• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Anna ML

Tack för råd tjejer, nä jag äter inte var tredje timma, jag har ätit tre gånger om dan bara..sen har jag så svårt att variera mig...phu...kyckling ägg kyckling ägg...åsså avokado, blomkål och te typ...idag på morgonen syndade jag med lite fil och dinkelmüsli, o lite hasselnötter. Vad ska jag äta mellan målen?? Tips snälla rara

Fru Wadell: Ja det låter ju rimligare, duktig har du varit iaf, hur är det med magen??

• Dezzan

Anna ML:
    Jag äter bara tre ggr / dag oxå, vissa äter 4 mål det är ju olika. Du behöver inte äta om du inte är hungrig. Däremot om du ätit fruokst och inte kännt dig hungrig resten av dagen så är det ju bra om du tar något att äta.
    Har du inte varit hungrig under en hel dag så kan det hända att du äter för fet mat, då blir man inte heller speciellt hungrig under dagen, så då får du trappa ner på det feta lite.

Varför inte ta in lite tonfisk i salladen? 
    Bara äta köttfärs, svamp, krossade tomater, vitlök och lite ost på.
    Någon köttbit med broccoliosttäcke eller gratäng och lite sallad till.
    Kycklingsallad med någon currysås.

Är oxå dålig på att komma på saker att äta. men det finns så mkt att göra.

• Dezzan

varsågod

Vad händer hos er ikväll då tjejer?

• Anna ML

Ja här blir det nog brasa i kylan, trist att det blivit så mycket kallare men det ska det ju va på valborg

• Dezzan

Vi hade väl tänkt gå till en brasa inte så långt från oss. Får se om det blir av. här är det oxå lite kallt ute.

• xanni

Tralala, ikväll blir det vårkonsert och försöka trotsa kylan! Efter sjungningen så blir det nog hem och kura med en kopp te eller något, är inte så sugen på party då vi ägnade oss åt det i lördags rätt så ordentligt...

För er som börjar snegla åt LCHF-kost finns en bra sajt:

kolhydrater.ifokus.se

Ja just det, LCHF betyder Low Carb High Fat...

Trevlig Valborg allihopa!

• Dezzan

Vad lustigt xanni, jag skulle oxå precis rekomendera den sidan Räcka ut tungan

• Tessa606

Hej på er alla duktiga
    Jag har mått jättedåligt ett par dar, illamående, skakig och ont i huvudet men nu är det bättre, jag försöker bli av med mitt cola light beroende, har druckit 3 liter om dan i 17 år, nu har jag dragit ner och dricker en burk om dan, vet inte om det är därför jag mår dåligt, har nog även ätit lite för lite.. Men men nu tar jag nya friska tag. Ikväll är det grillning som gäller!!

• Fru Wadell

AnnaML: Magen ja, jag äter typ låglaktosfil tre ggr/dag med bär och linfrön i. Känner ingen hunger alls. varit och tagit glutenblodprov idag och så ska jag in på sjukhuse för röntgen. Äter massor av tabletter/dag men är pigg och har inte lika ont. Skönt! Kan äta "onyttigt" eller "Vanlig" mat ibland men då får jag ont direkt efteråt, gaser och måste lägga mig. Har inte så mycket energi kan jag säga, tänkte gå en promenad förrut men benen bar inte i nedförbacke. Nu ska jag på gymmet och köra på vibbroplattorna, det kräfs inte ika mycket energi där. ha en trevlig valborg Psss. Vi var och hämtade våra ryggsäckar igår *iiihh*