• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Emma3

Pippil: Vi har nuknappar med minsta hållet, de ska vara mer som bröstet och så har det något airsystem så bebisen inte får i sig så mycket luft. Har oxå köpt Dr brownflaska men har inte testat den ännu.

Mamma till underbara Leo 070320
  • bianca2

god morgon tjejer!
    nu vaknar mon prins! själv har killen o jag varit uppe sen 09.00 o ätit långfrukost. lyx! a somnade igår vid 22.30 efter lite ersättning. sov till 03.30, vaknade o åt, sov till 08.30, åt igen o somnade om till nu!
    hoppas dagen blir lika bra för vi ska på utflykt till helenelund.
    pippil8: hoppas väderprognosen stämmer!

ha en underbar söndag!

kram

• Sole

godmorgon!

ni har skrivit riktigt flitigt här!

Ang flaskor
    vi har Cr Browns men där får bebisen inte in hela nappen i munnen så ni som även ammar kanske inte ska ha den?

ang babywatch
    vi har köpt Topcom Babytalker 1010 som fick bäst i test av Vi föräldrar för npgr anummer sen, kostar 299 eller 399, kommer inte exakt ihåg. Det finns ju mkt dyrare som inte alls fick lika bra i test.

Inatt sov jag på soffan, det skumma är att varje gång jag sover där drömmer jag att min man vill skiljas!

Ang.middagsgäster
    det är skönt att de vänner vi umgås mest med är sånna som tycker middag hemma (eller ute) är ett trevligt sätt att umgås på, hade varit lite jobbigare om alla hade velat springa ute på krogen och supa sig full varje helg, de tär ju inte riktigt vår melodi

ang nästa träff
    Håller med Bianca, Kulturhuset låter väl bra som nästa träff, själv kan jag dock inte nästa vecka, har saker uppbokade varje dag.
    ha en supertrevlig söndag!

kram

• SanniXx
    Ang träff
    Jag kan inte heller nästa vecka

Pippil8: Ja gud så tråkigt att vara mammaledig när man läste de

Emma3 och Cirpen: Jag har läst nånstans att mn inte ska micra bröstmjölk pga av att de värms ojämt, men som Bassekatt säger gjorde dom de på neo. Jag gillade det inte och hade värmt i vattenbad istället.
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Emma3
    Sannixx: Ja jag har oxå hört någonstans att man inte ska micra bröstmjölk så vi värmer oxå i vattenbad.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Aiwendil

Försöker läsa igenom lite vad ni skrivit.
    Är ju helt ny i er tråd så jag känner mig lite som en främling.
    Känner bara SanniXx sen tidigare så...
    Ja.. jag läser och begrundar lite.. än så länge

• Zul

Hej, har haft ett traumatiskt dygn. Lördagen som började så bra... Igår eftermiddag försökte vi ha katterna i sele på balkongen. De fick spel och trasslade in sig i varann o slet sönder selen helt o fräste o rev Fredrik jättemycket. Jag satt i soffan med Agnes liggande jämte. Jag rusade upp och skulle hjälpa fredrik. Strax efter faller Agnes ur soffen ner på golvet. Nog det värsta jag varit med om. Hon skrek o jag tröstade henne, hon lugnade sig. F ringde till Sachsska och de sa att det nog var ok. Hon trillade på mattan som tur var, vet ej hur hon slog i huvudet. Jag grät o grät... Fruktansvärda skuldkänslor och rädsla att hon skadade hjärnan. Sen trodde vi att en katt sprang ut och vi letade hela natten och förmiddagen (innekatter). Hittade den inte, panik. Nu för ett par timmar sen kommer den fram, INNE! gömt sig under täcket i gästsängen där vi inte tänkt på att leta... Katten var helt chockskadad efter kalabaliken igår. Han har varit väldigt deprimerad dessutom sen agnes kom.
    Fy tusan. Jag är helt darrig fortfarande... Stackars agnes, tänk om nåt hände. Försöker trösta mig med att flera kompisar tappat sina barn nån gång under småbarnsåren o det har gått bra ändå.

• Aiwendil

Åh Zul... vilka jobbiga timmar du måste haft
    Fy... och stackars den lille katten också... gömt sig i panik (har själv en katt som inte riktigt är med på noterna sen Isak föddes)

Nåväl.. det är nog ingen fara med Agnes. Jag tror man märker det då
    Ta hand om dig nu!

• Vivs

Usch, stackars dig, Zul! Jag förstår hur hemskt det måste ha varit, det är ju värsta skräcken ju! Men, som Aiwendil säger så är det alldeles säkert ingen fara, hon slutade väl skrika sen? Du ska veta att barn, även spädisar, tål så mycket mer än vi tror! Kram på dig!

• Vivs

Förresten, mina katter har också varit rätt deppiga sen bebisen kom! Den ena bröt dessutom höften och fick opereras så han blir nog aldrig riktigt sig själv igen men jag tycker ändå de verkar acceptera bebisen mer och mer nu!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4