• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • ElsaO

hej, får jag hänga på?!
    Har kört Atkins i lite över en vecka och jag märker redan att huden på magen har blivit slappare:)
    Måste vara det "sämsta" med atkins man går ner för fort, men skit samma har varken tid och lust att sitta och vänta på förändring!

Har lite frågor till er som verkar vara lite mer inkörda på Atkins än jag...

VAd är Xtravagansa?

Jag brukar ta en bit 86% choklad om dagen, kommer jag att förbli
    fet om jag gör det?

Hur ofta kan man ta en liten "paus" och faktiskt äta nåt kolhydratrikt?

Jag har börjat dricka nutrilett intensiv till lunch (10g kolhydrat per påse) av ren lathet är det en dålig kombination?

• Fru Wadell

Elsa=: Extravagansa är ett pulverkoncept som är utformat efter det exakta behovet en kropp har av vitaminer, mineraler, kolhydrater osv. Det är bland de få dieterna som fått godkänt av livsmedelsverket. Man går ner exakt all övervikt genom dessa påsar. Men man får endast i första fasen äta/dricka 3 påsar/dag vilket kan vara testade de första dagarna. Jag har själv provat och det gcik tokfort och jag var inte så hungrig. Men man saknar tuggandet. Därför valde min man att prova fettfastan. För att sedan gå över till atkins fas 1. han kropp ämnar ogärna ifr¨n sig fettet vilket fettfastan tvingade den till och så så sätt fick han igång förbränningen och kunde hoppa på fas 1 så småningom.

jag tycker inte nutrilett är bra överhuvudtaget eftersom det är som du skriver mcket kolhydrater och energi för så lite lunch. Bättre är då att du tar atkins bar som är på 2 gram kolhydrater och man blir lika "mätt" på dem.

Jag brukar flippa ur typ en dag varannan vecka och jag går fortfarande ner i mått. man måste nog hitta sin egen urflippningsstategi Men huvudsaken du inte har ångest sen utan ska du flippa ur gör det med gott samvete och strata igen dagen efter.

Ja, så tycker jag iaf Lycka till och välkommen till tråden!

• ElsaO

tackar för tipsen, frun! Var köper man sånt? Hur länge är man i FAS 1?
    Jag tror jag fortsätter med nutrilett Intensiv till lunch för den har lågt GI och jag ammar fortfarande, undra just hur många kolhydrater om dan jag ska äta då... Har ätit under 20 g/dag när jag inte ammat, men nu slirar jag lite över ibland.

STARTVIKT: 70+
    MÅLVIKT: 58

Jag vet inte riktigt vad jag väger idag men ska väga på BVC om ca. 10 dagar, och jag håller tummarna att jag har tappat nåt!

Den 1 Juli -06 slog jag vad med min man att jag ska väga 58 kg 1 juli -07,om inte ska jag fixa oss en weekend på tuman hand, om jag klarar det ska han ordna det!

Idag har jag varit på stan och försökt hitta lite kläder, men jag tror jag väntar ytterligare några dagar, då kanske dom sitter bättre:)

HEJ HOPP!

• Dezzan

Välkommen hit till oss Elsa Glad

Här hjälper vi varandra med tips och idéer. Peppning och lite av varje.
    Kom i håg att det inte finns några dumma frågor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Funderar på att ta en svullhelg, har stått stilla nu igen. Är bara rädd att jag inte ska hitta tillbaka då jag hittils inte har syndat något.
    Har börjat ta in philadelphia ost i maten, blir lika gott som sås.
    Äter inte så mkt av det eftersom det kan bidra till att jag står stilla, men har gjort det nu i 1 vecka drygt.

I morgon blir det mätning får se om det hänt något sen sist jag mätte mig. Får väl uppdatera er senare.
    Ni får hålla tummarna för mig iaf.

Hur går det annars då tjejer? flyter det på eller är det bara jobbigt?

Trevlig helg!!!

• weroniqqa
    Fy vad jag har fuskat denna helg, vin, pizza och godis.....usch idag har jag ångest!!!!

MEN ny tag imorgon igen.
  • Ingefaera

Här går det fortfarande fint. Borde börja äta lite mer kolhydrater nu, har kört på fas ett tillräckligt länge nu tror jag. Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt bara. Tack vare mitt instabila blodsocker så håller jag mig helst borta från pasta och ris även i fortsättningen. Har börjat ta en eller två skivor knäckebröd mer varje dag och har även börjat tillåta mig ha bönor i maten. Mer än så vill jag nog inte sträcka mig. Och så frukt förstås!

• ElsaO

Har varit ute och rantat idag, men istället för ett skrovmål på max blev det lite butiksgrillad kyckling och en ruta 86% till efterätt det klarar jag mig inte utan. Ikväll ska vi grilla och jag hade tänkt att göra tzatziki MUMS!
    Egentligen vill jag inte veta för jag brukar inte låtsas om det, men ungefär hur dåligt är det att äta nuggets och mozzarella sticks?

• Dezzan
    ingefaera: ja men det är ju huvudsaken du är nöjd själv så är det ju bara att plocka in lite saker. Det gör jag oxå.
    Kör mestadels på fas 1 som tidigare, men plockar lite från dom andra oxå i små mängder.
    Gott att röra ner lite philadelphia ost i kycklingen, blir mer som en sås *mums*

Elsa:
    Man kan väl inte direkt säga hur dåligt något är, det är hur fort du vill gå ner i vikt det hela handlar om. Visst kan man unna sig saker då och då, men då tar det längre tid att gå ner och ibland stannar man upp i vikten.
    Som sagt, händer det nån gång så är det nog inte hela världen, men om det blir lite mozarella sticks en dag, och lite godis en annan så lär du inte direkt gå ner om jag säger  så.
    Men tycker det är ok att synda nån gång. ( har inte fallit dit ännu, men funderar på att ta en svullarhelg så det börjar hända nått igen. Men inte först jag mätt mig. )

Bra att du håller dig till 85% choklad, det får inte vara mindre kakao än 75% och man blir väl inte direkt fet av det eftersom man äter så lite av det.

Visste ni förresten att om man äter hög procenthalt på kakao så kan det lindra halsont?
  • Dezzan

Lite OT sådär, hihi lite fult med ?-tecken  på mitt påstående, ska ju vara !-tecken istället

• Dezzan
    weroniqqa: tycker inte att du ska ha ångest. ibland hjälper det till att synda lite. att kroppen kommer igång igen med förbränningen.
    Bara man inte gör det så ofta så.