• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Ingefaera

jeli81: Sötningsmedel kan du köpa i vilken matbutik som helst.

• jeli81

Hallå tjejer!! Nu har jag varit och handlat till chokladmoussen, och jag fick för mig att det var mörk 85% choklad jag skulle ha, med sötningsmedel, men nu såg jag ju ett annat recept också så jag får köra på det den här gången och prova det andra en annan gång :D

Ikväll blir det fyllda paprikor med qornfärsfyllning, gjord som köttfärssås lite tjockare än vanlig så den inte blir så rinnig.

Har varit och handlat godis idag, inte till mig dock. Jag ska på 50 årsfest på lördag och han önskade sig euro eller nån krukblomma, så jag har växlat in euro och sen köpt en kruka. Som jord ska jag ha polly, sen blir själva blomman el som jag gör den, som en kaktus.
    Kaktusen blir gjord av en gurka som jag sticker i tandpetare i och på tandpetarna längst ut sätter jag fast geléhallon. Pengarna kommer jag lägga ovanpå "jorden" lite snyggt. Både pengar och en "blomma" :)

Kram

• jeli81
    Sofia27 skrev 2007-03-15 07:45:06 följande:
    Chokladmousse:Bryt 100 mörk choklad av så hög kvalitet som möjligt i bitar och smält den i en djup tallrik över en kastrull med kokande vatten på spisen eller försiktigt i mikron. Låt svalna lite och blanda ned två äggulor och 1 tsk pulverkaffe (och 1 msk koncentrerad apelsinjuice och 1 msk konjak) Vispa 3 dl vispgrädde lätt och vänd ner den i chokladen. Blanda varsamt. Häll upp i portionsformar och ställ kallt i kylen. Om man ställer den i frysen blir det chokladglass.Jag brukar hoppa över både kaffe, apelsinjuice och konjak; det blir gott ändå. Nån enstaka gång har jag hällt i lite konjak och det blir helt klart gott som attan, men det är gott utan också
    Denna ska jag göra ikväll, den borde väl hålla sig till på lördag? Den låter sååå smarrig!! :)
  • Vanessa1

Fyllda paprikor smart ,det har inte jag tänkt på att göra....
    Hur länge har du inne dom i ugnen??

• jeli81

Ja jag brukar först förvälla dom så att dom inte är så hårda och sen har jag dom i ugnen tills de får färg. 175-200g i kanske 10-15 minuter. Om du lägger på lite ost högst upp ser du ju när den smält och fått lite färg. :)

Ett tips, skär av en liten bit på parikan längst ner så den kan stå, inte så att det blir hål. Hoppas du förstod. :)

• Vanessa1

Jeli81 : fin fint tack detta ska jag prova nån dag, det är så tråkigt när man faller in i samma matfutiner ,dvs äter nästan samma hela tiden.....

• Vanessa1

Måste bara ge er ett toppen gott recept!
    Auberginegratäng
    4 personer

3 auberginer
    2 ZuccHini
    2 burkar krossade tomater
    2 påsar spenat
    Vitlök
    Oregano
    Timjan
    olivolja

Lägg olivolja i botten av formen. Tag skivad aubergine och zucchini och lägg det tillsammans med spenat , krossade tomater, vitlök, oregano och timjan i lager i formen.
    Strö över fetaost alternativt ha inuti gratängen.
    Låt stå och puttra i ugn 170 g i nästan en timma. Kom ihåg ? mycket olja!

Tänkte att nästa gång ska jag ta i lite köttfärs, får prova mig fram!!!!!

• jeli81

Åh det lät smarrigt också, det ska jag prova någon dag! Ja jag håller med dig om att man lätt faller i samma mönster :( Men nu lite ändring på det när vi kommer med recept här , gärna fler allihopa!! :)

• Sofia27

Jeli81: jag har gjort chokladmoussen i förväg och den har varit lika god både en och tre dagar efteråt

• Tuffsluffsan

Hej!

Var tvungen att titta in och se hur det går för er!

Här är det fullt upp hela helgen, svärföräldrarna kommer på besök. Dem får hjälpa mig tömma frysen, för på måndag BÖRJAR MITT NYA LIV!

Undrar egentligen hur många gånger jag har sagt det... Och konstigt nog börjar alltid mina nya liv på måndagar...:)

Men nu är jag tok laddad! Jag har aldrig provat Gi, Atkins eller liknande... Så det är mycket att lära.
    Jag blev väldigt imponerad av "Sofia 27" -10 kilo på 1 månad!!!!!!!! WOW!

Tänkte jag skulle göra menyer för hela veckan, men jag har lite svårigheter med frukost.
    Jag brukar äta havregrynsgröt, äpple, russin och mjölk.....
    Det är ju nyttigt men hur mycket kolhyderater är det?????
    Nån som kan hjälpa?

Får man dricka kaffe....?

HJÄLP!

Svar på tråden Atkins