• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Fru Wadell

Dezzan: ja, jag kan äta två mål/dag nu, så det går framåt, men har ont som vanligt. läkare till veckan...

Min man har iaf börjat ida med fettfastan, enligt atkins, på honom tar det INTE med fas 1. Så nu ska han fettfasta. *s* låter ju roligt men det ska bli spännande att se om hans kropp lämnar ifrån sig lite fett nu då!

• Anna ML
    Fru Wadell skrev 2007-05-09 08:23:23 följande:
    Dezzan: ja, jag kan äta två mål/dag nu, så det går framåt, men har ont som vanligt. läkare till veckan... Min man har iaf börjat ida med fettfastan, enligt atkins, på honom tar det INTE med fas 1. Så nu ska han fettfasta. *s* låter ju roligt men det ska bli spännande att se om hans kropp lämnar ifrån sig lite fett nu då!
    Fettfasta?? *trög* please förklaklar för en okunnig.

Ang magen hoppas verkligen den blir bra innan det har gått fyra veckor då
  • DiskoDagny

Fru Wadell: Din man ska vaddå?? Fettfasta har jag aldrig hört talas om! Berätta!

Dezzan: Varför måste man börja om från fas 1 om man har trillat dit? Gäller det även om man är i en annan fas?

Tessa8: Jag har också trillat dit och fuskat men nu lämnar vi det bakom oss och tar nya friska tag! Vi kan väl peppa varandra, vi syndare? Jag försöker att tänka på att om jag har fuskat en dag så är det ändå bättre än om jag ätit dåligt alla dagar. Man känner sig lite mindre usel om man försöker tänka på de dagar man faktiskt har lyckats. Och sen så är det bara att försöka fokusera på målet. Drömmen om Baywatch-kroppen är inte aktuell längre! Numera är kraven betydligt lägre och mer realistiska än så! För min del så är min 2-åriga son en av de större anledningarna att jag vill tappa den gamla kroppshyddan. När jag vacklar så försöker jag se framför mig hur jag åker till stranden och badar med min son utan att känna mig obekväm och besvärad. Har du nån speciell anledning till att gå ner i vikt?

• Dezzan
    Disko Dagny: var kanske lite oklar där. Vissa måste börja om på nytt från fas 1 andra kan bara ändra om kosten igen så går dom ner i vikt. Min svägerska föll för frestelsen och hon gick inte ned på enbart att lägga om kosten, hon fick börja om 2 v strikt fas 1. Så det är individuellt hur ens kropp funkar. Förklarade lite slarvigt kanske.

Fru Wadell: jaa vad är fettfasta?

Anna ML:  ja det är bra, fortsätt tänka positivt och tänk hur bra du mår då du äter rätt och orkar så mkt mer än tidigare.
  • Fru Wadell

Fettfasta står det om i Atkinsboken, den oranga. Det finns de människor som är metabolisk ja..något sådant. Det betyder att deras kropp ovilligt släpper iväg ett endaste överflödigt kilo, även fast man är överviktig. Då kan man under 4-5 dagar fettfasta. Det betyder att man äter 1000 kalorier/dag. 5 måltider á 200 kalorier. Då äter man typ vispgrädde som en måltid, en annan kan vara ägg och rom osv. Mycket fett och typ inga kolhydrater alls. Lite skojjigt låter det ju när man ska banta med fettfasta!! *asg* Vi får väl se om det funkar. Min man har alltså ätit Atkins i 3 veckor enligt fas 1 och inte gått ner ett enda kilo eller cm. Så kan det vara, nu hoppas han att det ska vända.

Blev ni nå klokare?

• wellah

Fru Wadell: har någon av er övervikt då? Atkins går väl ut på att hitta sin egen personliga idealvikt.... kroppen går själv upp, ner eller dit den ska... vad som är anpassat för kroppen. Kikade i dina gallerier och där såg jag två smala människor så kanske därför din gubbe inte går ner, han kanske redan är i mål?

7.3 kg kvar till målvikt!
  • Fru Wadell

wellah: Ja visst var vi fina där? På våran bröllopsdag för snart ett år sedan Jag är i form men gubben har varit sjukskriven sedan i februari utan att kunna röra på sig så han har gått upp 10-15 kg Så nog behöver han gå ner i vikt, tycker han själv iaf

• DiskoDagny

Hur går det tjejer?
    Jag är lite nyfiken på om fettfastan ger nåt resultat!

• weroniqqa

minskat med -5,1kg på mina 3 veckor med akins fast att jag ätit 2 bananer/dag till frukost...
    "bara" 5kg var nu till mitt mål :)