Lets dance"!

Kämpa på töser!

• diddisen

Hur går det tjejer. Själv så ska jag nog börja igen med atkins nu iveckan . Har börjat gå upp en del och vet ju att detta funkar.

• weroniqqa

"Tuffsluffsan"

Har en fråga ang. atkins boken du skrivit om....Såg att det fanns en bok som heter Atkinsdieten och så finns det en kokbok men samma namn. Vilken har du beställt?

Mvh. Veronica

Svar på tråden Atkins