• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • DiskoDagny

Här inne var det lugnt idag... Det blev kanske en sen valborgsfest igår?
    Här har det gått käpprätt åt skogen med dieten kan jag säga! Jag har haft magsjuka i 2 dar och då är bacon och ägg inte riktigt vad man är sugen på! Det har varit fil för hela slanten och det är ju inte riktigt tillåtet. Men å andra sidan så har magsjukan gjort så att jag tappat 3 kilo sedan i fredags så jag har ju ett hyfsat resultat ändå! Idag är jag tillbaka i rutinerna igen och det känns bra. Hur går det för er då? Fixade ni Valborg utan att synda?

• Tessa606

Här går det bra, vi hade folk hemma igår, grillade
    Sen var det godis o chips men jag åt inte alls utav det så jag är mäkta stolt!!

• Anna ML

Hej alla, jag har skött mig riktigt bra, är fortfarande lite för grinig för mitt eget bästa dock Idag har vi haft majfika med tårta men jag har inte ätit något så det känns skönt.

Fru Wadell: Ok, det låter ju bra att du är bättre Min mage beter sig helknas? den saknar nog bröd och pasta Har dessutom fått magkatarr. Att ta bort mjölkprodukter är nog inte fel, i min släkt är både jag, dottern och syrran överkänsliga för laktos, vi tål det sådär men det kostar ju...då är ju den här metoden bra. (härligt med ryggisarna, vi tar sprutorna på fredag vi..) Undrar hur man gör om man ska äta GI på semestern?

DiskoDagny: Fy attan för magsjuka för mig är det inte ens värt viktnedgången....jag nästan dör hellre

• Fru Wadell

AnnaML: Gi på semetsern, ja det blir nog svårt det *s* Det är ju mycket man äter ute så jag skippar det. jag tänker mig för bara, typ inget strips och så, men OM jag vill äta så gör jag det. man har ju semester!! När vi for i juli på smekmånaden så var jag så vältränad och slimmad så jag kunde äta allt där nere. De första två veckorna efter man har slutat tänka sig för går kroppen som av sig själv och det händer inte så mycket. Förbränningen är i topp så det kan man glida på de första två veckorna

• Anna ML

Fru Wadell: mmm ja du har nog rätt att det blir svårt när man är borta men faller jag helt så faller jag hårt och jag är just nu raka motsatsen till värltränad och slimmad, om 15 kilo kanske, men det hinner jag liksom inte på fem veckor:D

Nu i kväll åt jag omelett med ost, jättgott och jag har stått mig hela kvällen!

• Dezzan

wiii har snart kommit halvvägs till mitt drömmål Skrattande
    Det skulle antagligen ha gått fortare om jag hade tid att röra mig mer. Iofs kan man gå ut med vagnen, men tycker det är så trisst att gå själv.
    Måste leta reda på min MP3 så jag har nån musik att lyssna på. Har inte packat upp den ännu sen vi flyttade in i huset i dec.  *skämmas*

Nå tjejer hur går det nu? går det framåt eller bakåt?
    Å vad händer för skoj i helgen ?

Kom i håg att stå emot alla godsaker, du vet ju vart det sätter sig, eller hur?

Nu kämpar vi på!

• Tessa606

Jag står helt still!! Tycker att det är orättvist, jag sköter mig perfekt men det händer liksom ingenting men men det är bara att kämpa på!!
    Dezzan: grattis till framgångarna

• Anna ML

Dezzan: grattis grattis, här känns det jättebra just nu, har INGET sötsug alls!! Toppen, ska väga mig på måndag och hoppas på att få kvitto på att jag är på rätt väg

I helgen ska jag bara slappa på landet

Trevlig Helg alla duktiga

• Dezzan
    Tessa8:
    Tackar tackar, ännu har jag en bit kvar, men har man gått ner halvvägs så är det ju bra.
    Det kan hända att man står still, jag stod still i 2 ½ vecka drygt. Kroppen ska dra ihops sig eller så har man inte ätit som man ska.
    Men det ger med sig ska du se, snart så börjar det röra på sig igen.

Anna ML:
    Tack ska du ha. Det känns jättebra, har snart kommit halvvägs, bara 3 kg kvar ungefär.
    Sen är det en bit till, men det ska jag väl klara. Iofs så om jag märker att jag har kommit ner i den storlek jag vill så tänker jag inte låta vågen styra, då får jag hellre väga några kilo för mkt än att man ser för smal ut. Vill ha lite kurvor kvar, passar bättre i det än inget alls. (fast utan att se mullig ut )

Bra att du inte känner något sötsug. Hur länge har du hållt på nu? *glömsk*
    Jag klarade mig jättebra utan att få nått sötsug, men efter 3:e -4:e veckan så blev jag sugen på allt möjligt.
    Men det börjar ge med sig nu.

Nåååå vad säger ni tjejer, satsar vi inför BEACHEN 2007??? Skrikandes
    NU KÖR VI HÅRT!!!!  *peppa peppa* hihi HÅller på er.
    Frågan är om ni vill ha kanelbullen mitt på magen, eller om du vill ha en platt fin mage?
  • Dezzan

Hm... en lite OT sådär, nån av er som sysslar med scrapbooking eller digiscrap??