Vill vänta lite:
Ska börja och hälsa dig välkommen hit till oss, här ger vi varandra tips och idéer, ett helt underbart gäng vill säga.
Skriver så som jag har skrivit till andra tjejer här inne som inte heller märker något på vågen.
Man er mer på kroppen än på vågen eftersom man inte förbänner muskler då man äter som Atkins. ( vilket man kan göra då man äter andra dietmetoder )
Så mät dig byst, mage, stuss, överarmar och lår så ska du se att du minskar i vikt.
Stirra dig inte blind på vad vågen visar, det är ju kroppen du vill förändra eller hur?? 
Ska försöka svara och ge min syn på dina frågor.
Jag försöker att inte äta så mkt atkins bar även om dom är goda, jag brukar skära i småbitar och bara ta ett par st, av dom. Vissa kan äta en hel bar utan att det blir något knas med viktnedgången andra kan inte äta så mkt av den, det är individuellt. Testa att plocka bort den i nån vecka.
Vad jag har förstått så ska man helst bara äta 3? matskedar av CF (Cream Fraishe ) det var inte så mkt av det iaf.
Du ska dricka minst 8 glas vatten/dag
Jag väger inte heller maten, men äter du tre vanliga salladsportioner/dag så är det lagom, jag äter inte mer än så.
Jag ska erkänna att jag varit jättedålig på att motionera oxå, men har ändå gått ner i vikt. hade dock en platå som varade i drygt 2½ vecka. Så jag tror inte det beror på det, men som sagt, det är ju individuellt hur kroppen fungerar.
Bara för att man får äta fet mat så menas det inte att man ska trycka i sig extra mkt av det och mer än vanligt. Så varierar du med protein, fett och kolhydrater i form av sallad så ska det räcka. Äter du inget protein så kan inte kroppen ta upp fettet, det är bra att känna till för om man bara äter fet mat så händer det ingenting med kroppen, då står man stilla eller lägger på sig.
Angående Wasa knäcke så är det upp till var och en om dom vill unna sig något gott och något "istället för" Jag har inte fuskat då jag har ätit. Men visst ta ett knäcke om du känner för det. Men gör det inte till en vana 
Tror jag har svarat på hur jag ser det hela, säkert finns det andra som har andra tips att ge dig.
Men kom ihåg att det är kroppen som först förändras och inte vad du ser på vågen.
Mät dig, då ser du snabbare resultat, LOVAR!!
Lycka till!!!