• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • vill vänta lite

Hej alla Atkinsanhängare! Här är en till som hakat på Hollywoods trend! Har kört på i nästa 3 veckor nu! TYvärr, så vet jag inte vad det är som händer, för vågen har då inte gett mig något glädjande besked!? Mitt "mål" är väl att gå ner kanske 5 kg, för så mycket mer har jag inte att ta av egentligen (vill ju gärna ha kvar lite underhudsfett! dyrt med värme när man bor i hus....=))
    Jag har ätit exemplariskt under hela tiden så ja ghar svårt att förstå varför jag inte går ner i vikt!? Jag känner ju att fettet minskar runt midjan och att byxorna sitter liite lösare. Men jag trodde/hoppades/intalade mig att jag skulle svira omkring som ANgelina Jolie efter 3 veckor! Efter det misslyckade vägningsförsöket igår så sitter Babben här och klämmer på överskottet runt magen....=/
    Det kan INTE bero på att jag byggt på mig extra muskler under denna tid, jag har varit noga med att dricka vatten, har inte fuskat det minsta (jo, första veckan så trodde jag det var ok att äta keso...har slutat med detta nu!).
    Mina spekulationer:
    -FÖr många Atkins-bars? (max en om dagen!)
    -För mycket creme fraishe (34%), avocado?
    -Att jag ändå inte lyckas f å i mig nog med vatten (för att få ut slaggprodukter..) Hur mycket ska man dricka/dag?
    -Att jag äter FÖR LITE kolhydrater? (väger ej maten...) Tror inte att jag kommer upp i 20-25 g/dag.
    -För lite motion (jajjemän, det erkänner jag...fast vi renoverar ju här hemma så tiden räcker inte riktigt till, har dock krattat trädgård osv..) Är dock i skrivandet stund på väg på en liten "prommis".
    -Kan det bero på att jag inte har överdrivet mycket extra fett att gå ner, och att kroppen därför "segar på" viktminskningen??

Tro nu för Guds skull inte att jag redan är skinny, för jag har defenitivt fett att tappa både på mage och lår!
    Hm...jaa, det blev ett långt första inlägg här i Atkinstråden =)

Så, hjälp mig tjejer, hur kan jag enbart ha gått ner ca 1 kg under TRE veckor?? SKitdeppigt faktiskt...

Ps: får man verkligen äta ett WASA rågknäckebröd lite då och då!?
    skulle vara sååå gott med nått knaprigt (som ej är bacon...)

Ojoj, måste ut och spatsera!
    Hälsningar Hollywood-wannabe (inte riktigt kanske.....)=)

• wellah
    vill vänta lite: vad jag hört från en som är påläst på Atkins så är det en metod där kroppen hittar sin egen idealvikt, du kanske med andra ord ska väga som du gör? Kroppen reglerar ju själv om man äter som man ska så hittar man ju sin vikt automatiskt.
    Ska själv testa Atkins i juni månad (inte i viktminskningssyfte hehehe)
    8.1 kg kvar till målvikt!
  • Ingefaera

Här går det fint! Har fortfarande inte hittat någon kompis med våg, så jag jag ingen aning om hur mycket jag gått ner. Favoritbikinin sitter perfekt igen så jag är nästan redo för beachen 2007.

Dezzan: Vilken beach blir det för er där uppe? Minns att jag tyckte att det var så förbannat kallt överallt i hav och älv under mina somrar i Luleå, så att jag tvingade mina vänner att spendera all solig tid på Aronsbadet. Scrapbooking låter roligt, har aldrig provat men är lite nyfiken på det. Finns det info någonstans?

• Dezzan

Vill vänta lite:
    Ska börja och hälsa dig välkommen hit till oss,  här ger vi varandra tips och idéer, ett helt underbart gäng vill säga.

Skriver så som jag har skrivit till andra tjejer här inne som inte heller märker något på vågen.
    Man er mer på kroppen än på vågen eftersom man inte förbänner muskler då man äter som Atkins. ( vilket man kan göra då man äter andra dietmetoder )
    Så mät dig byst, mage, stuss, överarmar och lår så ska du se att du minskar i vikt.
    Stirra dig inte blind på vad vågen visar, det är ju kroppen du vill förändra eller hur?? Flört

Ska försöka svara och ge min syn på dina frågor.

Jag försöker att inte äta så mkt atkins bar även om dom är goda, jag brukar skära i småbitar och bara ta ett par st, av dom.  Vissa kan äta en hel bar utan att det blir något knas med viktnedgången andra kan inte äta så mkt av den, det är individuellt. Testa att plocka bort den i nån vecka.

Vad jag har förstått så ska man helst bara äta 3? matskedar av CF (Cream Fraishe ) det var inte så mkt av det iaf.

Du ska dricka minst 8 glas vatten/dag

Jag väger inte heller maten, men äter du tre vanliga salladsportioner/dag så är det lagom, jag äter inte mer än så.

Jag ska erkänna att jag varit jättedålig på att motionera oxå, men har ändå gått ner i vikt. hade dock en platå som varade i drygt 2½ vecka. Så jag tror inte det beror på det, men som sagt, det är ju individuellt hur kroppen fungerar.

Bara för att man får äta fet mat så menas det inte att man ska trycka i sig extra mkt av det och mer än vanligt. Så varierar du med protein, fett och kolhydrater i form av sallad så ska det räcka. Äter du inget protein så kan inte kroppen ta upp fettet, det är bra att känna till för om man bara äter fet mat så händer det ingenting med kroppen, då står man stilla eller lägger på sig.

