• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Ingefaera

Dezzan: Vi har ingen våg, så jag har ingen aning om hur mycket jag gått ner. Jag kan dock ha kläder som varit för små ett par år nu och många av mina byxor har blivit alldeles för stora. På mig syns det jättemycket i ansiktet då jag går ner i vikt, så där har jag blivit härligt slimmad! Jag vet vad jag vägde innan jag började, så om jag är hemma hos någon kompis som har våg ska jag försöka väga mig.

• Fru Wadell

Hej hej, jag har iaf gått ner över 3 kg och 19 centimeter på en månad

• Ingefaera

Fru Wadell: Gratulerar! Inte illa!!

• jeli81
    Ingefaera skrev 2007-04-28 11:24:38 följande:
    Jeli81: Aldrig kul att kugga, men du har ju något ännu mer spännande i magen så du behöver kanske inte sörja den tentan just nu.
    Så sant så! :)

Ni är superduktiga allihopa!! Kämpa på!!  
  • DiskoDagny

Fru Wadell: 19 cm!!! I midjemått då antar jag? Det är ju helt otroligt resultat. Grattis och bra jobbat! Kör du benhårt efter fas 1 då?

• Anna ML

Fru W: så duktigt, 19 cm? det låter ju superbra!!

Själv har jag gått ner två kilo nu första veckan, men är milt sagt grinig och hungrig, inte ett dugg sugen på sött dock, Fundersam vilket är så konstigt för att vara jag...hade honung i teet imorse som vanligt men fick hälla ut och göra nytt utan,

• Ingefaera

Anna ML: Varför hungrig och grinig? Äter du var tredje timme? Du får inte gå allt för länge hungrig, det är då insulinet gör sitt allra värsta. Äter du tillräckligt mycket?

• Fru Wadell

DiskoDagny: Nä, jag har mätt rumpa, bröst, höft och midja

• DiskoDagny

Fru Wadell: Ja då verkar det mer rimligt. Himla bra jobbat! Kör du helt enligt fas 1?

• Dezzan

Fru Wadell: Gratulerar till viktnedgången, det är ju superbra.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingefaera: Ja du får passa på då. Alltid kul att se att man gått ner oxå.
    Syns mest i ansiktet på mig oxå.
    Var och hälsade på en kompis igår som jag inte sett på flera veckor, hon tyckte att jag håller på att försvinna ( vilket jag inte gör, men mkt har försvunnit, men är inte i land ännu ) Det är alltid skoj att höra andras reaktioner, då syns det utåt oxå att  man gått ner i vikt. Hm...min pappa påpekade oxå igår att jag har blivit smalare.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anna ML: Om du är hungrig så ska du äta något, inte bra att gå och vara hungrig för länge. Sen ska du ju äta dig mätt men inte proppis. Då ska du hålla dig rätt bra på det.