• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Anna ML
    Dezzan skrev 2007-05-22 21:39:07 följande:
    Jag har gått ner 8 kg sen jag började för 2 månader sedan.Var tvungen att synda igår och idag   Glömde ta med mig lunch så var tvungen att äta nått för att orka jobba hela dagen. Men tror och hoppas att det inte ska ställa till med problem.
    å det är ju jättebra, vilken viktnedgång....jag tror nog att det går att synda en gång utan att det spelar roll faktiskt, jag ska planerat synda på torsdag då jag ska bort men bara lite och det blir första gången på nästan fyra veckor då

Jag har ätit frukt igen (en om dagen) i två dagar....och det päronet jag åt idag var äckligt sött..så konstigt jag som eg är en riktigt sockerholic så jag ska hoppa frukt resten av veckan med.
  • Tessa606

Va kul att läsa att det går så bra för er Själv kör jag på för fullt, försöker låta bli att väga mig, jag blir så fixerad vid vågen så när jag inte ser resultat deppar jag ihop, ska väga mig på lördag har jag bestämt..
    Mitt stora problem i magen, på alla ställen jag läser om Atkins så står det att man lätt kan bli förstoppad, inte jag inte, jag är totalt tvärtom, magen är helt kass, det är lite jobbigt men det är bara att kämpa vidare..

• Dezzan

Anna ML:
    Ja det känns riktigt bra faktist att jag har lyckats gå ner så mkt i vikt på så kort tid. Har inte funkat med något annat jag testat, eller orkade helt enkelt inte hålla på väga eller räkna den mat jag stoppar i mig Skrattande

Åh verkar vara en superbra blogg. Tack för tipset. Ska kika mer i den.

• ElsaO

aj aj, har svullat idag till lunch, hamburgare med gi-bröd, hade köpt pommes men hoppade dom för jag fick så vansinnigt ont i magen, hade tänkt att slarva till middagen också för jag ska ut och äta på restaurang med jobbet, men det får bli kött och sallad då för jag vill inte riskera att få springa på toa hela kvällen :/
    Hade gäster för nån dag sen och bakade en chokladtårta, ett recept jag hittat på www.markazits.com/index.php?
    option=com_content&task=section&id=5&Itemid=175
    Jag ljuger om jag säger att den var jättegod, smakade lite som en cholkad omelett med mandel... men men, det kändes lite festligt att äta "chokladtårta" med grädde:)

Nu är det bara 4 dagar kvar till vägning, hoppas att det jag känner syns, att byxorna sitter lite lösare runt bilringarna:)

Förresten, har hört att man kan börja lukta huggorm ur munnen när man ätit atkins ett tag, finns det nån som märkt det?

• Phantis
    Long time...

Kul att läsa att det går bra för alla, ni är jätteduktiga!! Själv var jag inte så duktig i helgen. Hade planerat för länge sen att lördagen skulle gå i syndens tecken Flörtmed chips och godis och så blev det. Däremot hade jag bestämt att det inte skulle bli pizza förrän till midsommardagen men den kom som ett brev på posten redan på sönda'n.Förvånad Hade lite ångest men inte så mycket. En gång ingen gång.....Fundersam

Har fortfarande inte gått ner så mycket vågmässigt men uppenbarligen så minskar jag ganska rejält i omfång - mina träningsbyxor i M satt lite slappt när jag var ute å sprang i morse. Å dem har jag inte haft på ett tag så det känns ju rätt bra iallafall. Som jag skrivit förut så é jag ganska vågfixerad....men jag får väl ge mig nu. Har bytt inriktining å inbillar mig att jag fått massa muskler (som ju väger mer) eftersom jag tränar Skrattande nåt måste jag ju skylla på när det går så långsamt på kilona. Det är ca 6-7 kilo kvar till min målvikt.

Åker till sambons släkt i Finland ikväll över helgen på begravning så vi får se om det blir nån synd då med - det är inte vi som gör mat å jag vill inte verka kinkig men jag tar det jag kan äta så hoppar jag resten - förhoppningsvis....hahaha...

Ha det bra alla så "syns" vi nästa vecka..... 
    Då blir det bröllop (inte mitt) till helgen och då blir det iallafall lite synda av....

Får väl börja om från början sen å köra på tills det är dags för bikinin....hahaha...
    Phantis, stolt mamma till "Fantastiska Fyran"!
  • Anna ML

måste bekänna att ikväll ska jag bort och synda lite men bara lite...jag har varit stenhård i snart fyra veckor och känner eg inte något sug alls efter något förbjudet men vet man att bordet är dukat med väldigt god mat så är det svårt att låta bli, men jag hoppas att det inte sabbar för mycket.

Ska tillägga att jag ÄLSKAR den här metoden efter att ha varit med i VV tre ggr och ökat i vikt efter varje omgång så får jag äntligen äta mig riktigt mätt och slipper snurrigt blodsockerfall

• ElsaO

Anna ML skrev 2007-05-24 14:25:26 följande:

ÄLSKAR den här metoden efter att ha varit med i VV tre ggr och ökat i vikt efter varje omgång så får jag äntligen äta mig riktigt mätt och slipper snurrigt blodsockerfall
    Samma här, jag har provat dom flesta, kålsoppor och rikshospitaler, en gång skulle jag prova vv eftersom min arb. kompis alltid höll på att räkna points, och det knasiga är att alla säger att man får äta så mycket med vv, men det är bull****!!! Jag blev aldrig mätt!!! Nu däremot blir jag ganska snabbt mätt och man står sig bra på det! Det är bara den där lilla lilla 86% -iga efter maten jag inte klarar mig utan, men jag försöker intala mig själv att den gör mig gott!!!

HEJ HOPP!
  • Tessa606

Håller med om viktväktarna, kände mig aldrig mätt o nöjd men det gör jag nu..
    Har ni några bra tips på mellanmål som ni vill dela med er av?

• ElsaO
    Tessa606 skrev 2007-05-24 14:54:29 följande:
    Har ni några bra tips på mellanmål som ni vill dela med er av?
    Jag brukar koka några ägg, dela dom och toppa med majjo, räkor, färdig skagenröra m.m. då är det bara att hugga in när magen sriker:) Hittade nåt som jag tror kallades "kinesiska" eller "japanska" mandlar på affären bara 2,5g/100g kolhydrater dom var jättegoda och mycke mindre kolhydrater än i t.ex. jordnötter.