Hallå alla!
Vad glad (och avis) jag blir när jag läser att Atkins fungerar så bra för er! Imorgon har jag hållt mig till alla regler i 4 veckor!! DOck har bara ca 1,5 kg försvunnit...Lite deppigt, men jag känner att fettdepåerna minskar, så då får det väl ta den tid det tar =) Har börjat mäta mig, men har inte kollat måtten under den sista veckan, får göra det i morgon bitti!
En fråga: måste man öka på med 5 gram extra kolisar/vecka?
Jag äter precis samma som under de två första veckorna, och känner inget behov av att öka just nu. Kanske iom att vikten inte rör sig så snabbt, så känner jag att jag sliter på ett tag till på "nivå 1". MEN, kan detta ha något med den låååångsamma vikt-/cm-minskningen? Troligen inte va? Hmm...jag letar orsaker hela tiden, men kan inte komma på något som jag gör fel!
Jag väger inte maten som jag äter. De kolhydrater som jag får i mig under en dag kommer från: sallad, gurka, lite ostar, lite CF och grädde, lite AtkinsBars (har minskat till ca 1/3 bar/dag =)), ca 2-3 rågbröds knäckebröd/vecka (ca 4 gram kolisar/bröd, 4-5 matskedar jordnötssmör/vecka (innehåll: 99,7% jordnötter).
Jaa, det är nog allt! Ingenting fuskigt som smugit sig in va!?
-Kan det vara så att jag äter för mycket kött/fisk/kyckling?
-Att jag äter för stora portioner av kött/fisk/kyckling?
-Ska jag sluta äta bacon, ostar och annat med hög fetthalt?
Har denna vecka kört igång med motion! Har prommenerat 45-60min varannan dag + träningscykel 30min varannan dag. Tycker mig ana att fettet minskat en aning mer denna vecka! Typiskt att man måste motionera för att nått ska hända. Jag hoppades på att det skulle gå lite mer smärtfritt :D
Annars så är det absolut jobbigaste med hela denna kosthållning omgivningens kommentarer! Mina arbetskollegor tycker att jag är fjantig som ska "banta" eftersom alla dem har aaaaningens mer att ta av =) Men jag envisas med att det är nu när man är ung som ett ställningstagande till sin kropp ska tas, det blir bara svårare ju äldre man blir! Sen har jag ju mått superbra de sista 4 veckorna!!!!
Fast jag har omedvetet börjat fånstirra och dregla över min sambos morgonmacka och yoghurt...=) Och så fort han äter en banan så ställer jag mig intill och insuper lukten av fruuuuuuukt! Hoppas att näshåren filtrerar bort de livsfarliga kolhydraterna! Eller så kanske det är därför min kropp inte greppar att den går på Atkins!!? =D
Det där med fettfasta verkar ju urjobbig! DÅ får man alltså bara äta proteiner!? måste bli lite torrt att tugga =)
Jahapp, nu är det dags att släpa sig ut i regnet på en promenad, verkar inte som att det tänker sluta så nu orkar jag inte vänta längre!
Kan ni inte skriva en "lista" på vad ni äter för typ av mat (inga tips på söta saker som får mig att längta efter socker....=))? Kanske dyker upp något nytt som jag kan peta in på menyn!
Oh, nu har regnet lugnat ner sig, ut ut ut!!