• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Fru Wadell

AnnaML: Var inte det, ju "större" du är nu desto bättre resultat kommer du få. Positivisten har talat!! *fnissar*

• Anna ML
    Fru Wadell skrev 2007-05-06 14:27:48 följande:
    AnnaML: Var inte det, ju "större" du är nu desto bättre resultat kommer du få. Positivisten har talat!! *fnissar*
    ja så kan man ju åxå se på saken..hihihi
  • Dezzan

Anna ML:
    ja det var först idag som jag har räknat i hop mina cm:rar, skoj att se att det försvunnit så pass mkt på drygt en månad  
    Jag tycker du ska mäta dig nu, så ser du resultatet nästa gång du mäter dig, bättre sent än aldrig heter det väl.
    Du kan ju om du vill testa att köra från fas 1 igen stenhårt och se om det släpper vikten. Annars kan du ju testa att skära ner eller ta bort avokadon, CF, ev nötter och bär osv. för att se om det stannar upp vikten.

Det är så skoj att träffa folk som man inte ser så ofta, var ett par veckor sedan jag träffade min kusin, och hon sa att det syns jättemkt på mig att jag gått ner, så det är jätteskoj när andra ser det oxå. Självbilden hinner ju inte riktigt med, ser ju att jag gått ner men tycker inte att det är så jättefarligt mkt.

Har än mkt att ta ifrån Skrattande

• Tessa606

I går ballade jag ur fullständigt, åt både pasta, chips o godis jäklar vad dålig jag blev.. I dag är jag dock tillbaka på banan igen

• Fru Wadell

Tessa8: Ha ha, det kan bli så ibland. Skönt med lite frosseri och skönt att du är tillbaka på banan igen

• Dezzan

Tessa8: jo man brukar visst inte må så jättebra efter att frossat. Speciellt inte då man varit utan socker ett tag.
    Men härligt att du hittade tillbaka igen, fast jobbiga är att man oftast måste börja om från fas 1 i två veckor.

Har varit nära att fuska flera gånger, man blir ibland så vrååålsugen på nått gott.

Fru Wadell: Hur är det med magen och allt?

• Tessa606

Jag mår skit, har ballat ur totalt.. Vet inte hur jag ska komma på fötter igen, hjälp mig med peppning!!

• Anna ML

Heja heja, jag har gått ner 1.6 kilo den här veckan plötsligt det trodde jag inte. Håll ut Tessa8 snart går det lättare

• Dezzan
    Tessa8: Ja kom igen, du har ju fixat det tidigare. Bara ta nya tag, börja om med helt strikt 2 veckors fas 1. Tänk vad alla godsaker gör med din kropp, sätter sig där du absolut inte vill att det ska sitta, hoppa över det istället och grilla lite kött istället, med beasås och god sallad. Slår lätt allt godis.
    Säg till dig själv, nej jag vill inte tillbaka till min gamla kropp. Nu är det nya tag som gäller.
    Det här fixar du!!

Anna ML:
    Det är ju superbra, grattis bara att fortsätta i den stilen.
  • Anna ML

Dezzan: tack ja det känns så motiverande, sen MÅR man ju bra med Nu ska jag gå och äta mina frukostägg, nästa vecka får jag äta havregrynsgröt, ska bli så gott (Då har jag kört 3 veckor i första fasen)