• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • weroniqqa

Tappat ytterligare 1 kg fastän jag "syndade" i helgen med pizza, vin och godis;s......

Nu e det 2,5kg var till mitt första delmål, sen ytterligare 32kg innan jag blir riktigt nöjd

• weroniqqa

...ytterligare 3 kg ska det stå, försvinner 32 kg på min kropp finns det knappt ngt, kvar av mig :o)

• ElsaO

weroniqqa: HA HA! läste bara ditt första inlägg där du skrev att du skulle gå ner 32kg och tänkte att vi hade ett svårt fall av anorexia på tråden, för du såg ju så smal ut på pres. bilden!

• Dezzan

Åh jag har syndat i veckan, glömde ta med mig lunch två dagar och man måste ju äta nått då man håller igång med barnen hela tiden. Men jag har klarat mig. Har inte gått upp i vikt något.
    Men kan hända att jag står still ett tag på vågen.

Har gått ner ca 1 dm på lår, mage, och bysten sen jag började den 20  mars
    Är så stolt över mig själv att jag fixade det, men det är ju iofs inte så svårt med den här "dieten" om man nu kan kalla det för det.

Trevlig helg allihopa!!

• Tessa606

Lördag = vägdag, jag har gått ner 1,2 kg på en vecka så nu är jag peppad för ett tag till!!
    Igår satt familjen med sina chips, i ett enda tog jag, jag åt jordgubbar istället och det var minst lika gott

• ElsaO

Nu har jag bakat ett bröd som man ska kunna äta ca 5g/100g/ca 3 tunna skivor, jag har inte vågat smaka det ännu och som i allt annat skulle det vara en himla massa ägg så det osade omelett i hela huset, vi får se kanske det är en riktig fullträff! Ska prova imorgon med äggröra och skinka!
    Köpte Atkinsgodis idag, var jättedyr och jätte söt :( men när man verkligen behöver godis kan det ju vara ett alternativ...

Håll tummarna för mig nu på måndag, första vägning för mig då är jag i v 2+5 :) Jag hoppas att det syns lite iaf...

• ElsaO

hej igen! provsmakade brödetjag bakat och det var helt ok!

TRY THIS AT HOME KIDS!

Gott grovt matbröd
    Hej alla LCHF vänner!
    Ett tips på ett gott bröd som innehåller max 5 kolhydrater/100gram. Beror lite på hur man ska räkna bakpulvrets kolhydrater. Äter 3 skivor (ca 100g) av brödet med smör och diverse god ost till frukost och varar mätt ända fram till middag.

GROVT SOJAPROTEINBRÖD
    100g linfrö,
    50g fibrex,
    50g vetekli,
    100g solrosfrö,
    100g sesamfrö,
    10g salt,
    175g sojaprotein (neutralt 72%, 10kh/100g),
    15g bakpulver.

Blanda detta ordentligt och tillsätt sedan:
    200g creme fraiche eller gräddfil,
    5-6 ägg (ca 300-325g),
    50g smör (smält o. avsvalnat),
    2dl vatten.
    Käns smeten för stabbig tillsätt mer vatten.
    Lägg i en 2liters bakplåtpappersklädd form.
    Grädda i 175º 50 minuter.
    Ta ur limpan ur formen och låt kallna i pappret på ett galler.

Skär den i ca ½cm tjockaskivor. Då blir det 3st på 100g. Går utmärkt att frysa.

Hoppas det smakar.

• Anna ML

åh vilket bra recept, ska prova för jag har inte ätit bröd på fyra veckor..

Tror jag står still nu...min våg busar lite med mig men ska väga mig imorgon på jobbet och då får jag väl domen...men men det är väl bara att hoppas att det går bra nästa vecka

• ElsaO

nu har jag vägt mig, passar på att gör det på bvc för där har dom bra vågar:)
    så nu ser det ut såhär...

STARTVIKT: 70kg
    DAGSVIKT: 66,3kg
    MÅLVIKT: 58kg

Jag har alltså minskat 3,7 kg på nästan 3 veckor, inte så bra tycker jag hade hoppats på mer...
    Men, nya friska tag!
    Jag ska inte ge upp...

än...