Angående Wasa knäcke så är det upp till var och en om dom vill unna sig något gott och något "istället för" Jag har inte fuskat då jag har ätit. Men visst ta ett knäcke om du känner för det. Men gör det inte till en vana Glad

Tror jag har svarat på hur jag ser det hela, säkert finns det andra som har andra tips att ge dig.

Men kom ihåg att det är kroppen som först förändras och inte vad du ser på vågen.

Mät dig, då ser du snabbare resultat, LOVAR!!

Lycka till!!!

• Dezzan

Ingefaera:
    Jadu beachen 2007 är väl mer som ett talesätt, håller med om att det är kallt vatten här, men det är ju havsvatten här ute i kusten.
    Men jag tycker det är skönt efter att man doppat sig, då kroppen har kylts ned tillräckligt för att inte känna så mkt Räcka ut tungan

Jag har gjort några digiscrap LO:s ( LO-LayOut) om du vill kika på min sida.
    Annars kan du kolla på den här länken, tror den beskriver rätt bra vad scrapbooking är.
    Jag har gjort mina på datorn som jag lagt upp.
    http://www.scrapbook.se/index.html

Hur är det annars då?

• vill vänta lite

Här igen!
    Jag h¨åller absolut med dig, själva vikten är inte det man ska fokusera på! Ett massa prat om hur många kg som ska "försvinna" osv, jag vill tappa hull sen spelar det inte så stor roll!

Ja ghar läst en hel del på atkins.com, och jag avviker inte med något ätbart utöver vad som är tillåtet i fas1. Men där står faktist att man får äta ett knäckebröd (Wasa rey....) Och det är ju perfekt att knapra i sig tillsammans med en burk makrill! Íofs har jag bara ätit det ett par gånger under dessa veckor, så det har nog ingen större betydelse. DOCK var det ju det här med Atkins Bars....Det känns som att det är det enda med lite söt smak som man får äta...Saknar verkligen att äta frukt! Så den där fruktbaren med vit choklad som överdrag är ju SÅ god!
    Menmen...jag får väl minska lite! Kan ju inte sluta helt, för då kommer jag att bli en väldigt svårhanterlig och grinig sambo =)

Tips på frukost? Jag börjar få väldigt svårt att äta äggröra, stekta ägg, kokta ägg och bacon kl:07.00. Det positiva är ju att jag efter en sådan frukost mår illa fram till lunch...haha =)
    Men seriöst så börjar det bli riktigt tufft =/
    Testade sojamjölspannkakorna som rekomenderas på atkins.com och det var helt klart en mer angenäm frukost!
    Har ni några andra tips!? ÄR det ok att börja äta lite keso nu under den 4:e veckan? Mängd?

I övrigt så kommer jag helt klart att fortsätta med Atkins, för jag mår superbra! MÅnga positiva effekter har jag också sett. Helt klart mindre finnar! (socker är helt klart en bov!) SEn har min mage aldrig varit så "snäll" mot mig som nu. Har aldrig ont i magen och gaserna är totalt borta, så det blir inge mer bröd-/pastafrossa för mig i framtiden! Ett hett tips till alla som går omkring med uppsvälld mage, testa att ta bort mjöl från kosten! Laktos brukar alltid få skulden för magbesvär, men min läkare har haft fel,fel,fel!

Hur länge har alla hållt på här? Resultat (cm,kg jämfört mot utgångsläge)?

• Dezzan

Vill vänta lite:
    Måste ha missat det där med att man fick äta wasa bröd Glad

Dom ska visst ha börjat med någon form av Low-carb bröd, men jag har ännu inte sett det. Iofs en rätt ny produkt, så dom börjar väl i sthlm som med allt annat, sen tar det väl ett år innan det når oss här uppe Räcka ut tungan

Är du inne i VM (viktminsknings fasen ) får du ta in Keso 60 g/dag
    Du får även börja ta in frukter i VM, så då ökar ju vad du får äta till frukost, kan även ta in bär som hallon, blåbär, jordgubb.
    Såg ett recept från VM : keso med 80 g hallon och 1 hårdkokt ägg (även om du är less på ägg och bacon kanske det går bättre med lite keso och bär? )

Jag har hållt på i 1½ mån med Atkins, men som jag skrev tidigare så hamnade jag på en platå i 2½ vecka Ledsen så det gick lite trögt att gå ner i vikt, har fram till idag gått ner 8 kg
    3 cm på armarna, 6 cm byst, 9.5 cm mage, 7.5 cm stuss, ca 6 cm låren.
    Bara 2 kg tills jag kommit halvvägs

• Anna ML

Dezzan: jag har nu gjort två hela veckor och gick ner 2 kilo första veckan och tyo 3 hekto nu andra...orkade inte vänta till i morgon då jag eg skulle väga mig. Men jag har inte ätit fel utan tror att jag skött mig, (för mycket avokado kanske)? Men jag vill ju att det ska synas lite mer hela tiden, jag har ju hund så en timmes promenad varje dag blir det iallafall.

Va duktig du har varit som gått ner så mycket och för att inte tala om alla centimetrar

• Fru Wadell

AnnaML: Har du mätt dig? brukar synas mer där

• Anna ML
    Fru Wadell skrev 2007-05-06 11:56:39 följande:
    AnnaML: Har du mätt dig? brukar synas mer där
    Ja alla säger ju det men jag mätte mig aldrig när jag startade så jag vet inte Fundersam kanske ska göra det nu då..(men jag blir lite deppad när jag mäter mig )