• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Dezzan

Hejsan!
    Har precis börjat med Atkins och det är ju den absolut bästa metoden som finns för att gå ned i vikt och äta rätt framförallt.
    Har tidigare varit skeptisk, men efter att min svägerska snart gått ner 20 kg på att äta gott så har även jag börjat.

Kan inte förstå att allt folk är hjärtvättade på att äta tallriksmodellen som dessutom är framtagen i USA ( å där ser man ju hur smala och finna människorna är )
    Till och med dietister säger fel på vad näringsämnen är. Det är ju så man blir mörkrädd.

Kul att ni startat en Atkins-tråd.
    Har hållt på i lite drygt en vecka och redan gått ner 4 kg + att jag mår mkt bättre, mer energi.

Hur länge har ni hållt på?

• jeli81

Dezzan: välkommen hit!!!

Det här är min 3:e vecka som jag ätit men jag har slarvat lite mad lite alkohol och lite godis som jag åt förra helgen. Igår åt jag pasta för första gången och det var inte så gott som jag trodde.
    Jag ska gå och hämta min atkins recept bok idag om jag hinner så ska jag laga därifrån också. Så på måndag kör jag hårt igen!! 

Jag har sen jag börjat gått ner lite över 3 kg, och nästan allt rasade jag första veckan, sen har jag stått still, gått upp och gått ner, tror det kan ha att göra med äggkläckningen också :D

Men innan midsommar ska jag väga under 100 kg, ca 8,5kg kvar!!

Hur mycket vill ni andra gå ner?  

• Sus69

jeli81: Jag har en övervikt på 30kg.. Men jag har inte kommit igång med Atkins än.. Har skummat i boken med nja, hittar ingen motivation att sätta igång, trots att jag vet jag skulle behöva..

• Ingefaera

Jag skulle vilja bli av med 5-6 kg så att jag kan få på mig en 38:a igen. Nästa vecka börjas det för mig! Har bestämt mig för att börja springa igen, är lite arg på mig själv att jag någonsin slutade. Hoppas att ni alla haft en fin helg!

• Tuffsluffsan

Oj Oj OJ! Vilken smaskig helg...
    Nya tag imorrn!!!

Härligt att grillen kan komma fram, men jag börjar bli trött på sallad till. Har nåt bra tips att ha till kött eller kyckling, som INTE ÄR ISBERGSALLAD, GURKA, TOMAT!!!

Jobba på !

• Dezzan

Jag har ungefär 20 kg som jag skulle vilja gå ner.
    Börjar oxå bli less på sallad, men man kan ju alltid göra en broccoligratäng nån gång om man blir less på vanlig sallad.

Jag har faktist klarat mig utan att äta varken godis, chips eller dricka. Tar Loka eller ramlösa om jag vill ha dricka.
    Den bästa säsongen börjar ju nu, då man kan ta fram grillen och grilla *mums*

Om man är sugen på chips kan man hyvla ner zucchini på en plåt och salta dom. Sen bara in i ugnen så har man chips

• jeli81

Hallå på er brudar!!

Vilken underbar helg det har varit!! Tyvärr har det gått åt skogen för mig med maten, som jag skrev tidigare, men på tisdag blir det nya tag. Ska iväg med skolan imorrn på en utedag där vi ska få mat som innehåller potatis och morötter, och vi måste tillaga den själva, så jag börjar igen på tisdag när jag hämtat min kokbok också!!
    Sammanlagt vill jag gå ner en 35-40 kg till..

• upptäcksresande

Jippie! Har nu klarat av en HEL vecka med Atkins.
    Kanns ju super!

Kampa pa alla ni..... har inte vagt mig, fast det kanns lixom i kladerna.

Biff med vitlokssmor och blomkal istallet for potatis, var ju en super bra sondags middag.

Kram och lycka till i veckan!

Today is the tomorrow you worried about yesterday
  • Dezzan

Hm... har hamnat på nån platå, står stilla nu. Men det har jag bara gjort ett par dagar. Kroppen måste väl dra ihop sig oxå.
    Men jag har gått ihop 6 cm runt stussen!!!!
    Är inne på min 3:e vecka nu.

Kämpa på Vi klarar det här!!!

• Ingefaera

Dezzan: Grattis! Inte illa! Ge inte upp, platåerna kommer o går.

Glad påsk alla!

Svar på tråden Atkins