• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Vanessa1

God morgon tejer, eller god förmiddag!! har ju varit vaken länge nu, hihihi
    Allt bra?
    Jeli81; grattis det går ju jätte bra för dig, skoj....

Jag har på mig ett par byxor idag som jag inte haft på över 3 år och de passade äntligen! Tjoho vad det känns bra!

Frukost idag ; keso och 1 äpple
    Lunch nutrilette choklad bar + banan
    mellig frukt
    kväll; strimlat kött med wok grönsaker

Jag funderar på om jag äter för mycket frukt eller vad det är som är fel med min mage. Jag är så uppsvälld. är det någon mer som känner så? kan inte komma på vad det kan vara annars

kram på er och ha en bra dag!!!
    kämpa på och stå emot alla frestelser så klarar vi detta!!!

• Ingefaera

Vanessa1: Det där låter inte som Atkinsmat alls...

• Vanessa1

Ingefaera; nej det är ju det jag har sagt att jag inte kör någon exakt diet.
    Jag äter inte potatis, ris pasta och bröd.... annars så kör jag eget!

hoppas jag får vara med här ändå???

• jeli81
    Vanessa1 skrev 2007-03-21 10:47:32 följande:
    God morgon tejer, eller god förmiddag!! har ju varit vaken länge nu, hihihiAllt bra? Jeli81; grattis det går ju jätte bra för dig, skoj....Jag har på mig ett par byxor idag som jag inte haft på över 3 år och de passade äntligen! Tjoho vad det känns bra! Frukost idag ; keso och 1 äppleLunch nutrilette choklad bar + bananmellig fruktkväll; strimlat kött med wok grönsakerJag funderar på om jag äter för mycket frukt eller vad det är som är fel med min mage. Jag är så uppsvälld. är det någon mer som känner så? kan inte komma på vad det kan vara annarskram på er och ha en bra dag!!! kämpa på och stå emot alla frestelser så klarar vi detta!!!
    Klart du får vara med ändå!! Kan det inte vara så att du är lite känslig mot mjölkprodukter? Kan ju vara därför du är så svullen? Prova att köpa laktos produkter istället, det finns mycket emd det nu och kan ju vara värt att prova?

Härligt med byxorna, vi har kämpat på bra!!!
  • Vanessa1

TACK jeli81, nej tror inte att det är det för ajg äter inte så mycket mjölkprodukter. Tror på frukten men den vill jag inte minska!!! vi får se

• Ingefaera

Vanessa1:Klart att du får vara med ändå! Tänk på att frukt kan ha negativa effekter på din viknedgång bara, fruktsockret kan ställa till med lite problem. Jag ser att du äter väldigt lite, kan vara därför magen krånglar. För sund viktnedgång och för att hålla magen i trim behöver du äta mer än 3 ggr/dag och gärna att tre av dessa är "riktiga" måltider. Om du äter för lite nu så kommer du att dra på dig allt du gått ner igen om du inte fortsätter äta lika lite i framtiden. Mycket bra att utesluta bröd, pasta och dyl.

• Vanessa1

Ingefaera; jag har varit med i viktvaktarna 3 gånger och kör nu mitt eget race! Jag vet väl hur mycket jag ska äta och vad jag äter...

Men tack ändå......smile....

• Vanessa1

Sen måste jag säga att det jag inte gillar och förstår med Atkins & liknande dieter är just detta med frukten.
    Jag tänker då inte ta bort den iallafall. Om jag tar bort allt onyttigt som godis, kakor osv så snälla låt mig iallafall unna mig en apelsin eller ett äpple..

Måste ju ha lite gott att smaska på och var är bättre än en fruktsallad!

Snart var det dags att gå hem för dagen och solen skiner! Underbart
    Ska hem och laga kött och grönsaker hoppas på en sväng till lekplatsen oxå...
    Ta hand om er

• Ingefaera

Vanessa1: Klart att du får äta vad du vill, jag ville bara hjälpa. När det kommer till frukt så finns det mycket socker i den, vilket kan göra att man inte går ner så snabbt i vikt och gör blodsockret ostabilt. Ostabilt blodsocker= ofta övervikt. Det är ju inte så att de tagit frukten för att jävlas. Dessutom är det oftast bara den första tiden du måste vara utan sånt och det får man ju försöka ha självdiciplin med.

Svar på tråden Atkins