• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Zul

tack tjejer...
    som tur är så har hon betett sig normalt efter fallet, varit vaken, ätit, skrikit med andra ord (och inte sovit ; )...

Vivs; javisst blev katterna deppiga när bebis kom. tänkte på dig när detta hände, er katt som skadade höften o allt. kanske inte är nån slump att sånt händer när de plötsligt får en jätekonkurrent hemma.

Sole: tack för tips om babywatch!

Mina bröst sympatiläcker mest på natten o morgonen, då försöker jag samla upp de dyrbara dropparna. Jag har försökt pumpa, men det kommer så lite... Hur många minuter pumpar ni? Jag är rädd för överstimulering, men det kanske inte är nån fara. Jag tror att vi alltid kommer få avsluta kvällen med ersättning.

• Lillenlillen

Hej tjejer!

Nu är vi tillbaka från Toscana, några bilder finns i min blogg som vanligt
    Det var fantastiskt. God mat, vackert väder, trevligt sällskap, vi såg massa kulturviktigheter och ja, sen hängde vi ju mest skuggan men det var det värt för lillans skull såklart!

Allt funkade hur bra som helst, hon fick eget bälte som sattes fast i mitt flygplansbälte och hon reagerade varken vid start eller landning..

Inez sov mellan 22 och 04 utan amning i tre dagar när vi kom dit men sen lyckades vi med konststcket att ställa om hennes klocka genom att sätta henne i bilen i flera timmar på dagarna = hon ställde om till långsovpass mitt på dagen, vilket hon har fortsatt med (suck!) haha, men det gör inget. Vi överlever. Hon sover iaf nio timmar per natt med två stopp för mat.

Jag tycker huvudsaken är att de sover MELLAN amningarna på natten, inte att de nödvändigtvis sover över målen. Känns mycket värre när hon ligger vaken, även om hon inte vill äta... Vad tycker ni?

kram kram

Och för att ge mig in i lite av pratet som försiggår nu så har vi en gul/vit babywatch från Philips för att Eriks svåger jobbar där och Zul, det där med att hon ramlar ur soffan/sängen är min stilla skräck!! Tur att det gick bra!

• Sole

Zul
    skönt att det gick bra och så länge hon beter sig normalt så är det säkert ingen fara!
    jag gick in med Viktors huvud i dörrkarmen första veckan hemma och kände mig som världens sämsta mamma!

Man får tänka på att de kommer säkert slå sig ännu värre när de blir större och klara sig br amed tröst från mamma och pappa

Lillen
    välkommen hem! Underbara bilder på din blogg (som för övrigt är den enda blogg jag går in och läser någorlunda regelbundet )

• Lillie74

Swenglish, det kan fortfarande göra ont ibland när F ammar och jag har ju ammat sen hon föddes, det beror på hur hon tar bröstet. Jag får dock inga sår av det, de läkte efter ett par veckor efter hon kom. Mina bröst sympatiläcker och jag sover också med bh vilket jag tycker är lite jobbigt.

Frill, skönt att operationen gick bra och att allt funkar.

Vi köpte walkie talkies med babywatchfunktion på teknik magasinet, de funkar bra, var lite dyra, 600 kr så det finns nog de som är mer prisvärda skulle jag tro så mitt råd är nog att inte köpa såna.

Ett annat ställe där det får plats många vagnar är i Solna Centrum, jag jobbade där förut och där finns ett fik där det alltid sitter en massa mammor, det passar ju Bianca, LillenLillen och Björklöv också.

SanniXx, don´t worry Jag hittade ett fint babygym på Brio i Fältöversten, där fanns förresten det du hade också.

I övrigt har helgen varit hektisk, var på möhippa igår, Filippa var duktig och höll sig lugn nästan hela tiden men vi var lite trötta när vi kom hem på kvällen.

Sole, vi var en snabbis på IKEA idag och köpte bla såna dimmers som Swenglish hade, superbra verkligen. Vi insåg dock att vi bara behövde en så jag har en över om du vill ha, om du inte redan köpt det vill säga.

• Lillie74

SanniXx, får jag också titta på bilderna?

• BasseKatt

Pippil8: Vi har köpt dinappar på Apoteket. Storleken som heter 0,3 är för bröstmjölk.
    Jag har fryst mjölk i burkar om 50ml, men Emil äter ju fortfarande ganska små portioner. Från kompisar har jag annars fått tipset att frysa i islådor. På så sätt kan man ju lätt tina så måna som går åt per tillfälle. Borde även tina snabbare med små kuber. Gäller bara att man har koll, så att raringarna inte hamnar i partydrinken istället...

swe:  Jag har svårt att råda då jag inte verkar läcka alls. Sover dock med amnings-BH med inlägg.

• BasseKatt
    Zul: Vad läskigt! Skönt att höra att det gick bra.

Cirpen: Visst är det mysigt när ens kompisar anstränger sig lite extra så där! Emil fick ett underbart lapptäcke med fleecekant och undersida av en av mina närmaste kompisar. Emils namn och födelsedatum finns broderat på det. Hittills har vi inte vågat använda det så mycket eftrsom plutten kräks så och han finner sig inte i att ligga själv särskilt länge heller. Vi har dock förevigat honom på täcket och det finns att beskåda i mitt galleri
  • SanniXx

Lillie74: Absolut

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Emma3
    Zul: Usch vad jobbigt men skönt att det gick bra och att lilltjejen verkar må bra.

Lillen: Välkomna hem, ska kika på dina bilder sen.

Usch Leo har inte somnat om efter natt ammningen nu 3 dagar i rad utan är vaken c.a 2 timmar, jobbigt och sen har vi fått ta honom till våran säng då somnar han. Han har alltid somnat om i sin egen säng förut. Får hoppas det går över snart.

Många som har babygym, ska nog oxå köpa ett. Hur mycket kostar de ungefär?
    Mamma till underbara Leo 070320
  • SanniXx
    Emma3: Vårat kostade 199:- men ja vet dom som betalat 99:-, sen finns det ju för 500:- oxå, men de för 99:- är minst lika roliga, om inte roligare
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4