Tackar tackar. Jag blandar inte dieter eftersom jag vet att denan är effektivast. Min svägerksa har gått ner drygt 20 kg sen i augusti. Hon har aldrig mått bättre.
Det jag äter är lite olika, det jag känner för. Sen är det ju viktigt i Atkins att äta sig mätt men inte proppmätt. Sen ska man äta när man känner sig hungrig. Men det vet ni ju redan. Men säger det en gång till.
Frukostarna brukar bestå av ostomelett på Gouda ost och knaperstekt bacon. Ibland bara omelett, har märkt att det är rätt så smarrigt att stoppa dit cream cheese på omeletten.
Annars till andra måltider blir det köttfärs med nån riven ost på , grönsallad, gruka, paprika, ibland lite tomater. ( Se upp för körsbärstomater, dom är sötare än vanliga tomater )
Äter kyckling, kotletter, lax med gorgonzola och äter beasås eller aioli till det mesta. Men grönsalladen finns med i alla rätterna.
Har så dålig fantasi när det gäller matlagning, fast jag tycker det är skoj att laga mat. Det finns säkert mkt mer som man kan göra.
Nån som testat göra "chips" på zucchini? det ska visst vara smarrigt.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tuffsluffsan:
Äter man bara rätt och tar sina dagliga multivitamintablett så kan man stanna i fas 1 längre än två veckor. Men då kan det vara bra att man får i sig all näring som behövs, eftersom fas ett är ju den extrema fasen då kroppen ska ställa om sig till att förbränna fett än energi. ( kolhydrater)
Tänk varje gång ni blir sötsugen på en bulle, cola eller vad det nu kan vara. "Vill jag se ut sådär igen, och vill jag att den lagras som en bilring rung min midja " För det är det socrket gör.
När man väl gått ner till sin idealvikt så självklart kan man ta sig nån bulle, sockerkaka eller godis bit nån gång.
LYCKA TILL ALLA!! Å kämpa på.